July 17, 2002
Jaha... Då var man hemma från marschen i Holländska Nijmegen.
Sträcka: 4x40km
Tid: 4 dagar
Packning: 10 kg + vatten
Vätskeåtgång: ~12-15 liter per dag
Skador: Några småblåsor (inget allvarligt), bruten lilltå, muskelbristningar, överbelastat knä...
Emotionell status: Överlycklig!
::EDIT::
Startande: 47 004
Genomförande: 40 706
Antal döda: 1
July 17, 2002
jarlen wrote: Exakt..
Jag är slut när vi har gått 5km med stridsutrustning+stridssäck (utrustning C)....
Men jag är inte så tränad och har bara legat inne i 1 månad....
Men det är kul....
Ja, visst är det kul.
Man tycker kanske inte att 10kg är så mycket, speciellt inte om man gör lumpen och är van vid att gå med full stridsutrustning.
Men det var en lite speciell känsla att se de "stenhårda, supertuffa och allmänt oslagbara" jägarna bryta när en annan pumpade på. Sen fanns det ju givetvis de som sprang på som helvete och som hade tider jag bara kunnat drömma om. Men det tar jag nästa år. =)
July 17, 2002
Callister wrote: Hmm, vi säger så här om jag gått det där så skulle mina skador va :
Hjärtattack 10-15 ggr, knäna skulle gått av 10 ggr ( som tur var har vi Callisters klister )
Huvudet skulle ramla av kanske 2 ggr, sen lite små skador som bruttna fötter 😛
Men du kan ju iaf skriva på tangentbordet eftersom fingrarna sitter kvar. =)
July 27, 2002
The Whistler wrote: [quote=Callister]Hmm, vi säger så här om jag gått det där så skulle mina skador va :
Hjärtattack 10-15 ggr, knäna skulle gått av 10 ggr ( som tur var har vi Callisters klister )
Huvudet skulle ramla av kanske 2 ggr, sen lite små skador som bruttna fötter 😛
Men du kan ju iaf skriva på tangentbordet eftersom fingrarna sitter kvar. =)
Det enda som räknas 🙂
July 17, 2002
jarlen wrote: det är ju grymt..
att nån ska behöva dö under "kontrollerade" former.
en av våra korpraler fick vätskebrist när vi gått 4km, man tycker ju att de borde veta att man ska dricka när de legat inne i 6 månader..
vi har ju by-the-way 29 grader också
Det var en civilist som dog...
Vi hade nästan 40 grader där nere. Varmaste marschen sedan 1972. *gah*
2 Guest(s)