17-åring gripen för våldtäkt på 4-åring [AB]|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
17-åring gripen för våldtäkt på 4-åring [AB]
Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
sp_UserOfflineSmall Offline
914517
July 1, 2005 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
914521
July 1, 2005 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

Dödsstraff is the shit. Helt klart mest ekonomiskt hållbart. Bara det inte blir som i USA att fångarna sitter i dödscell i flera år.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
914522
July 1, 2005 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

Dödsstraff is the shit. Helt klart mest ekonomiskt hållbart. Bara det inte blir som i USA att fångarna sitter i dödscell i flera år.

att dom sitter där så länge beror väl delvis på deras system för överklagande.. sen kanske det är kö till stolen oxå wink

Edit: att vårda tex pedofiler är ingen garanti att dom inte gör om det när dom kommer ut, dödsstraff är, svårt å locka 4åriga flickor från en lekplats när man är död eller hur

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
914537
July 1, 2005 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

Och vad ska man göra med psykiskt sjuka, förståndshandikappade?

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
914542
July 1, 2005 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

som jag sa, vi får välja vart vi vill lägga pengarna, vi har inte mer än 100% och kan inte spendera mer än 100%, samhället får välja.. om vi vänder på frågan, Obelix vart tycker du vi ska få pengarna i från.. trolla med knäna funkar inte, är du villig att betala 10 000 mer i skatt varje år för att finansiera vård av pedofiler? om vi slutar vårda dom (pedofiler) så kan vi lägga dom pengarna på psykiskt sjuka & förståndshandikappade som inte begått brott... visst är det krasst å säga ha i hjäl dom för att vi har inga pengar men har du en bättre lösning så presentera den så vi slipper avrätta dom men ändå kan ge dom ett rättvist straff och den vård som du tycker dom ska få

obelix
Member
Medlem
914547
July 1, 2005 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: [quote=obelix][quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

som jag sa, vi får välja vart vi vill lägga pengarna, vi har inte mer än 100% och kan inte spendera mer än 100%, samhället får välja.. om vi vänder på frågan, Obelix vart tycker du vi ska få pengarna i från.. trolla med knäna funkar inte, är du villig att betala 10 000 mer i skatt varje år för att finansiera vård av pedofiler? om vi slutar vårda dom (pedofiler) så kan vi lägga dom pengarna på psykiskt sjuka & förståndshandikappade som inte begått brott... visst är det krasst å säga ha i hjäl dom för att vi har inga pengar men har du en bättre lösning så presentera den så vi slipper avrätta dom men ändå kan ge dom ett rättvist straff och den vård som du tycker dom ska få

tja, man kan alltid skrota försvaret.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
914557
July 1, 2005 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Johan Nicklasson][quote=obelix][quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

.. smart .. öka arbetslösheten så vi kan lägga pengar på pedofiler.. med försvaret rycker leverantörer, matserveringarna i regementsstäderna kommer gå sämre Etc. sen alla anställda inom försvarsmakten.. vi har taskig arbetsmarknad som vi har..

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
914586
July 1, 2005 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Johan Nicklasson][quote=obelix][quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

Småpengar... De småslantarna handlar Mona Muslim upp på en vecka, lite Toblerone och några mystiska svarta hål senare så återgår vi till johan nicklassons fråga.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
914644
July 1, 2005 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=Nomic][quote=Härs och Tvärs]Hooga booga, chakalaka boof!

Nej, men det är väl tack vare "psyko-kramare" (jag vet att jag hitta på ett nytt uttryck nu -.-) som du som dom fortfarande går lösa antar jag.

Hade jag fått bestämma hade han dödats redan vid första våldtäkten så hade denna stackars flicka sluppit fått men för livet cry

Men du kanske föredrar att en sådan här idiot går ut och får göra det ett par gånger till innan dom fattar att den jäveln inte ska gå lös?

edit : Tycker han kan bo i din trädgård då.

Och jag tycker du ska lugna ner dig och tänka innan du skriver. Hoppa inte på Obelix.

Ursäkta? var fick du luft ifrån? Vi för en diskussion här, vi påpekar varandras brister i åsikterna, något som jag tycker är en viktig del i en diskussion, så från min synvinkel, är det en åsikt jag hoppar o bankar på, inte personen.

Förövrigt så är jag för dödsstraff för återfallsförbrytare.

Och angående att jag redan skulle vara död då: Det tror jag inte, för jag har då aldrig våldtagit / skadat, en annan människa över det lagstadgade.

"att vårda tex pedofiler är ingen garanti att dom inte gör om det när dom kommer ut, dödsstraff är, svårt å locka 4åriga flickor från en lekplats när man är död eller hur" - Johan Nicklasson.

=DO han har verkligen fattat poängen, och för att inte tala om den ekonomiska fördelen.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
914648
July 1, 2005 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: [quote=obelix][quote=Johan Nicklasson][quote=obelix][quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

Småpengar... De småslantarna handlar Mona Muslim upp på en vecka, lite Toblerone och några mystiska svarta hål senare så återgår vi till johan nicklassons fråga.

- "Småpengar... De småslantarna handlar Mona Muslim upp på en vecka" :)R

Ok, Först o främst, Vi har världens Dyraste och minst effektivaste i världen, (hörsägen) Dyrt är det iaf, men jag håller med, det är inte rätt att ta pengarna från den högen heller.

