17-åring gripen för våldtäkt på 4-åring [AB]|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
17-åring gripen för våldtäkt på 4-åring [AB]
Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
sp_UserOfflineSmall Offline
914838
July 2, 2005 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: [quote=Öwall]Tänk om det var eran son som var psykiskt sjuk, som inte fick hjälp trots att ni försökte, vad skulle ni göra då? Döda honom i förebyggande syfte? Skulle ni skära av hans testiklar med en vedklabb ändå?
Hoppas verkligen att inga föräldrar till psykiskt sjuka barn ser trådar som det här, det förtjänar ingen.

Det skulle helt klart vara svårt att ha en sådan person som son, jag vet inte vad jag skulle göra. Skulle man bara se på utan att göra något när han våldtar utan att oskadligöras av samhället, skulle du? Förövrigt har ju en sådan person gjort sig av med alla sina rättigheter när han valde att våldta. Offret därimot har kvar sina rättigheter, liksom alla framtida offer, eller?

Jag önskar vi kunde dela in samhället i två delar, en där alla vi som vill ha lag och ordning lever. Och en där alla brottslingar och de som anser att man ska gulla med brottslingar får leva. På så sätt är alla nöjda, brottslingarna får forstätta med brott, och de får dessutom tillgång till offer som tycker synd om dem.

vad du verkar ha svårt att förstå är att man inte väljer att göra någonting sådant. är man sjuk så har man inte lyxen att kunna välja precis vad man ska göra och basera det på rationella överväganden.

Sina rättigheter ska man aldrig bli av med, oavsett vad man gör.

Sen vill jag ställa en följdfråga: vem vill ha lag och ordning mest, den som föreslår att man hjälper en psykiskt sjuk med vård, eller den som föreslår att man torterar och mördar honom?
tror att den senare skulle kunna ha nytta av lite vård själv.

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
914927
July 2, 2005 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Oven][quote=Öwall]Tänk om det var eran son som var psykiskt sjuk, som inte fick hjälp trots att ni försökte, vad skulle ni göra då? Döda honom i förebyggande syfte? Skulle ni skära av hans testiklar med en vedklabb ändå?
Hoppas verkligen att inga föräldrar till psykiskt sjuka barn ser trådar som det här, det förtjänar ingen.

Det skulle helt klart vara svårt att ha en sådan person som son, jag vet inte vad jag skulle göra. Skulle man bara se på utan att göra något när han våldtar utan att oskadligöras av samhället, skulle du? Förövrigt har ju en sådan person gjort sig av med alla sina rättigheter när han valde att våldta. Offret därimot har kvar sina rättigheter, liksom alla framtida offer, eller?

Jag önskar vi kunde dela in samhället i två delar, en där alla vi som vill ha lag och ordning lever. Och en där alla brottslingar och de som anser att man ska gulla med brottslingar får leva. På så sätt är alla nöjda, brottslingarna får forstätta med brott, och de får dessutom tillgång till offer som tycker synd om dem.

vad du verkar ha svårt att förstå är att man inte väljer att göra någonting sådant. är man sjuk så har man inte lyxen att kunna välja precis vad man ska göra och basera det på rationella överväganden.

Sina rättigheter ska man aldrig bli av med, oavsett vad man gör.

Sen vill jag ställa en följdfråga: vem vill ha lag och ordning mest, den som föreslår att man hjälper en psykiskt sjuk med vård, eller den som föreslår att man torterar och mördar honom?
tror att den senare skulle kunna ha nytta av lite vård själv.

Klarar man inte av att förstå något så enkelt som om det är rätt eller fel att våldta, så har man inget i det fria att göra allls, inga undantag. En sådann person är ju livsfarlig, specielt efter att han visat att han är våldsam. Om nu killen är så störd så han inte fattar att det är fel att våldta, så tycker jag att personen(erna) som såg till att han blev fri efter den första våldtäkten har ansvaret för den andra. Bortsett från att killen ska in i en mörk håla för resten av hans liv så ska de som släppte ut honom straffas för vad DE har gjort mot fyraåringen.

I ovanstående fall är det ganska självklart att brottslingen måste mista sina rättigheter, liksom i de flesta andra fall för våldsbrottslingar.

Den som inte vill ha våldtäktsmän löst springande i samhället vill ha mer lag och ordning än de som vill gulla runt med dem och låta dem springa omkring och våldta igen.

