July 14, 2003

tian wrote: Är dte bara jag som tycker det är ett riktigt idiot förslag? visst ska vi inte sänka åldern men 20.. nej verkligen inte! då flyttar man ju bara problemen till privatfester istället.. kommer ju bli lika mycket ungdomsfylleri även fast det blir 20.. nej fattar inte riktigt meningen med en höjning? kanske tänker dom på folkhälsan? inte vet jag tycker dte är en skräp ide iaf
// Tian
Det är väl bättre att man flyttar problemet hem till folk som orsakar problemet än att flytta in problemen på krogen där oskyldigt folk får flaskor i huvudet etc... Iofs blir olika personer olika dryga när de är full men en majoritet av de "fyllegruff" som uppstår är väl av personer som inte befinner sig mitt i livet direkt...
August 20, 2001

.doedels wrote: [quote=DiDi][quote=.doedels]Jo fast sen är det väl ändå så att om man inte uppför sig så blir man utkastad ?
Vad jag menar är att man ska inte få gå på krogen om man inte kan uppföra sig... Ungefär som gult kort. Har du uppfört dig dåligt och bråkat och haft dig så ska du fan inte komma in igen.
Ja det vore perfa! alla portvakter har en lista med bilder på personer som inte får komma in. Så står man på den listan i en viss tid.
Och efter ett tag så får man rött kort och får aldrig gå på krogen igen.
Men då fråga sig vissa... Om de inte får gå på krogen, springer de inte runt i parker och spöar pensionärer istället? Klart de gör... Människa är ju generellt dum i huvudet. Det är här fler poliser kommer in, poliser med rättighet att utöva "skälligt våld" mot sådana idioter.
November 22, 2001

Spinnjonte wrote: Skulle va rätt skönt med 20 års gräns på krogen, blir så less på alla 18 åringar som inte kan uppföra sig....
Redfaction wrote: 20år på krogen skulle vara underbart, fan va skönt att slippa allt bråk och småttingar som inte kan kontrollera spritintaget.
Är det så jobbigt att gå på en krog med högre åldersgräns?
Vet inte vilka hålor ni bor i, men det måste ju finnas ett ställe någorlunda nära som inte släpper in småttingar?
I övrigt är idéen vansinnigt korkad. Smuggelspriten flödar in i landet och jag kan lova att de som säljer den skiter totalt i om folk är 18 20, 15 eller 30.
Så någon spritbrist skulle det ju inte bli för 18-åringar.
Vilket innebär okontrollerat supande (på krogen finns iaf lite koll, bartender som kan neka att sälja, vakter) och att de bara kommer springa på stan o dumma sig mer än vad som görs nu.
1 Guest(s)