Kanske ska börja Tvångsarbeten i fängelsena?(idéllt, självklart) det hade ju vart jättebra =)), dom kan sy kläder eller vad som helst -.-, o sen så går alla förtjänster till straff / brotts pengahögen.

På det sättet drar dom in pengar också. Dom gör rätt för sig. Det tycker jag låter som en bra idé

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
914698
July 2, 2005 - 7:11 am
sp_Permalink sp_Print

Tänk om det var eran son som var psykiskt sjuk, som inte fick hjälp trots att ni försökte, vad skulle ni göra då? Döda honom i förebyggande syfte? Skulle ni skära av hans testiklar med en vedklabb ändå?
Hoppas verkligen att inga föräldrar till psykiskt sjuka barn ser trådar som det här, det förtjänar ingen.

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
914705
July 2, 2005 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Tänk om det var eran son som var psykiskt sjuk, som inte fick hjälp trots att ni försökte, vad skulle ni göra då? Döda honom i förebyggande syfte? Skulle ni skära av hans testiklar med en vedklabb ändå?
Hoppas verkligen att inga föräldrar till psykiskt sjuka barn ser trådar som det här, det förtjänar ingen.

Det skulle helt klart vara svårt att ha en sådan person som son, jag vet inte vad jag skulle göra. Skulle man bara se på utan att göra något när han våldtar utan att oskadligöras av samhället, skulle du? Förövrigt har ju en sådan person gjort sig av med alla sina rättigheter när han valde att våldta. Offret därimot har kvar sina rättigheter, liksom alla framtida offer, eller?

Jag önskar vi kunde dela in samhället i två delar, en där alla vi som vill ha lag och ordning lever. Och en där alla brottslingar och de som anser att man ska gulla med brottslingar får leva. På så sätt är alla nöjda, brottslingarna får forstätta med brott, och de får dessutom tillgång till offer som tycker synd om dem.

obelix
Member
Medlem
914706
July 2, 2005 - 8:09 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Tänk om det var eran son som var psykiskt sjuk, som inte fick hjälp trots att ni försökte, vad skulle ni göra då? Döda honom i förebyggande syfte? Skulle ni skära av hans testiklar med en vedklabb ändå?

Dom är sådana superföräldrar, när den dagen kommer, att det aldrig kommer att hända.

Du förstår att dels så är deras gener helt felfria, dels å kommer dom aldrig att tillåta att det går så snett med sina barn... 🙄

obelix
Member
Medlem
914721
July 2, 2005 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

En fråga.

vad ska man göra med denna 4:åringen om hon senare i livet börjar döda, eller försöker döda alla 17:åriga killar?

Och vems är felet?

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
914735
July 2, 2005 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: En fråga.

vad ska man göra med denna 4:åringen om hon senare i livet börjar döda, eller försöker döda alla 17:åriga killar?

Och vems är felet?

Svårt att svara på. Hon skall få hjälp. Om hon dödar vilken 17-åring som helst så skall hon dömas som alla andra, tyvärr. Men om hon dödar den 17-åring som våldtog henne tycker jag inte att straffet borde bli så högt. Det borde helt klart ses som en förmildrande omständighet att den hon dödade hade våldtagt.

obelix
Member
Medlem
914740
July 2, 2005 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=obelix]En fråga.

Och vems är felet?

Svårt att svara på. Hon skall få hjälp.

Varför är det svårt att svara?

Vad är det för skillnad?

Värför ska hon få hjälp, och inte denna 17:åriga killen?

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
914766
July 2, 2005 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

Flickan skall få hjälp för att hon är ett offer. Men samtidigt kan man ju säga att 17-åringen är ett offer. Man formas ju av samhället. Det har även han gjort. 17-åringen vet jag personligen inte riktigt vad som skall hända med. Om han är sjuk blir det ju såklart svårare med straffet än om han varit frisk.

obelix
Member
Medlem
914769
July 2, 2005 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: Flickan skall få hjälp för att hon är ett offer. Men samtidigt kan man ju säga att 17-åringen är ett offer. Man formas ju av samhället. Det har även han gjort. 17-åringen vet jag personligen inte riktigt vad som skall hända med. Om han är sjuk blir det ju såklart svårare med straffet än om han varit frisk.

Även 17-åringen är ju ett offer.
Samhället har ju inte hjälpt honom, trots att hans mamma har sökt hjälp åt honom.

Så var är skillnaden?

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
914771
July 2, 2005 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Dödsstraff kanske inte är rätt för honom. Han skulle ju kunna få vård, men inte släppas ut på många, många år. Våldtäktsmän måste hållas undan från gatorna, vare sig de är friska eller sjuka. Nästa gång kanske det är din syster eller flickvän!

obelix
Member
Medlem
914772
July 2, 2005 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: Dödsstraff kanske inte är rätt för honom. Han skulle ju kunna få vård, men inte släppas ut på många, många år. Våldtäktsmän måste hållas undan från gatorna, vare sig de är friska eller sjuka. Nästa gång kanske det är din syster eller flickvän!

Hur vet du att han är en ren våldtäcktsman?

Hur vet du att det inte är hans begåvningsandikapp, eller annan störning som är orsaken?

Och snacket om "fan vänta bara tills det är din sambo, syster eller morsa" är bara fjolligt, klart som fan att man skulle bli vansinnig och skrika efter blod, det är en rätt naturlig reaktion.
Men det är inte en speciellt klok och genomtänkt reaktion, det är därför vi har domstolar, som inte är inblandade i målen, känslomäsigt sett.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 288
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL