Svårdrivna Cyberpunk 2077 blir nu lite enklare att skrämma upp fps-siffrorna i med stöd för AMD FSR 3 med Frame Generation. Även Intel Xe Super Sampling 1.3 samt möjligheten att använda DLAA och Nvidia DLSS Ray Reconstruction samtidigt implementeras i spelets senaste uppdatering.

Cyberpunk 2077 har snart fyra år på nacken och utvecklingen av spelet har officiellt lagts på hyllan efter expansionspaketet Phantom Liberty. Trots detta kommer CD Projekt RED nu med en ny uppdatering för spelet som förhoppningsvis låter de allra flesta öka antalet bildrutor per sekund i spelet.

Uppdatering 2.13 lägger nämligen till officiellt stöd för AMD FSR 3 med Frame Generation. FSR 3 i sitt basutförande är tillgängligt för alla med ett grafikkort ur Radeon RX 500-serien, Geforce RTX 10-serien eller nyare. Vill man ha Frame Generation med interpolerade bildrutor krävs det dock att grafikkortet är ur Radeon RX 5000-serien, RTX 20-serien eller nyare.

Frame Generation kommer även med några andra krav som minst 50 eller 60 bildrutor per sekund UTAN Frame Generation (AMD och CDPR sätter olika lägstanivåer tydligen). Hårdvaruaccelererad GPU Scheduling är även det ett krav vilket kan aktiveras i Windows grafikinställningar.

Utöver FSR 3 och Frame Generation lägger uppdateringen till stöd för Intel Xe Super Sampling 1.3. Det blir även möjligt för användare att aktivera både DLAA och DLSS Ray Reconstruction samtidigt. Rent generellt är det alltså en uppdatering som bör öppna upp för trevligare prestanda för de flesta användare.