Efter att Nielsen/VideoScan publicerat försäljningssiffror för de två blålaserformaten Blu-ray och HD DVD där det förstnämnda formatet sålt mer än dubbelt så mycket under januari månad har Sony planer på en ny marknadsföring. Man tycker att de färska försäljningssiffrorna tydligt visar vilket format som tagit kommandot på marknaden och detta är något man nu tänker gå ut med som budskap mot konsumenter. Man menar att det nu är läge att påpeka för konsumenter att formatkriget är över och att man kan göra ett säkert framtidsval i form av Blu-ray formatet.
Sony är givetvis det mest partiska företaget på planeten i denna fråga och även om försäljningssiffrorna från januari inte ljuger så kan det spela in att det lanserades mer än dubbelt så många Blu-ray titlar under denna period. Ska vi vara ärliga tror vi inte att formatkriget tar slut så snabbt och enkelt, men onekligen ligger Blu-ray bra till för tillfället.
“No more fence-sitting is needed… We have a critical mass of content, we have the biggest mass of consumer electronics companies in the world supporting this format. That has moved Blu-ray into the forefront.”