October 18, 2002

Är dte bara jag som tycker det är ett riktigt idiot förslag? visst ska vi inte sänka åldern men 20.. nej verkligen inte! då flyttar man ju bara problemen till privatfester istället.. kommer ju bli lika mycket ungdomsfylleri även fast det blir 20.. nej fattar inte riktigt meningen med en höjning? kanske tänker dom på folkhälsan? inte vet jag tycker dte är en skräp ide iaf
// Tian

March 14, 2001

Quarzi wrote: kan nästan garantera att iaf där jag bor kommer fyllebråk och "få tag på sprit illegal väg" öka drastiskt.. samt fler folk på gatorna som vandaliserar eftersom de inte har en krog att sitta på.
Där ja bor tvivlar jag på att de kan öka så mycke mer iaf illegal sprit..
Men iaf däremot värdelöst om man inte ska kunna gå på en bar förens man är 20 tycker då jag..
October 18, 2002

Spinnjonte wrote: [quote=Quarzi][quote=Spinnjonte]Skulle va rätt skönt med 20 års gräns på krogen, blir så less på alla 18 åringar som inte kan uppföra sig....
många 20+ som inte gör det heller...
Men betydligt fler 18 åringar, det är en sån grymt stor skillnad på 18 och 20.
men då kan väl vissa krogar sätta 20 som idag istället för att vi som sköteross ska bli drabbade.. visst nu lär dom inte fåigenom förslaget inan jag är 20... om det nu blir något...
January 14, 2002

Spinnjonte wrote: [quote=Quarzi][quote=Spinnjonte]Skulle va rätt skönt med 20 års gräns på krogen, blir så less på alla 18 åringar som inte kan uppföra sig....
många 20+ som inte gör det heller...
Men betydligt fler 18 åringar, det är en sån grymt stor skillnad på 18 och 20.
beror på personen. visst kan det vara fler 18 åringar men bara för att vissa enstaka inte uppför sig så ska inte 1000-tals andra bli straffade.. jag går på krogen för att ha trevligt med mina polare. aldrig har vi varit jobbiga eller störiga på något sätt.. (kanske på en karaoke kväll då ingen uppskattade när de sjöng :P) däremot har det hänt ofta att typ 40 åriga gubbar kommer in och slår sönder stället samtidigt som de gör golvet till en skridskobana av alla hans spyor.. det har hänt här oftare iaf..
March 20, 2003

bjorne wrote: Nej, 18 år är ganska lagom.
Dock tycker jag att krogar bör få ha öppet senare än de får nu, brutal dåligt att de stänger så tidigt som ett.
Det beror ju på var man bor.
Annars så spelar det ju inte så stor roll, låt barnen leka på krogen när de är 18, jag går inte till de ställena ändå.
January 14, 2002

måste bara skriva en sak till jag tror kommer hända
om lagen skulle införas skulle med andra ord 18-20 åringar + alla 14(eller mindre?)-18 åringar inte ha nånstanns att gå till, för här där jag bor finns det då inga ungdomsgårdar...
kollade man på kalla fakta i måndags så såg man vad många 14 till 17 åringar (säkert äldre också) gjorde som inte fick komma in på krogen, de satt antingen helt stilla på en "mötesplatts" och snackade skit med polare eller så söp dom sig fulla och gick bärsärkargång på andra fulla ungdomar. (fråga miiicke här på forumet om vad som kan hända om man sitter några polare i en park i detta fall en fredags kväll..)
om nu alla 18 och 19 åringar skulle bli utslängda från krogen skulle ju dom förmodligen också börja med att gå ut på gatorna och supa och ganska troligan hamna i slagsmål om dom inte kan kontrollera sig själva. detta skulle ju medföra mycket mer jobb för både polis samt sjukhusen eller?
visst kan man sitta på en pub och bli full och slå sönder saker och gräla men då finns det ju vakter som förmodligen avbryter detta på nått sätt..
man kan ju också supa till sig på en pub och gå ut på stan efteråt men det skulle nog inte bli lika mycket bråk på grund av det jämnfört med om de inte fick komma in alls.
aja.. det är vad jag tror... nu har jag skrivit för mycket på mitt nya fina tangentbord.. kan ju sitas ut!
November 4, 2001

Tycker faktist 20 vore ganska bra. men å andra sidan kan dom som vill hålla lite höjd dra till ställen där 20+ gäller.
Dock tycke jag att det ska vara samma gräns för tjejer.
Klarar inte av så desperata tjejer som försöker se bra ut.. nej för fan.
(Borde nästan vara MILF-KRAV)
Anedningen till att det är 20 på bolaget och 18 på krogen är antagligen att på papper ser det bättre ut på krogen. Dom kan reglera intaget och har en under uppsikt.
Verkligheten är en annan. Som serverar tills man stupar och sen kastar dom ut en i en snödriva.....
Nästan viktigare med högre gräns för tjejerna.
Nya 18åringa killar är lite försiktiga och beter sig ofta ganska bra. Sen finns det ju folk som "är" 18 men fungerar som 13åringar.
Tjejer däremot är samma sak överallt. 18åringarna tror att 36 är ballt och vill bara bli fulla.
runt 20 går dom faktist att ha en vettig konversation med utan att dom är för fulla eller slänger ur sig saker som inte ens E.T hade hajat....
April 2, 2004

1 Guest(s)