Alien vs. Predator benchmark testar DirectX 11 grafikkort

1

altAlien vs. Predator var ett av de mest omtalade speltitlarna när AMD planerade sin lansering av DirectX 11-familjen Radeon HD 5000. Spelet sades använda några av de mest avancerade tessellation och skugg-effekterna ur det nya grafikbiblioteket. Speltiteln har nu funnits på marknaden i någon månad och även om kritiken inte alltid varit lysande är det fortfarande ett intressant test för DirectX 11-grafikkort.

Nu har så SEGA och Rebellion släppt ett benchmark för dem som inte har eller vill lägga pengar på hela spelet.

Your DirectX 11 hardware also allows for higher quality, smoother and more natural looking shadows as well. DirectX 11 Advanced Shadows allow for the rendering of high-quality shadows, with smoother, artifact-free penumbra regions, which otherwise could not be realized, again providing for a higher quality, more immersive gaming experience.

Alien vs. Predator stödjer även Eyefinity vilket gör det möjligt att testa dessa system för dem som kostat på sig en sådan konfiguration.

Alien vs. Predator D3D11 Benchmark går att hämta hem från SEGAs hemsida. Dela gärna med er av era resultat i forumet!

{youtubejw width=”560″ height=”340″}Auv_KM8jK4o{/youtubejw}

Subscribe
Notifiera vid
1 Comment
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
mattan
14 Årtal sedan

Resolution: 1920 x 1080
Texture Quality: 2
Shadow Quality: 3
Anisotropic Filtering: 16
SSAO: ON
Vertical Sync: OFF
DX11 Tessellation: ON
DX11 Advanced Shadows: ON
DX11 MSAA Samples: 1

Benchmark Summary:

Number of frames: 5683
Average Frame Time: 18.5ms

En del har man lyckats få iaf. 🙂
Average FPS: 54.2