iPad fortsätter att gå från klarhet till klarhet. Apples nya mediaplatta fortsätter att sälja och 80 dagar efter sin lansering har nu iPad sålt i inte mindre än 3 miljoner exemplar, inte illa med tanke på det ganska jumna mottagande enheten fick på flera håll.
Apple iPad har anklagats för att inte erbjuda den funktionalitet man väntat sig och hela tablet-konceptet har ifrågasatts på flera håll. Som undertecknad skrev i sin blogg tidigare i veckan är det inte alla som ens vet vad man ska använda en tablet till idag, men nu har i alla fall 3 miljoner kunder gett det hela ett gott försök.
Apples ledstjärna Steve Jobs fortsätter att kalla iPad för en “magisk produkt” och när man sålt 3 miljoner enheter i nio länder under knappt tre månader är det i sig en imponerande bedrift.
Som vi nyligen rapporterade är detta drygt det dubbla mot antalet sålda e-boksläsare världen över under första kvartalet 2010.
Medan Apple säljer iPads på löpande band kämpar PC-tillverkare med att få ut sina första konkurrerande produkter i form av Windows och Android-baserade tablets. Något vi fortfarande inte har spikade datum för.