Efter hård kritik angående prestanda har EA, Dice och Nvidia arbetat hårt med en kommande uppdatering för Battlefield 5 som uppges öka antalet bildrutor per sekund med raytracing i realtid påslaget med upp till 50 procent.

Mycket negativ kritik har givits efter att Battlefield 5, det första spelet med stöd för raytracing i realtid lanserades. Detta då denna nya funktion som i dagsläget är exklusiv för RTX-grafikkort baserade på Nvidias senaste grafikarkitektur Turing sänkt prestandan avsevärt när den använts aktivt.

Detta ska dock ändras med spelets nästa uppdatering. Detta kommer från Nvidia själva som ska ha arbetat tillsammans med publicisten Electronic Arts (EA) och spelutvecklaren Dice. I en Youtube-video som Nvidia publicerade under gårdagen hävdas ett prestandalyft med upp till 50 procent vara att förvänta efter uppdateringen som är planerat att släppas idag.

Denna uppdatering ska enligt Nvidia resultera i att användare av Geforce RTX 2080 Ti kan spela i 1440p-upplösning med DirectX Raytracing (DXR) aktiverat och nå över 60 bildrutor per sekund (FPS). Detta med spelets grafikinställning för DXR-reflektioner satt till “Ultra”.

Användare av Geforce RTX 2080 (icke-Ti) kan förvänta sig nå över 60 FPS i samma upplösning med DXR-reflektioner inställda på “Medium”. När det kommer till användare av Geforce RTX 2070 är det 1080p-upplösning och DXR-reflektioner inställda på “Medium” som gäller för över 60 FPS.

Nvidia menar även att tillverkaren fortsätter arbeta tillsammans med EA och Dice för att öka DXR-prestandan ytterligare i kommande uppdateringar för spelet samt nya drivrutiner för grafikkorten.

Lägsta pris på Prisjakt.se (Affiliate)

Subscribe
Notifiera vid
2 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
Isa
Isa
5 Årtal sedan

Naaw hur mycket fick dem av nvidia för denna video ?

Oliver Banasiak
Oliver Banasiak
5 Årtal sedan
Reply to  Isa

Skötsamma vad dem fick så länge det är någorlunda sant så är jag glad! Tycker RT ser gött ut!