Tycker det var ganska träffande skrivet jag. Kör (försöker) SuSe 9.2 på en av gammelburkarna, och det OS'et verkar leva ett eget liv som det vill.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 2, 2001
FireCAT wrote: [quote=nXsty]Haha. Det här är humor!
Visst närmade sig författaren verkligheten ett par gånger men överlag kan man se att han inte har någon koll alls egentligen.
Sen att du är homeboy i ämnet spelar ingen roll?
?
Skriver man en artikel bör man i alla fall ha lite kött på benen. Läser man orginalet på desktoplinux.com står det visserligen en del vettigt men den där listan var bara fånig.
May 6, 2006
Han blandar ju äpplen och päron som en jävla tok.
Det finns desktopdists med riktig support och det finns "vanliga" dists med communitybaserad support. De sistnämnda har aldrig haft som ambition att "bli störst" eller "ragga kunder" eftersom att de faktiskt inte får ut något av fler användare. Det enda som gynnar en community-baserad dist är fler utvecklare, varför desktopanvändare egentligen är helt irelevanta.
October 23, 2004
Författaren av artikeln har helt rätt. Målgruppen på detta forumet är mellan 12 -20 år och då är expriment lustan stor för att prova på nya saker. Det gör tillexempel inget om man behöver ominstallera sin dator ett par gånger per år (eller mer). Därför tycker ni att han har helt fel.
Vi som då kommit upp lite till åren 35+ vill inte ha alla dessa problem längre utan det skall fungera och helst i flera år. Vi går in i butiker som Siba, Onoff osv och där kommer nog aldrig Linux finnas till utgivning gratis... (nu köper visserligen jag fortfarande på jme, komplett) men inte en enda av mina arbetskamrater skulle köpa en dator på dessa ställen utan de köper på stormarnaderna. Vi vill ha lite "flashig" grafik och visa upp våra barn som skrivbordsunderlägg och spela Kungen och Harpan........
Ni har inte kommit hit ännu men innan ni vet om det är ni 35+ och har barn och inser att ni inta längre har tiden för att sitta och göra om sin dator längre.
November 22, 2001
Apetyx1 wrote: Författaren av artikeln har helt rätt. Målgruppen på detta forumet är mellan 12 -20 år och då är expriment lustan stor för att prova på nya saker. Det gör tillexempel inget om man behöver ominstallera sin dator ett par gånger per år (eller mer). Därför tycker ni att han har helt fel.
Vi som då kommit upp lite till åren 35+ vill inte ha alla dessa problem längre utan det skall fungera och helst i flera år. Vi går in i butiker som Siba, Onoff osv och där kommer nog aldrig Linux finnas till utgivning gratis... (nu köper visserligen jag fortfarande på jme, komplett) men inte en enda av mina arbetskamrater skulle köpa en dator på dessa ställen utan de köper på stormarnaderna. Vi vill ha lite "flashig" grafik och visa upp våra barn som skrivbordsunderlägg och spela Kungen och Harpan........
Ni har inte kommit hit ännu men innan ni vet om det är ni 35+ och har barn och inser att ni inta längre har tiden för att sitta och göra om sin dator längre.
Tro mig, man behöver inte vara 35+ för att komma till den insikten. 25+ räcker gott 🙂
Fast jag kom ju till ännu mer insikt och köpte mac 🙂
Det värsta är att folk jag känner fortfarande kommer ihåg att jag gillade att skruva med datorer så jag måste ändå hjälpa dem 🙁
November 27, 2003
Apetyx1 wrote: Författaren av artikeln har helt rätt. Målgruppen på detta forumet är mellan 12 -20 år och då är expriment lustan stor för att prova på nya saker. Det gör tillexempel inget om man behöver ominstallera sin dator ett par gånger per år (eller mer). Därför tycker ni att han har helt fel.
Fast Linux är inte så längre.Det är just det jag hänger upp mig på.
Ubuntu, Redhat, SuSe funkar alla alldeles utmärkt som de är och är inte det minsta krångliga.
De har flashig grafik och ofta små program inbyggda som gör det enkelt och roligt att bläddra bland tusentals skrivbordsunderlägg, teman till alla fönster, muspekare, etc.
De har dessutom inbyggda programhanterare som faktiskt gör det enklare att installera program än i Windows.
Ubuntu har för övrigt bra många fler och i min mening roligare småspel (typ harpan, Kungen etc.) än Windows 😉
//Andreas
January 7, 2006
beta wrote: [quote=Json_81] Tro mig, man behöver inte vara 35+ för att komma till den insikten. 25+ räcker gott 🙂
Fast jag kom ju till ännu mer insikt och köpte mac 🙂
Jag med, fast jag är bara 22. 😀
Jag håller faktiskt också med, jag är bara 16 🙂
Om Skiroy säger något annat, lyssna inte på honom, han ljuger 😉
March 5, 2002
Haha, vilken störtlöjlig lista. Som många sagt här ovan, så är den ju inte särskilt verklighetsförankrad. Som sagt, fanboyism-variants-artikel..
Om Creative hade släppt drivrutiner till X-Fi-serien, och om speltillverkarna hade skrivit spel i OpenGL/OpenAL istället för MS-shit, så hade jag kunnat ta bort min Windows-installation.
August 22, 2007
Death On Wings wrote: Har man inget mellan öronen så kan jag förstå att man tycker det är svårt att sätta sig vid ett nytt OS.
De flesta distar jag provat på är inte alls krångliga så länge man vet vad man gör, och allt är gratis så varför klaga?
Smakar det så kostar det är en grundpelare... Sen att alla inom "fri-mjukvara" ser ut som hitler x10 gånger värre gör inte saken bättre..
2 Guest(s)