Shadowgun ser ut att bli ännu en av de där referenstitlarna för smartphonemarknaden när vi kikar på grafiska kvaliteter. Spelet som ska lanseras den 28 septemer för iPhone har nu visas lite nya spelsekvenser i en färsk trailer som visar att Unreal Engine och franska Gameloft lär få tuff konkurrens från Unity Engine som används i Shadowgun.
Shadowgun är som namnet antyder en actiontitel och i detta fallet från tredjepersonsperspektiv. Shadowgun ska vara optimerad för att köras på Apples kraftfulla surfplatta iPad 2, men ska även dyka upp för Apples smartphones, åtminstone iPhone 4.
Spelets 3D-motor som utvecklats av Unity bjuder på många grafiska effekter som vi mest är vana vid från konsoler och PC-marknaden. Bland annat högupplösta texturer, bumpmapping, partikeleffekter och tyganimationer. Inte minst de dynamiska ljuseffekterna ser ut att ge spelet en ny dimension av inlevelse.
Att Apple har sin nästa generations iPhone-modell runt hörnet med en troligtvis liknande systemprocessor som i iPad 2 bådar även gott för de som känner att surfplattan är för klumpig. Men med Battlefield 3 som i höst ser ut att höja ribba för PC-marknaden rent grafiskt kan troligtvis Shadowgun vara en av titlarna som gör detsamma för den mobila marknaden.
Finns det inga läckra spel som utnyttjar kraften i Android’s dual-core mobiler?
[quote name=”Retur”]Finns det inga läckra spel som utnyttjar kraften i Android’s dual-core mobiler?[/quote]
Läs den första artikeln under “relaterade artiklar” i nyheten. 🙂 Det finns det helt klart, men fortfarande är det lite övertag för Apple. Faktiskt inte helt konstigt då det är förre plattformar (telefonmodeller) att koda mot och att Apple iPad 2 har den klart kraftfullaste grafikkretsen på marknaden än idag.
Fick Doom 3 vibbar av spelet