18års festen; help needed!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
18års festen; help needed!
Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 21, 2006 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

Tjo!

Nu på fredag är det dags! Ingen mindre än jag fyller 18 och planerar fest i huset. Har dock ett litet problem. Mina föräldrar är med på att ge huset till mig, men jag har ingenstans att skicka dom. :-k

Dom ska vara borta hela natten, dvs dom måste kunna sova över någonstans. Måste komma på något bra idag helst, så man kan börja köpa in alla nödvändigheter (hehe).

All hjälp uppskattas! 😎

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
1025718
March 21, 2006 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

Spa-weekend? Avkopplande och skönt.... 🙂

Vamp
Member
Medlem
1025722
March 21, 2006 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

mattan wrote: Spa-weekend? Avkopplande och skönt.... 🙂

Kan notera att det ska helst inte kosta en massa pengar, har nog med alkohol-utgifter framöver ;).

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
1025723
March 21, 2006 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

får börja med att gratulera 😉

skicka dom till dina mor- far föräldrar för helgen?
har inga kompisar dom kan åka till,nära vänner?

Vamp
Member
Medlem
1025725
March 21, 2006 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Edhunter wrote: får börja med att gratulera 😉

skicka dom till dina mor- far föräldrar för helgen?
har inga kompisar dom kan åka till,nära vänner?

Funderar också på något sånt. Men antingen blir det hos mormor/morfar, 1 km bort där det inte finns nåt att göra, eller Farmor som bor 30 mil bort :P.

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
1025728
March 21, 2006 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

... inte finns någonting att göra? Att hälsa på sina föräldrar nån gång skadar väl inte? De kan väl hyra en film och äta middag med din mormor/morfar! Billigt och trevligt 🙂

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1025749
March 21, 2006 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Slå upp ett tält på tomten.

Vamp
Member
Medlem
1025756
March 21, 2006 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: ... inte finns någonting att göra? Att hälsa på sina föräldrar nån gång skadar väl inte? De kan väl hyra en film och äta middag med din mormor/morfar! Billigt och trevligt 🙂

Ja, får nog föreslå något sånt. Har jag tur kanske dom har kommit på något bra under dagen 😉

nXsty wrote: Slå upp ett tält på tomten.

Tror dom får svårt att sova då när dom vet att det är 20+ ungdomar som spelar hög musik och dricker alkohol i huset 5 meter bort 😀

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1025816
March 21, 2006 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Redigerat inlägg:

Jag tycket att du skall hyra en gårdslokal eller liknande istället för att använda dina föräldrars hus!

Anledningen till denna negativa inställning är att jag har dåliga minnen av min 18-års dag som jag hade hemma hos mig… Det blev lite för stökigt och det kom massor av folk jag inte kände och det urartade ganska rejält!
Upplägget från första början var att vi skulle sitta och chilla och ta det lugnt  Vilket gick år skogen …

Men om du känner dig förtrogen med att anordna en fest i dina föräldrars hus så skall du givetvis göra det! 18-års dagen skall vara något speciellt 

Förlåt!
Skall försöka undvika att skriva på fyllan... embarassed
Ofta så sitter man och förfester och så kollar man in på nh en snabbis, detta gör man oftast 2 min innan bussen går och man skriver i panik ett inlägg, slavigt som tusan…
Resultatet har ni kanske sett några gånger …

Från och med nu undviker jag nh sena fredagsnätter !

Vamp
Member
Medlem
1025888
March 21, 2006 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Yes! Dom har lovat att ge mig huset hela natten, fast dom vet inte riktigt vart dom ska ta vägen ^^.

Dry_Ice: Ptja, i mina 5 år av festande så har jag nog aldrig vart med om bråk och andra tråkiga saker ;). Plus att det är bara riktiga kompisar och inga randoms så det ska nog gå bra. Men om någon går sönder så ska jag tänka på det du sa 😀

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1025889
March 21, 2006 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: Yes! Dom har lovat att ge mig huset hela natten, fast dom vet inte riktigt vart dom ska ta vägen ^^.

Dry_Ice: Ptja, i mina 5 år av festande så har jag nog aldrig vart med om bråk och andra tråkiga saker ;). Plus att det är bara riktiga kompisar och inga randoms så det ska nog gå bra. Men om någon går sönder så ska jag tänka på det du sa 😀

Hmmm.
Jag funderar på att ge dig en tempban nu på fredag med tanke på dina tidigare fylleinlägg i forumet. 😉

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1025894
March 21, 2006 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår inte varför du ska skicka iväg dina föräldrar. Du fyller ju fasen 18, kvällen och natten ska du ju spendera på krogen och inte hemma.
Förfest hemma hos dina föräldrar och sen krogen. Vad gör det om dom är hemma då?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1025900
March 21, 2006 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Jag förstår inte varför du ska skicka iväg dina föräldrar. Du fyller ju fasen 18, kvällen och natten ska du ju spendera på krogen och inte hemma.
Förfest hemma hos dina föräldrar och sen krogen. Vad gör det om dom är hemma då?

Instämmer.

Gjorde själv så då jag fyllde 18 och det funkade fint. Grymt kul.
Skicka iväg föräldrarna på kvällen sen vipps så är ni borta när dem kommer hem. :bgrin:
Om inte annat är det inte så att dem är vuxna och kan komma på nåt själva dem kan göra?

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
1025913
March 21, 2006 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ahh.. kommer ihåg när jag fylde 18, världens mysigaste grillfest hos en polare med stooor tomt och pool.

Men skicka föräldrarna på nån bio eller nått och sen kan dom väll spendera natten hos din farmor/farfar eller vilka det var som bode nära?

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1025937
March 21, 2006 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Du ska självklart ha hemmafest och i dalarna lär det inte stryka runt så mycket pack som sabbar fester så det blir nog finfint. Krogen är jättekul om man vill köpa dyr öl, skrika för att kunna konversera och stå och fuldansa med massa främlingar.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1025940
March 21, 2006 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är rätt kul att supa morsan under bordet annars 🙂

//Andreas

Vamp
Member
Medlem
1025963
March 21, 2006 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Vamp]Yes! Dom har lovat att ge mig huset hela natten, fast dom vet inte riktigt vart dom ska ta vägen ^^.

Hmmm.
Jag funderar på att ge dig en tempban nu på fredag med tanke på dina tidigare fylleinlägg i forumet. 😉

Det var längesen jag skrev ett riktigt fylleinlägg nu faktiskt. Skrev iofs 2 st inom 2 veckor nu, men dom var helt 100% korrekt skrivna så dom räknas inte ;).

Fö. så är krogen rätt så trist alternativ, då nästan ingen av mina kompisar är 18 + att det är dyyrt :P.

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
1026183
March 22, 2006 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Hemmafester pwwnz krogen

Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
1026286
March 22, 2006 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Du ska självklart ha hemmafest och i dalarna lär det inte stryka runt så mycket pack som sabbar fester så det blir nog finfint. Krogen är jättekul om man vill köpa dyr öl, skrika för att kunna konversera och stå och fuldansa med massa främlingar.

eh.. Dalarna är fan galet. Min klass frn stockholm var i idre och så kom några från dalarna och knackade på och ville komma in på festen, dom fick inte och blev typ agresiva och ågon började typ ropa att dom hade pistol.. haha. Eller jag kan lika bra nämna alla skumma epa raggare som finns i rättvik.. 😛

Vamp
Member
Medlem
1026315
March 23, 2006 - 6:45 am
sp_Permalink sp_Print

Johan- wrote: [quote=HELIX]Du ska självklart ha hemmafest och i dalarna lär det inte stryka runt så mycket pack som sabbar fester så det blir nog finfint. Krogen är jättekul om man vill köpa dyr öl, skrika för att kunna konversera och stå och fuldansa med massa främlingar.

eh.. Dalarna är fan galet. Min klass frn stockholm var i idre och så kom några från dalarna och knackade på och ville komma in på festen, dom fick inte och blev typ agresiva och ågon började typ ropa att dom hade pistol.. haha. Eller jag kan lika bra nämna alla skumma epa raggare som finns i rättvik.. 😛

Du måste ha haft otur, har själv aldrig stött på sådant folk 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 297
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL