Ibland går lanseringskampanjer inte riktigt som arrangören tänkt sig och så blev fallet med LGs “G in the cloud”-kampanj för sin nya flaggskeppstelefon, där vissa deltagare använde sig av luftgevär för att få tag i kuponger fästa på heliumballonger.
LG har nyligen lanserat sin nya flaggskeppstelefon Optimus G2, med 5,2 tum stor 1080p-panel och driven av Qualcomms systemprocessor Snapdragon 800, och drog således igång en kampanj i hemlandet Sydkorea där gratis exemplar av telefonen utlovades till den som kunde få tag i en av de hundra kuponger som fästs på lössläppts heliumballonger.
Allt gick dock inte riktigt som LG hade tänkt sig då flera mindre konventionella metoder användes för att få ner ballongerna till marken. Vissa deltagare tog med luftgevär till evenemanget för att skjuta ner ballongerna, vilket i kombination med den stora folkmassan och varierande höjd på ballongerna slutade med att 20 deltagare skadades.
LG har i efterhand bett om ursäkt för incidenten och erbjudit sig att betala eventuella sjukvårdskostnader för skadade deltagare. Man har även ställt in ytterligare evenemang av samma typ som planerats i andra städer i Sydkorea.
Källa: Androidbeat
Folks dumhet förvånar mig aldrig…
Som man säger, all publicitet är bra publicitet
Folks dumhet, i det här fallet är det snarare LGs dumhet som inte tänkt efter före. Det måste finnas lite “negativa” människor som kan tala om vad som kan gå fel, som bromsar upp sådana här tokerier. Om vi släpper upp ballonger, vad kommer folk göra för att få ner dom? Luftgevär? Hagelbrakare? Nej så dumma kan väl folk inte vara, jo det är dom och att inte inse det innan är förbannat puckat. Men marknadsavdelningar (och säljare för den delen) är människor som bara ser det “positiva” eller snarare ser saker ur ett rosaskimrande dis och är inte realistiska.… Läs hela »