Small preview image

NVIDIAs SLI-teknik är om möjligt hetare än någonsin och även om tekniken fått sin beskärda del skit genom åren är det ingen tvekan om att SLI blivit en succé för NVIDIA. På NGOHQ.com har man skrivit en artikel som tar denna succé i ett annat perspektiv, inte som den optimala lösningen för konsumenter utan den optimala lösningen för NVIDIA rent PR-mässigt. Att bäst prestanda ger gratis reklam, och mycket sådan, är knappast någon hemlighet. Att detta är en stor anledning till att NVIDIA återupplivade 3Dfxs multi-GPU teknik är det nog få som motsäger men alla har kanske inte funderat över varför tekniken faktiskt inte är så intressant för merparten av oss konsumenter heller.



I sin artikel tar NGOHQ.com upp flera punkter som visar på hur SLI har tydliga brister för oss konsumenter, trots att NVIDIA hävdar annat. Det kan ligga mycket i detta och SLI är onekligen en enorm PR-maskin för NVIDIA, men det betyder inte att man ska behöva ifrågasätta SLI-tekniken plats på marknaden. Även om Ferrari inte säljer lika många bilar som Saab eller Honda finns det knappast någon som beklagar sig över märkets existens.


:: Läs hela artikeln om SLI-tekniken som PR-trick

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments