Första spelet optimerat för AMDs 64-bit arkitektur har anlänt

0

AMD har nu tillkännagivigt den första 64-bit optimerade speltiteln på marknaden. Det blev inte Unreal Tournament 2004 från Epic Games, som det länge pratats om, som blev den första 64-bit optimerade speltiteln på marknaden. För utgivaren Atari hann före med Shadow Ops: Red Mercury som nu ska finnas i butiker.


AMD och Atari har i sitt pressmeddelande slagit fast att 64-bit optimeringen av spelet ger en helt ny upplevelse med bättre AI, större områden att utforska och mycket detaljerade texturer.


Ataris sälj och marknadsansvarige Wim Stock sade följande om AMDs 64-bit arkitektur. 


“AMD Athlon 64 technology is revolutionizing game design and, given the tremendous power and freedom AMD64 offers to our game designers, we are able to create scenes, physics, artificial intelligence, map sizes and graphics detail that we only dreamed of on 32-bit platforms.”


Vi ska dock påpeka att dessa uttalande ska tas med en stor nypa salt och vad 64-bit optimeringen verkligen gör för spelupplevelsen återstår att se. Men det är på alla sätt positivt att spelutvecklare börjar titta närmare på 64-bit tekniken.
Nu kan vi bara hoppas att vi får ett 64-bit operativsystem att spela spelen på också, i dagsläget får man nöja sig med en betaversion av Windows XP 64-bit Edition.

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments