Crysis 2 – Grafisk jämförelse på PC och Xbox 360

7
crysis23

Crysis 2 kommer som bekant att landa på butikshyllorna den 22 mars och som uppföljare till det makalöst snygga och tungdrivna Crysis är det med stort intresse vi följt spelets tekniska utveckling. Crytek har denna gång utvecklat sitt spel för både PC och konsol samtidigt vilket satt sina spår i grafikmotorn, men det är samtidigt tydligt att spelet skiljer sig mellan plattformarna.

Nu har man på Sup With That Gaming publicerat en videojämförelse av Crysis 2 där man tittar närmare på spelets grafiska kvalité på PC och Xbox 360-plattformen. Med bara spelets demo tillgänglig kan det bli så att skillnaderna mellan de två plattformarna förändras ytterligare inför den skarpa lanseringen men med maximala grafikinställningar på PC-versionen i jämförelse med spelet på Xbox 360 kan vi konstatera att det finns tydliga skillnader.

Crysis 2 bjuder på betydligt mer högupplösta texturer i PC-versionen, samtidigt som ljus och skuggeffekter ser trevligare ut än motsvarande på Xbox 360 konsolen. Crytek har alltså lite extra godis att bjuda på för sina trogna PC-spelare, men samtidigt kan man fråga sig hur stor skillnad det borde vara på en högklassig PC mot en 5 år gammal spelkonsol. Ur denna synvinkel kan vi konstatera att Xbox 360-versionen bjuder på riktigt högklassig grafik, frågan är om och i så fall hur mycket det hållit tillbaka PC-versionen.

Subscribe
Notifiera vid
7 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
Imlal
Imlal
13 Årtal sedan

Enligt SweC så är även PC-versionen begränsad till DX9 vid lansering.

zowix
13 Årtal sedan

Inte någon större skillnad med andra ord.

fackamato
13 Årtal sedan

[quote name=”zowix”]Inte någon större skillnad med andra ord.[/quote]

360:n får storstryk, PC:n kan ju köra i högre upplösning och fläska på med 16x fsaa och 16x aniso 🙂

Casca
13 Årtal sedan

Vilket skämt om det inte blir större skillnad än såhär mellan PC & konsol.
Kommer ju kunna maxa spelet med min HTPC [8800GTX].

ctrl
ctrl
13 Årtal sedan

Såg stora skillnader i texturer, hur långt man kunde se och ljussättningen. Allt till stor fördel för PC siden. Begrunda då att det bara är Dx9 som tävlar och inte Dx11 som de slog för trumman över förr i tiden.

this
13 Årtal sedan

Mest ljussättning och detaljrikedom som skiljer, men som sagt inga stora skillnader. DX11 ska ju tydligen komma senare, men jag tycker att det borde ha haft tid att lägga in det från början. DX11 effekter ska ju tydligen inte vara så svåra att implementera, om man ser till hur API’t är designat.

darrenj
13 Årtal sedan

Duh!!! 😛
Another reason NOT to buy a console