Som jag skrivit förut, det här kanske inte är din drömbild av ett samhälle, men nu lever vi andra där också, och vi vill inte ha sådant här folk springande löst bland våra nära och kära. Svårare än så är det inte, någon måste ge avkall på sin frihet, antingen brottslingen eller vi andra. Jag väljer att brottslingen får avstå sin frihet för oss andra, vad du väljer är jag inte säker på att du ens själv vet och förstår.

Vill du att killen ska ha vård så anser jag att du får betala den notan själv, och inte tvinga oss andra att slänga pengar på något så lönlöst som att försöka bota en hjärnskadad person. Jag nöjer mig med att han blir inlåst för resten av hans liv, och jag är bered att betala för det också. Även om jag föredrar att han får någon form av samhällsnyttigt arbete som fånge, för att minska kostnaden för oss skattebetalare.

Multiface
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 247
914938
July 2, 2005 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja det är många som sitter i nördmörkret upplysta av skenet från dataskärmen och skriver att dom skriker efter blod och hetsar upp varandra. 95% skulle inte göra ett skit av det dom skriver och tur är väl det.

Personen var av tidigare inlägg att döma förståndshandikappad, vilket faktiskt friar honom från stora delar av hans ansvar. Nej det är frihetsberövning och rehabilitering som gäller. Med ett så lättpåverkat sinne så räcker det med att han sett en film i vilken någon "blir" våldtagen utan att förstå att det är fel.

Men jag måste erkänna hade någon våldtagit min syrra och inte haft något att skylla på så hade jag nog i ren vrede ringt ett par psykopatiska personer jag känner och han hade icke varit mer.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
914943
July 2, 2005 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: en massa svammel.

Visst, lås in alla brottslingar och kasta bort nyckeln.
Det kommer säker att funka och göra samhället säkrare. 🙄

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
914949
July 2, 2005 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Oven] en massa svammel.

Förhudligen..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
914950
July 2, 2005 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=obelix][quote=Oven] en massa svammel.

Förhudligen..

Undrar hur många som skulle vara kvar här efter en sådan insatts :bgrin:

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
914964
July 2, 2005 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

Och vad ska man göra med psykiskt sjuka, förståndshandikappade?

Jämför inte dessa med ex. pedofiler, mördare, rånare, sånna som våltar osv.
En person med ett förståndshandikapp eller rörelsehandikapp rår inte för det han gör. Och dessa förtjänar all vård de behöver för att bli friska eler överhuvudtaget kunna leva.

Däremot snackar vi om folk som våldtar och skadar andra. Dessa jävla idioter som ständigt åker dit för rån, mishandel och liknande har inget i ett civiliserat sammhälle att göra. En chans ok. Men som i den här killens fall, har han gett sig på en tjej innan. Nu är det bara döden han förtjänar.
Inge jävla "hjälp mig" här inte. Hjälp har han redan fått när han fick samhällstjänst och samtal med socialen..

obelix
Member
Medlem
914967
July 2, 2005 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote: [quote=obelix][quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

En person med ett förståndshandikapp eller rörelsehandikapp rår inte för det han gör. Och dessa förtjänar all vård de behöver för att bli friska eler överhuvudtaget kunna leva.

Däremot snackar vi om folk som våldtar och skadar andra. Dessa j**la idioter som ständigt åker dit för rån, mishandel och liknande har inget i ett civiliserat sammhälle att göra. En chans ok. Men som i den här killens fall, har han gett sig på en tjej innan. Nu är det bara döden han förtjänar.
Inge j**la "hjälp mig" här inte. Hjälp har han redan fått när han fick samhällstjänst och samtal med socialen..

Bestäm dig nu.

först säger du att dessa med olika handikapp ska ha vård, för att sedan ta livet av dom...

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
914971
July 2, 2005 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=p4zz][quote=obelix][quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

Däremot snackar vi om folk som våldtar och skadar andra. Dessa j**la idioter som ständigt åker dit för rån, mishandel och liknande har inget i ett civiliserat sammhälle att göra. En chans ok. Men som i den här killens fall, har han gett sig på en tjej innan. Nu är det bara döden han förtjänar.
Inge j**la "hjälp mig" här inte. Hjälp har han redan fått när han fick samhällstjänst och samtal med socialen..

Bestäm dig nu.

först säger du att dessa med olika handikapp ska ha vård, för att sed

an ta livet av dom...

är du ute efter att latja eller?
Jag räknar inte honom som handikapp.. Utan som en idiot. LÄS det jag skriver ffs.. Jobbig kille!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
914973
July 2, 2005 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote: [quote=obelix][quote=p4zz][quote=obelix][quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

Bestäm dig nu.

an ta livet av dom...

Jag räknar inte honom som handikapp.. Utan som en idiot. LÄS det jag skriver ffs.. Jobbig kille!

Att vara idiot torde väl vara ett handikapp??
:-k

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
914976
July 2, 2005 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=p4zz][quote=obelix][quote=p4zz][quote=obelix][quote=Johan Nicklasson]pengar till mer vård finns uppenbarligen inte så då får vi välja, ska vi skära ner på tex. skola och äldreomsorgen så att vi kan bura in pedofiler på psyket å "vårda" dom eller ska vi göra samhället en tjänst avrätta kräken och låta skolan få behålla sina pengar?

Bestäm dig nu.

an ta livet av dom...

Att vara idiot torde väl vara ett handikapp??
:-k

Nu är jag ingen läkare. Men du förstår precis vad jag menar.

obelix
Member
Medlem
914977
July 2, 2005 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote:

Nej, jag är inte ute efter att "lattja".

till skillnad mot dig så har jag en susning om vad jag snackar om.

Denna killen har ett begåvningshandikapp, samt DAMP.
Det blir två handikapp som påverkar den mentala tankegången.

Och det är dessa två handikappen hans mor sökte hjälp för, men fick ingen.

obelix
Member
Medlem
914978
July 2, 2005 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote:
Nu är jag ingen läkare. Men du förstår precis vad jag menar.

Du får gärna förklara för mig, för jag förstår inte vad du menar.

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
914980
July 2, 2005 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=p4zz]

Ge mig en källa till ditt uttalande så ska jag inte snacka om honom mer...

obelix
Member
Medlem
914982
July 2, 2005 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote: [quote=obelix][quote=p4zz]

vilket av dom?

obelix
Member
Medlem
914986
July 2, 2005 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote:

är det detta du vill ha?

http://www.aftonbladet.se/vss/.....70,00.html

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
914996
July 2, 2005 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Från Aftonhoran, "Besöksförbud som 15-åring. Mordbrand och våldtäkt som 16-åring. 17-åringens ungdom är en studie i brott."

Låter verkligen som en kille som blir snäll igen efter att ha fått lite hostmedicin o plåster... Damp och förståndshandikapp är ju knappast något som går att bota, så jag förstår inte er som vill ge honom vård, vad är ni ute efter?

Kul att ni brottslingsgullare släppte ut honom efter allt det där han gjort, ni är ju verkligen de som är ansvariga för vad han gjorde mot fyraåringen. Eller rättare sagt, ni är ansvariga för att han hade möjlighet till att göra det han gjorde.

obelix
Member
Medlem
915002
July 2, 2005 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: Från Aftonhoran, "Besöksförbud som 15-åring. Mordbrand och våldtäkt som 16-åring. 17-åringens ungdom är en studie i brott."

Låter verkligen som en kille som blir snäll igen efter att ha fått lite hostmedicin o plåster... Damp och förståndshandikapp är ju knappast något som går att bota, så jag förstår inte er som vill ge honom vård, vad är ni ute efter?

Kul att ni brottslingsgullare släppte ut honom efter allt det där han gjort, ni är ju verkligen de som är ansvariga för vad han gjorde mot fyraåringen. Eller rättare sagt, ni är ansvariga för att han hade möjlighet till att göra det han gjorde.

Vad vi är ute efter?

Se till att det inte händer igen.
Se till att han inte förvaras som ett djur.

På vilket sätt är vi ansvariga?

hans mor hade tydligen sökt hjälp, men inte fått den.
Hade hon fått den från början, så hade detta troligen inte hänt.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
915012
July 2, 2005 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Denna killen har ett begåvningshandikapp, samt DAMP.

Du menar att DAMP och allmän dumhet orsakar våldtäkter? Vad för hjälp hade han fått, och hurdana effekter hade hjälpen gett?

obelix
Member
Medlem
915016
July 2, 2005 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=obelix]Denna killen har ett begåvningshandikapp, samt DAMP.

Du menar att DAMP och allmän dumhet orsakar våldtäkter? Vad för hjälp hade han fått, och hurdana effekter hade hjälpen gett?

Ingen aning om hur en ev vårdplan skulle ha sett ut för denna killen.

Tja, en bristande impulskontroll ihop med ett begåvningshandikapp gör att jag tror att han har lite svårt att skilja rätt från fel alla gånger.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 173
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL