April 2, 2004

August 7, 2001

Modesty wrote: jamen för fan, när man är 18 så kan ma köra bil. om det blir krig så ska du ut o död folk, men en jevla öl på puben går inte,, fy fan säger jag. men men, det är ju ett antal år sen man var 18, men ändå, sverige= dubbel moralens högnäste
instämmer till fullo.
dom som inte vill träffa 18-åringar får gå dit det är 20+
jag håller också med om att 18-åringar kan vara jobbiga.
det är mycket bättre stämning på 20+.
April 2, 2004

December 31, 2001

Redfaction wrote: 20år på krogen skulle vara underbart, fan va skönt att slippa allt bråk och småttingar som inte kan kontrollera spritintaget.
Har ni inga +20 kvällar i stan ?
Det har då vi.
Dock uppför sig int alla 18 åringar som idioter men stor del av dem gör det säkerligen. Har träffat på många som vart över 20 som toppat min idiot lista.
January 14, 2002

att vissa här drar alla 18 åringar över en kam.. bara det är ju något diskriminerande..
Spinnjonte wrote: Skulle va rätt skönt med 20 års gräns på krogen, blir så less på alla 18 åringar som inte kan uppföra sig....
Redfaction wrote: 20år på krogen skulle vara underbart, fan va skönt att slippa allt bråk och småttingar som inte kan kontrollera spritintaget.
sättet man beter sig på när man är full är olika från person till person, jag ändras knappt alls när jag är full.. och är defenetivt inte aggresiv eller högljud, många av mina kompisar är också så.. dock finns det ju dom som blir aggresiva (ävan några enstaka kompisar) men bara för att dom finns vill då fan inte jag bli "straffad" för det genom att dom höjer åldersgränsen.
säkerligen tycker alla som är över 20 att detta är rena drömmen men för oss som är mellan 18-20, vart ska vi ta vägen? sitta hemma i 2 år till framför datorn.. nej tack.. förmodligen kommer det bli mer våld på gatorna.
September 7, 2003

DiDi wrote: Kan de inte komma med något vettigt istället. "Folk som inte kan uppföra sig får inte gå på kroget" eller något liknande. Så man slipper allt pack.
Det beror inte alls på åldern utan på människan och jag är 24, så jag har fått gå på krogen länge...
Jo fast sen är det väl ändå så att om man inte uppför sig så blir man utkastad ?
August 20, 2001

.doedels wrote: Jo fast sen är det väl ändå så att om man inte uppför sig så blir man utkastad ?
Vad jag menar är att man ska inte få gå på krogen om man inte kan uppföra sig... Ungefär som gult kort. Har du uppfört dig dåligt och bråkat och haft dig så ska du fan inte komma in igen.
September 7, 2003

DiDi wrote: [quote=.doedels]Jo fast sen är det väl ändå så att om man inte uppför sig så blir man utkastad ?
Vad jag menar är att man ska inte få gå på krogen om man inte kan uppföra sig... Ungefär som gult kort. Har du uppfört dig dåligt och bråkat och haft dig så ska du fan inte komma in igen.
Ja det vore perfa! alla portvakter har en lista med bilder på personer som inte får komma in. Så står man på den listan i en viss tid.
1 Guest(s)