13 anledningar till varför Linux aldrig kommer att slå på...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
13 anledningar till varför Linux aldrig kommer att slå på...
FireCAT
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 13, 2007 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1155839
September 13, 2007 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Wow, han lever verkligen i det förflutna.

Han måste helt ha missat allt vad Novell, Red Hat, Canonical/Ubuntus, etc. heter...

//Andreas

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1155840
September 13, 2007 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade han skrivit det 1993 hade jag inte sagt något men nu är han helt bortom flötet.

Mouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 420
1155844
September 13, 2007 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, han var riktigt rolig, kan inte låta bli att undra över vad som snurrar runt i hans huvud.

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
1155854
September 13, 2007 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Typisk flamewar-artikel som endast är skapad för att attrahera läsare/besökare.

Jag är en av dem som föll för tricket.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1155858
September 13, 2007 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag provade ubuntu för mindre än ett år sedan, jag håller helt med honom.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1155867
September 13, 2007 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker det var ganska träffande skrivet jag. Kör (försöker) SuSe 9.2 på en av gammelburkarna, och det OS'et verkar leva ett eget liv som det vill.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1155874
September 13, 2007 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha. Det här är humor!

Visst närmade sig författaren verkligheten ett par gånger men överlag kan man se att han inte har någon koll alls egentligen.

FireCAT
Medlem
1155879
September 13, 2007 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: Haha. Det här är humor!

Visst närmade sig författaren verkligheten ett par gånger men överlag kan man se att han inte har någon koll alls egentligen.

Sen att du är homeboy i ämnet spelar ingen roll?

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1155890
September 13, 2007 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

FireCAT wrote: [quote=nXsty]Haha. Det här är humor!

Sen att du är homeboy i ämnet spelar ingen roll?

?

Skriver man en artikel bör man i alla fall ha lite kött på benen. Läser man orginalet på desktoplinux.com står det visserligen en del vettigt men den där listan var bara fånig.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1155903
September 13, 2007 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Du har fortfarande inte svarat på hur psykeln funkar!!

//Andreas

Abstract
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
1155917
September 13, 2007 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Han blandar ju äpplen och päron som en jävla tok.

Det finns desktopdists med riktig support och det finns "vanliga" dists med communitybaserad support. De sistnämnda har aldrig haft som ambition att "bli störst" eller "ragga kunder" eftersom att de faktiskt inte får ut något av fler användare. Det enda som gynnar en community-baserad dist är fler utvecklare, varför desktopanvändare egentligen är helt irelevanta.

Apetyx1
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
1155949
September 14, 2007 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Författaren av artikeln har helt rätt. Målgruppen på detta forumet är mellan 12 -20 år och då är expriment lustan stor för att prova på nya saker. Det gör tillexempel inget om man behöver ominstallera sin dator ett par gånger per år (eller mer). Därför tycker ni att han har helt fel.
Vi som då kommit upp lite till åren 35+ vill inte ha alla dessa problem längre utan det skall fungera och helst i flera år. Vi går in i butiker som Siba, Onoff osv och där kommer nog aldrig Linux finnas till utgivning gratis... (nu köper visserligen jag fortfarande på jme, komplett) men inte en enda av mina arbetskamrater skulle köpa en dator på dessa ställen utan de köper på stormarnaderna. Vi vill ha lite "flashig" grafik och visa upp våra barn som skrivbordsunderlägg och spela Kungen och Harpan........
Ni har inte kommit hit ännu men innan ni vet om det är ni 35+ och har barn och inser att ni inta längre har tiden för att sitta och göra om sin dator längre. cry

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1155950
September 14, 2007 - 7:48 am
sp_Permalink sp_Print

Apetyx1 wrote: Författaren av artikeln har helt rätt. Målgruppen på detta forumet är mellan 12 -20 år och då är expriment lustan stor för att prova på nya saker. Det gör tillexempel inget om man behöver ominstallera sin dator ett par gånger per år (eller mer). Därför tycker ni att han har helt fel.
Vi som då kommit upp lite till åren 35+ vill inte ha alla dessa problem längre utan det skall fungera och helst i flera år. Vi går in i butiker som Siba, Onoff osv och där kommer nog aldrig Linux finnas till utgivning gratis... (nu köper visserligen jag fortfarande på jme, komplett) men inte en enda av mina arbetskamrater skulle köpa en dator på dessa ställen utan de köper på stormarnaderna. Vi vill ha lite "flashig" grafik och visa upp våra barn som skrivbordsunderlägg och spela Kungen och Harpan........
Ni har inte kommit hit ännu men innan ni vet om det är ni 35+ och har barn och inser att ni inta längre har tiden för att sitta och göra om sin dator längre. cry

Tro mig, man behöver inte vara 35+ för att komma till den insikten. 25+ räcker gott 🙂
Fast jag kom ju till ännu mer insikt och köpte mac 🙂

Det värsta är att folk jag känner fortfarande kommer ihåg att jag gillade att skruva med datorer så jag måste ändå hjälpa dem 🙁

Andreas Galistel
Member
Medlem
1155971
September 14, 2007 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

Apetyx1 wrote: Författaren av artikeln har helt rätt. Målgruppen på detta forumet är mellan 12 -20 år och då är expriment lustan stor för att prova på nya saker. Det gör tillexempel inget om man behöver ominstallera sin dator ett par gånger per år (eller mer). Därför tycker ni att han har helt fel.

Fast Linux är inte så längre.Det är just det jag hänger upp mig på.

Ubuntu, Redhat, SuSe funkar alla alldeles utmärkt som de är och är inte det minsta krångliga.
De har flashig grafik och ofta små program inbyggda som gör det enkelt och roligt att bläddra bland tusentals skrivbordsunderlägg, teman till alla fönster, muspekare, etc.

De har dessutom inbyggda programhanterare som faktiskt gör det enklare att installera program än i Windows.

Ubuntu har för övrigt bra många fler och i min mening roligare småspel (typ harpan, Kungen etc.) än Windows 😉

//Andreas

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1155990
September 14, 2007 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:
Tro mig, man behöver inte vara 35+ för att komma till den insikten. 25+ räcker gott 🙂

Jag med, fast jag är bara 22. 😀

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1156008
September 14, 2007 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=Json_81] Tro mig, man behöver inte vara 35+ för att komma till den insikten. 25+ räcker gott 🙂

Jag med, fast jag är bara 22. 😀

Jag håller faktiskt också med, jag är bara 16 🙂
Om Skiroy säger något annat, lyssna inte på honom, han ljuger 😉

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1156022
September 14, 2007 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha, vilken störtlöjlig lista. Som många sagt här ovan, så är den ju inte särskilt verklighetsförankrad. Som sagt, fanboyism-variants-artikel..

Om Creative hade släppt drivrutiner till X-Fi-serien, och om speltillverkarna hade skrivit spel i OpenGL/OpenAL istället för MS-shit, så hade jag kunnat ta bort min Windows-installation.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1156068
September 14, 2007 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Har man inget mellan öronen så kan jag förstå att man tycker det är svårt att sätta sig vid ett nytt OS.

De flesta distar jag provat på är inte alls krångliga så länge man vet vad man gör, och allt är gratis så varför klaga?

FireCAT
Medlem
1156073
September 14, 2007 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Har man inget mellan öronen så kan jag förstå att man tycker det är svårt att sätta sig vid ett nytt OS.

De flesta distar jag provat på är inte alls krångliga så länge man vet vad man gör, och allt är gratis så varför klaga?

Smakar det så kostar det är en grundpelare... Sen att alla inom "fri-mjukvara" ser ut som hitler x10 gånger värre gör inte saken bättre..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 500
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL