Det finns många sätt att vinna över konsumenter och ett sätt att göra det är att sätta ett positivt namn på saker och ting. Digital Rights Management är knappast det mest underbart söta namn man kan komma på för en teknik, vilket också HBO presidenten Bob Zitter insett. Han anser nämligen att DRM fått ett dåligt rykte och att man borde byta namn på DRM till DCE: Digital Consumer Enablement. Det ska enligt honom belysa vad man kan göra med den nya tekniken mycket bättre. Det han verkar missa är att DRM i sig inte är vad som gör det möjligt att spela digital media på olika enheter, det har snarare varit ett hinder. Föräldrar har försökt kalla blomkål för godis i många år, men barnen äter det ändå inte. Vi tror inte att folk blir dummare med åren.
Utöver namnbytet så hade han dock en del andra intressanta förslag att presentera under National Cable & Telecommunications Association show i Las Vegas.
Han menar att det borde finnas tekniker som gör det möjligt att bränna DRM-skyddat material till DVD direkt genom en digitalbox och att man borde utforska möjligheterna att släppa filmer via pay-per-view samtidigt som de går upp på biograferna. Idéer vi måste säg att vi gillar, men som fortfarande är långt ifrån verklighet.