Small preview image

ATI släppte i förra veckan en patch för spelet The Elder Scrolls IV: Oblivion, patchens funktion var att man gjorde det möjligt för Radeon X1000-ägare att aktivera både kantutjämning och HDR effekter samtidigt, något spelet inte stödjer officiellt och som endast Xbox 360-versionen tidigare haft stöd för. Patchen bar namnet “Chuck Patch” och kom från namnet på den programmerare som löste huvudbryt med AA + HDR i Oblivion. De flesta Oblivion-spelare var bara nöjda över att få optimal grafikkvalité genom den nya patchen på sin X1000-baserade grafikkort men vissa har kanske velat få mer information om själva patchen. Det har man insett på Hexus och man har nu publicerat en intervju med den, över en dag, världskända programmeraren Chuck.



Previously a combo found only on the Xbox 360, high dynamic range rendering plus AA lets you get the dual visual advantages of a better lighting model and reduction of geometry aliasing. Sacrificing one feature for the other isn’t really what a modern gamer is looking for, but sacrifice is what developers sometimes have to do, depending on rendering engine and time and skill available to make the features work together on able hardware.


:: Läs mer om Chuck Patch i intervjun hos Hexus

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments