May 21, 2002
ja vad säger man vilken grym burk va.
November 29, 2003
Fackamato wrote:
Har man pengar så har man, hade jag haft så mycket pengar att en sådan där dator inte hade känts i fickan så hade jag ju onekligen skaffat en liknande...Hm, den lär hålla några år i alla fall. 64bit osv :).
Du hade inte gjort något vettigare för dem cashen?
Hade man haft cash som (det svider att nämna detta namn) Bill Gate$ så hade jag kunnat göra det men inte annars.
March 5, 2002
whak wrote: [quote=Fackamato] Har man pengar så har man, hade jag haft så mycket pengar att en sådan där dator inte hade känts i fickan så hade jag ju onekligen skaffat en liknande...
Hm, den lär hålla några år i alla fall. 64bit osv :).
Du hade inte gjort något vettigare för dem cashen?
Hade man haft cash som (det svider att nämna detta namn) Bill Gate$ så hade jag kunnat göra det men inte annars.
Vettigt i vems ögon?
Som jag sa, hade jag haft de pengar som räcker till en sån dator, och kunnat lägga ut dom utan att det hade känts i plånboken så visst gör man det om man nu vill :).
Den lär inte vara tyst dock, självklart hade jag kört med vatten överallt...
August 27, 2003
Men ni får väl läsa hela tråden? Han sitter inte direkt och spelar MS-Röj på den där maskinen. Han är någon form av bio-medicin professor och har datorn till ganska feta program för det ändamålet, långt över vad vi kan tänka oss. Programmen tar så mycket minnen som han säger åt den att göra, 16GB RAM på en applikation är ingen omöjlighet.
Sen att han verkar ha rätt goda kontakter inom både nVidia, AMD och Tyan gör inte saken sämre heller. Jag skulle gissa på att han i princip fått grejerna gratis.
Hugge wrote: Men ni får väl läsa hela tråden? Han sitter inte direkt och spelar MS-Röj på den där maskinen. Han är någon form av bio-medicin professor och har datorn till ganska feta program för det ändamålet, långt över vad vi kan tänka oss. Programmen tar så mycket minnen som han säger åt den att göra, 16GB RAM på en applikation är ingen omöjlighet.
Sen att han verkar ha rätt goda kontakter inom både nVidia, AMD och Tyan gör inte saken sämre heller. Jag skulle gissa på att han i princip fått grejerna gratis.
Citat Venturi:
"I allocate part of the RAM as a virtual drive. Also, you will need to run MS Win 2003 Ent server 64-bit to see all the ram or enable the PAE extensions in the boot.ini of the 32 bit version. However only the 64 bit version actually makes use of the SRAT and NUMA.
I really can't imagine ever using all of it... but you never know... "
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 27, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Hugge]Men ni får väl läsa hela tråden? Han sitter inte direkt och spelar MS-Röj på den där maskinen. Han är någon form av bio-medicin professor och har datorn till ganska feta program för det ändamålet, långt över vad vi kan tänka oss. Programmen tar så mycket minnen som han säger åt den att göra, 16GB RAM på en applikation är ingen omöjlighet.
Citat Venturi:
"I allocate part of the RAM as a virtual drive. Also, you will need to run MS Win 2003 Ent server 64-bit to see all the ram or enable the PAE extensions in the boot.ini of the 32 bit version. However only the 64 bit version actually makes use of the SRAT and NUMA.
I really can't imagine ever using all of it... but you never know... "
Venturi wrote: If I invoke CT scans or plain Xray in excess of 1500 slices per study and the prior exams for comparison, then I can break the 9GB mark.
Venturi wrote: Using the medical viewing software, if I open on the selector screen 4 MRI and 2 CT's for comparison, that can use up to 6GB.
Mja, nog går det att använda minnet om han vill, men inte blir det lätt 🙂
2 Guest(s)