Blizzard använder Havok 4.0 i kommande speltitlar

0

Blizzard Entertainment har skapat några av de bäst säljande dataspelen i världen med klassiker som Warcraft, Starcraft, Diablo och WoW på meritlistan. Nu har mjukvaruutvecklaren Havok meddelat att Blizzard licensierat företagets Havok 4.0 svit som är utvecklad för att ta hand om bland annat hårdvaruaccelererad spelfysik och animationer. Blizzard är onekligen en stor fjäder i hatten för Havok och varken ATI eller NVIDIA lär gråta över detta offentliggörande, i så fall glädjetårar. Havok FX motorn stödjer nämligen hårdvaruaccelerering av fysikeffekter med ATI och NVIDIAs grafikkort, vilket betyder att man borde kunna ge AGIEA och PhysX en ordentlig kamp i Blizzards kommande speltitlar, vilka kan bli riktigt hårresande.

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments