13 anledningar till varför Linux aldrig kommer att slå på...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
13 anledningar till varför Linux aldrig kommer att slå på...
beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
sp_UserOfflineSmall Offline
1156075
September 14, 2007 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

FireCAT wrote: [quote=Death On Wings]Har man inget mellan öronen så kan jag förstå att man tycker det är svårt att sätta sig vid ett nytt OS.

De flesta distar jag provat på är inte alls krångliga så länge man vet vad man gör, och allt är gratis så varför klaga?

Smakar det så kostar det är en grundpelare... Sen att alla inom "fri-mjukvara" ser ut som hitler x10 gånger värre gör inte saken bättre..

Är man så himla underbegåvad att man inte ens kan stoppa i en ubuntuskiva, vänta medans den laddar, dubbelklicka på installationsikonen och vänta lite och sitta och surfa i ubuntu samtidigt ska man inte gnälla, då är det skit bakom knapparna.

FireCAT
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
1156078
September 14, 2007 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=FireCAT][quote=Death On Wings]Har man inget mellan öronen så kan jag förstå att man tycker det är svårt att sätta sig vid ett nytt OS.

De flesta distar jag provat på är inte alls krångliga så länge man vet vad man gör, och allt är gratis så varför klaga?

Smakar det så kostar det är en grundpelare... Sen att alla inom "fri-mjukvara" ser ut som hitler x10 gånger värre gör inte saken bättre..

Är man så himla underbegåvad att man inte ens kan stoppa i en ubuntuskiva, vänta medans den laddar, dubbelklicka på installationsikonen och vänta lite och sitta och surfa i ubuntu samtidigt ska man inte gnälla, då är det skit bakom knapparna.

Jaha du säger det mr.cock.. När det inte finns drivrutiner, spel som inte fungerar m.m vad gör man då MR.COCK? KÖR MAN IN CD-SKIVAN?

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1156102
September 14, 2007 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

FireCAT wrote: [quote=beta][quote=FireCAT][quote=Death On Wings]Har man inget mellan öronen så kan jag förstå att man tycker det är svårt att sätta sig vid ett nytt OS.

Jaha du säger det mr.cock.. När det inte finns drivrutiner, spel som inte fungerar m.m vad gör man då MR.COCK? KÖR MAN IN CD-SKIVAN?

Men lilla bubben då, är det inte dags att dra ner på atityden och växa upp lite? Mamma kanske smiskar dig om du inte lägger av.

Vad är det du saknar drivrutiner till då ?

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1156106
September 14, 2007 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha skojig lista... Har han rest i tiden?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1156110
September 14, 2007 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Haha skojig lista... Har han rest i tiden?

Nae fest

FireCAT
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
1156115
September 14, 2007 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=FireCAT][quote=beta][quote=FireCAT][quote=Death On Wings]Har man inget mellan öronen så kan jag förstå att man tycker det är svårt att sätta sig vid ett nytt OS.

Men lilla bubben då, är det inte dags att dra ner på atityden och växa upp lite? Mamma kanske smiskar dig om du inte lägger av.

Wlan, dock inget jag behöver nu.. Men hade behövt..

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1156130
September 15, 2007 - 6:41 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=FireCAT][quote=beta][quote=FireCAT][quote=Death On Wings]Har man inget mellan öronen så kan jag förstå att man tycker det är svårt att sätta sig vid ett nytt OS.

Jag försökte installare drivrutiner till mitt grafikkort när jag testade ubuntu. Jag följde guiderna exakt, men det gick ändå inte.
Och även om det hade fungerat så kan jag ju inte påstå att det var speciellt användarvänligt.

Dock kanske det e bättre i den senaste ubuntu?

Death On Wings
Member
Medlem
1156146
September 15, 2007 - 7:59 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Death On Wings][quote=FireCAT][quote=beta][quote=FireCAT][quote=Death On Wings]Har man inget mellan öronen så kan jag förstå att man tycker det är svårt att sätta sig vid ett nytt OS.

Jag försökte installare drivrutiner till mitt grafikkort när jag testade ubuntu. Jag följde guiderna exakt, men det gick ändå inte.
Och även om det hade fungerat så kan jag ju inte påstå att det var speciellt användarvänligt.

Dock kanske det e bättre i den senaste ubuntu?

Nvidia eller ATI ?

Json_81
Member
Medlem
1156147
September 15, 2007 - 8:12 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote:

Nvidia eller ATI ?

Nvidia.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1156148
September 15, 2007 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker Linuxfantasterna tjatat i denna fråga sedan man första gången började använda PC.. Om nu Linux är så förträffligt, varför har det inte slagit igenom än då?
Hat provkört lite Linux nån gång då och då, men i mina ögon ligger det hela tiden några år efter i användarvänlighet.
Jag lyckas inte ens installera drivrutinerna för ATI-kort.
N00b skriver väl någon nu då, men jag relaterar detta problem till bristen på användarvänlighet och för mej som är van windows en logisk placering av allehanda finesser.
Den senaste disten jag krånglat med är SuSe 9.2 btw, men har en 10.2.image liggandes på hårddisken som väntar på utbränning och provanvändande. Dock förväntar jag mej inga mirakel av den heller.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Death On Wings
Member
Medlem
1156153
September 15, 2007 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Death On Wings]

Nvidia eller ATI ?

Nvidia.

Då förstår jag inte hur du kan misslyckas, det är lika svårt som att ta livet av en guldhamster som är fastklistrat i golvet.
Du har en fil och 1-2 kommandon som ska köras och en fil som ska editeras.
Tar 5-10 min att dra hem och installera det.

Death On Wings
Member
Medlem
1156154
September 15, 2007 - 8:45 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Jag tycker Linuxfantasterna tjatat i denna fråga sedan man första gången började använda PC.. Om nu Linux är så förträffligt, varför har det inte slagit igenom än då?
Hat provkört lite Linux nån gång då och då, men i mina ögon ligger det hela tiden några år efter i användarvänlighet.
N00b skriver väl någon nu då, men jag relaterar detta problem till bristen på användarvänlighet och för mej som är van windows en logisk placering av allehanda finesser.
Den senaste disten jag krånglat med är SuSe 9.2 btw, men har en 10.2.image liggandes på hårddisken som väntar på utbränning och provanvändande. Dock förväntar jag mej inga mirakel av den heller.

Ingen som kallar någon "noob" för att dom inte kan få in ATI drivers, det kan vara en ren vetenskap men det kommer nog bli ändring på det nu när ati har släppt sina drivrutiner till commynityn.

Json_81
Member
Medlem
1156155
September 15, 2007 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Json_81][quote=Death On Wings]

Nvidia eller ATI ?

Nvidia.

Då förstår jag inte hur du kan misslyckas, det är lika svårt som att ta livet av en guldhamster som är fastklistrat i golvet.

Det var förra verisonen av ubuntu tror jag. Jo, instruktionerna såg jätteenkla ut, men när jag körde det där kommandot blev det bara felmeddelande.
Och det stod ingenting i guiderna jag hittade om hur man skulle göra då, så jag gav upp.

Jag håller mig till OS X, där löser sig allt automagiskt 🙂

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1156158
September 15, 2007 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Jag tycker Linuxfantasterna tjatat i denna fråga sedan man första gången började använda PC.. Om nu Linux är så förträffligt, varför har det inte slagit igenom än då?

För att windows har sedan ganska länge varit en "standard" inom datorvärlden vilket är ganska svårt att rubba. Hade apple skött sig bättre under 90-talet hade det kanske sett annorlunda ut. Men Linux ökar trots det.

ilg@dd wrote: Hat provkört lite Linux nån gång då och då, men i mina ögon ligger det hela tiden några år efter i användarvänlighet.

Att ati har gjort en del usla drivrutiner för Linux som krånglar är ingen hemlighet. Men testa ubuntu istället. Du behöver bara installera ati-drivrutinerna via den medföljande pakethanteraren och sen klicka i att använda dem. Tom. enklare än i windows då du inte behöver tanka ner och köra något installationsprogram. Nästa version av ubuntu, 7.10 som släpps snart, kan vara värt ett försök också, även om det fortfarande bara är i beta-stadie. OpenSuse 10.2 däremot känns ganska buggigt tycker jag.

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1156162
September 15, 2007 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Du har fortfarande inte svarat på hur psykeln funkar!!

//Andreas

Den är blå nu. 😎

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1156171
September 15, 2007 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: [quote=Delph1]Du har fortfarande inte svarat på hur psykeln funkar!!

//Andreas

Den är blå nu. 😎

Gutt 🙂

//Andreas

Death On Wings
Member
Medlem
1156173
September 15, 2007 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Death On Wings][quote=Json_81][quote=Death On Wings]

Nvidia eller ATI ?

Nvidia.

Det var förra verisonen av ubuntu tror jag. Jo, instruktionerna såg jätteenkla ut, men när jag körde det där kommandot blev det bara felmeddelande.
Och det stod ingenting i guiderna jag hittade om hur man skulle göra då, så jag gav upp.

Jag håller mig till OS X, där löser sig allt automagiskt 🙂

Aldrig kört Ubuntu då jag vill ha full kontroll när jag kör linux, så jag brukar köra slackware för det är den enda disten som jag själv känner att jag har full kontroll hela tiden utan att något automatiskt sker men det är ju såklart en smaksak.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 514
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL