May 19, 2003
Tjo!
Nu på fredag är det dags! Ingen mindre än jag fyller 18 och planerar fest i huset. Har dock ett litet problem. Mina föräldrar är med på att ge huset till mig, men jag har ingenstans att skicka dom. :-k
Dom ska vara borta hela natten, dvs dom måste kunna sova över någonstans. Måste komma på något bra idag helst, så man kan börja köpa in alla nödvändigheter (hehe).
All hjälp uppskattas! 😎
May 19, 2003
Edhunter wrote: får börja med att gratulera 😉
skicka dom till dina mor- far föräldrar för helgen?
har inga kompisar dom kan åka till,nära vänner?
Funderar också på något sånt. Men antingen blir det hos mormor/morfar, 1 km bort där det inte finns nåt att göra, eller Farmor som bor 30 mil bort :P.
May 19, 2003
airman wrote: ... inte finns någonting att göra? Att hälsa på sina föräldrar nån gång skadar väl inte? De kan väl hyra en film och äta middag med din mormor/morfar! Billigt och trevligt 🙂
Ja, får nog föreslå något sånt. Har jag tur kanske dom har kommit på något bra under dagen 😉
nXsty wrote: Slå upp ett tält på tomten.
Tror dom får svårt att sova då när dom vet att det är 20+ ungdomar som spelar hög musik och dricker alkohol i huset 5 meter bort 😀
July 18, 2003
Redigerat inlägg:
Jag tycket att du skall hyra en gårdslokal eller liknande istället för att använda dina föräldrars hus!
Anledningen till denna negativa inställning är att jag har dåliga minnen av min 18-års dag som jag hade hemma hos mig… Det blev lite för stökigt och det kom massor av folk jag inte kände och det urartade ganska rejält!
Upplägget från första början var att vi skulle sitta och chilla och ta det lugnt Vilket gick år skogen …
Men om du känner dig förtrogen med att anordna en fest i dina föräldrars hus så skall du givetvis göra det! 18-års dagen skall vara något speciellt
Förlåt!
Skall försöka undvika att skriva på fyllan...
Ofta så sitter man och förfester och så kollar man in på nh en snabbis, detta gör man oftast 2 min innan bussen går och man skriver i panik ett inlägg, slavigt som tusan…
Resultatet har ni kanske sett några gånger …
Från och med nu undviker jag nh sena fredagsnätter !
May 19, 2003
Yes! Dom har lovat att ge mig huset hela natten, fast dom vet inte riktigt vart dom ska ta vägen ^^.
Dry_Ice: Ptja, i mina 5 år av festande så har jag nog aldrig vart med om bråk och andra tråkiga saker ;). Plus att det är bara riktiga kompisar och inga randoms så det ska nog gå bra. Men om någon går sönder så ska jag tänka på det du sa 😀
September 12, 2001
Vamp wrote: Yes! Dom har lovat att ge mig huset hela natten, fast dom vet inte riktigt vart dom ska ta vägen ^^.
Dry_Ice: Ptja, i mina 5 år av festande så har jag nog aldrig vart med om bråk och andra tråkiga saker ;). Plus att det är bara riktiga kompisar och inga randoms så det ska nog gå bra. Men om någon går sönder så ska jag tänka på det du sa 😀
Hmmm.
Jag funderar på att ge dig en tempban nu på fredag med tanke på dina tidigare fylleinlägg i forumet. 😉
June 23, 2002
Coore wrote: Jag förstår inte varför du ska skicka iväg dina föräldrar. Du fyller ju fasen 18, kvällen och natten ska du ju spendera på krogen och inte hemma.
Förfest hemma hos dina föräldrar och sen krogen. Vad gör det om dom är hemma då?
Instämmer.
Gjorde själv så då jag fyllde 18 och det funkade fint. Grymt kul.
Skicka iväg föräldrarna på kvällen sen vipps så är ni borta när dem kommer hem. :bgrin:
Om inte annat är det inte så att dem är vuxna och kan komma på nåt själva dem kan göra?
May 19, 2003
skiroy wrote: [quote=Vamp]Yes! Dom har lovat att ge mig huset hela natten, fast dom vet inte riktigt vart dom ska ta vägen ^^.
Hmmm.
Jag funderar på att ge dig en tempban nu på fredag med tanke på dina tidigare fylleinlägg i forumet. 😉
Det var längesen jag skrev ett riktigt fylleinlägg nu faktiskt. Skrev iofs 2 st inom 2 veckor nu, men dom var helt 100% korrekt skrivna så dom räknas inte ;).
Fö. så är krogen rätt så trist alternativ, då nästan ingen av mina kompisar är 18 + att det är dyyrt :P.
November 21, 2005
HELIX wrote: Du ska självklart ha hemmafest och i dalarna lär det inte stryka runt så mycket pack som sabbar fester så det blir nog finfint. Krogen är jättekul om man vill köpa dyr öl, skrika för att kunna konversera och stå och fuldansa med massa främlingar.
eh.. Dalarna är fan galet. Min klass frn stockholm var i idre och så kom några från dalarna och knackade på och ville komma in på festen, dom fick inte och blev typ agresiva och ågon började typ ropa att dom hade pistol.. haha. Eller jag kan lika bra nämna alla skumma epa raggare som finns i rättvik.. 😛
May 19, 2003
Johan- wrote: [quote=HELIX]Du ska självklart ha hemmafest och i dalarna lär det inte stryka runt så mycket pack som sabbar fester så det blir nog finfint. Krogen är jättekul om man vill köpa dyr öl, skrika för att kunna konversera och stå och fuldansa med massa främlingar.
eh.. Dalarna är fan galet. Min klass frn stockholm var i idre och så kom några från dalarna och knackade på och ville komma in på festen, dom fick inte och blev typ agresiva och ågon började typ ropa att dom hade pistol.. haha. Eller jag kan lika bra nämna alla skumma epa raggare som finns i rättvik.. 😛
Du måste ha haft otur, har själv aldrig stött på sådant folk 😉
1 Guest(s)