January 30, 2002
He, he..
Kvällspressen är för fyndiga...
Läste om en ”grovhackare”, vad det nu egentligen betyder. Ring Svenska akademin!
http://www.aftonbladet.se/vss/.....__,00.html
edit:
länken fungerar tydligen inte så ni får "klippa o klistra" så fungerar den
Nu funkar länken... / Iceman
May 31, 2002
Chewie wrote: http://www.skrivisär.nu/
va, vem?
January 30, 2002
Inoxor wrote: "Mindre allvarliga databrott kan ge fängelse på mellan ett och tre år." Vart är världen på väg egentligen?
...storebrorsamhälle!
övervakningskameror, möjlighet att avlyssna all kommunikation, möjligheter för polisen att visitera folk utan brottsmisstanke, m.m.
Vi/(jag) tycker det är häftigt med alla nya prylar som kommer men frågan är om vi tycker det är lika häftigt om 10 år då staten vet allt vi gör...
February 12, 2002
jan-e wrote: [quote=Inoxor]"Mindre allvarliga databrott kan ge fängelse på mellan ett och tre år." Vart är världen på väg egentligen?
...storebrorsamhälle!
övervakningskameror, möjlighet att avlyssna all kommunikation, möjligheter för polisen att visitera folk utan brottsmisstanke, m.m.
Vi/(jag) tycker det är häftigt med alla nya prylar som kommer men frågan är om vi tycker det är lika häftigt om 10 år då staten vet allt vi gör...
De kommer aldrig att veta allt jag gör!! ALDRIG!!!................... 🙄
December 2, 2001
jan-e wrote: [quote=Inoxor]"Mindre allvarliga databrott kan ge fängelse på mellan ett och tre år." Vart är världen på väg egentligen?
...storebrorsamhälle!
Ja det är helt sjukt! Kryptera mera säger jag bara, och så hoppas jag på att det ska bli någe av freenet för där kan man inte se varifrån sakerna kommer. Verkar hur smart som helst... Att hacka en sida är inget speciellt allvarigt brott egentligen om man tittar på vilka skador det för med sig. Vanligtvis gör ju personen i fråga ingen som helst skada och då har ju inte den drabbade förlorat ett öre!
2 Guest(s)