July 11, 2002

Från och med imorgon så är det exakt 1 år sen jag registrerade mig här på Nordichardware.se och i och med det så hade jag tänkt o skriva en jubileumstråd.
(Part 1)
Allt började med:
En vacker februari dag år 2001 så fick jag Bredband och på den tiden var det det absolut det tuffaste man kunde ha.
Internet användes åt en hel del surfning och nätspelande, med takt att jag började bli allt mer datorkunnig så fick jag intresset för Moddning.
Man började snacka med dom stora grabbarna på högstadiet om moddning om en phet pleximodd som ena killen skulle gäran, på rasterna så brukade killarna hänga omkring på en site som hette Nordichardware.se och glo i det feta galeriet på andras Moddar.
Jag blev givetvis intresserad och bad om adressen.
Där hemma så satt jag dag för dag och bläddrade igenom det miltals långa galleriet och tittade i ett par artiklar.
Sedan så hittade jag en länk till en sida som hette Sweclockers.com, jag var givetvis mycket mer kär i sidan än Nordichardware och började glo i deras galleri och läsa deras artiklar. Sedan när jag fick tillräckligt med insperation av moddning så bestämde jag registrera mig på sidan (år 2002) och började snacka moddning och i det allmänna forumet.
Men eftersom jag var liten och dum och var en forums n00b så ställde jag massa dumma frågor,spammade och pratade om en del vissa olagliga saker vilket inte moderaterna uppskattade så jag fick ett par varningar, och efter det en Permanent bann på "Smirnoff". ahh så tänkte man och försökte övertala den goda moderatorn "Cht" på sweclockers om min bann på sweclockers.com men det var meningslöst och killen var benhård, så jag frågade om andra bra forums då sa han Nordichardware.se är en bra andra chans och jag tänkte: vahh har dom ett forum (jag tittade endast på nyheterna och galleriet men lade aldrig märket till forumet), 2002 den 11 juli så registrerade mig här.
Min första tråd var:
https://www.nordichardware.se/.....highlight=
Stavningen var usel och jag var helt en enkelt en n00b på den tiden 8)
(Part 2)
1 år i ett forum är väldigt mycket, det händer liksom väldigt mycket.
Flera personer har kommit och gått, vissa sitter fortfarande kvar i minnet som jag tyckte var väldigt sköna o snacka med och dela med säg av sina åsikter.
Jad hade nämligen tänkt o skriva om ett par väldigt goda NH medlemmar som har varit ganska aktiva och har bettyt mycket för forumet.
1.
På första plats kommer en väldigt speciellt person, som är väldigt paranoid och har ALDRIG nämt något om säg själv,
han har avverkat +5000 inlägg med sin konstiga humor, nämligen: Mind
Du har varit en mycket aktiv medlem på senare tid,lite för mycket enligt moderatorerna
Hoppas du kan stanna här på NH med oss länge till!
2. På andra plats kommer en person som blev känd med sin avatar med tjejen från Tv4, som han senare var tvungen o byta pgr av
att Tv4 inte uppskatte.
Har är motorintresserad och äger NH's fetaste Biiil och är en riktigt datorGeek, och hans bästa ägodel just nu är hans
ömma påse som dom flesta skämtade om i hans senaste tråd, nämligen NH's favorit nr2:Gueno
Gueno är en extremt aktiv person som alltid skriva sina inlägg med dussintals smilies, och en
possitiv humor.
3.Han är enbart känd för sin mössa, inget mer. Han skriver nästan enbart i "Allmänna" forumet.
Han har tråkig humor, dom flesta gillar o skämta om hans mössa.
Jag snackar nämligen om vår kära vän: Öwall
Han har en egen fanclub som många är med i.
4. På fjärde plats kommer NH's Absoluta Spammare nummer 1, han gillar o skapa trådar som han sedan vill han
många svar i, ofast så blir det *Tråd lås*
Killen har helt enkelt för myket fritid här på Nordichardware, han gillar flickor och FPS spel.
Blue_Moon_
Vad mer ska man säga om denna filur?
5.På femte plats kommer vår lilla vän från mora:stormaz.
Han äger en fin FTP vart hela NH brukar upploada bilder, och han är väldigt datorkunnig, är det något man
har problem med t.ex nätverket då ska man fråga han. Han gillar bääärs.
6.På sjätte plats kommer vår lilla pc-doktor:Rsastin.
Som hjälper dom flesta i nöd om man har problem med datorn. Dina inlägg är alltid diskreta, alldrig någon humor
endast konkreta svar.
7.Den absolut elakaste moderatorn här på NH, som jag har blivit bannad 2 gånger faktsikt. Han är en stygg pojke, och säger att era morsor hackar Ms-dos.
Han är känd för sin potentiella pr0n som alla vill ha en del av. Wigger
8.Vår lilla estet: Jerry,förstår egentligen inte vad han gör i detta forum när Överklockning och hårdvara dominerar.
Trots allt så gillar alla honom, och han gillar oftast o snacka i "Allmänna" forumet.
Alltid kul med annorlunda personer
9. Vår Uber-moderat Pain, förut så snackade han enbart konservativ politik som var vääääldigt tråkig. Men på senare tid så har jag aldrig sett en politisk
tråd/inlägg från honom, vilket är skönt tycker många :P. Istället är det med Hårdvara och annat trams som han brukar skriva om.
10 En 08,gillar djurgården. Kan man lista ut vem det är? Mathias varit en aktiv medlem här på NH.se så han förtjänar o få komma med
i min topp tio lista
VIP Hållde på o glömma F.D. kära moderator DraGon. Sedan har vi också kära ogrebeastsom har skrivit mest inlägg per dag
Såja, 2 timmar arbete med denna tråd. Hoppas det var värt.
Nu ska jag fira imorgon att jag har varit medlem på NH med lite lan och Kebab.
Och senare semester från forumet/datorn.
Trevlig sommar alla [Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
July 8, 2001

Smirnoff wrote: 9. Vår Uber-moderat Pain, förut så snackade han enbart konservativ politik som var vääääldigt tråkig. Men på senare tid så har jag aldrig sett en politisk
tråd/inlägg från honom, vilket är skönt tycker många :P. Istället är det med Hårdvara och annat trams som man brukar skriva om.
haha, imorgon slipper ni eran uber-moderator för då drar jag och han till Danmark.
i torsdags fyllde jag 2 år här på NH
June 3, 2001

Smirnoff wrote: 2. På andra plats kommer en person som blev känd med sin avatar med tjejen från Tv4, som han senare var tvungen o byta pgr av
att Tv4 inte uppskatte.
Har är motorintresserad och äger NH's fetaste fel och är riktigt datorGeek, och hans bästa ägodel just nu är hans
ömma påse som dom flesta skämtade om i hans senaste tråd, nämligen NH's favorit nr2:Gueno
Gueno är en extremt aktiv person som alltid skriva sina inlägg med dussintals smilies, och en
possitiv humor.
Petra Nordlund wrote: Hej! Jag är naturligtvis smickrad men ser
helst att du tar bort bilden, eftersom det är kinkigt för oss på Nyheterna att
figurera i kommersiella sammanhang. Och som jag förstår det är Nordic Hardware
ett sånt märke.Mvh- Petra.
*Sätter på sig solglasögonen* 8)
Phett en andra plats.
January 6, 2003

Gueno wrote: [quote=Smirnoff]2. På andra plats kommer en person som blev känd med sin avatar med tjejen från Tv4, som han senare var tvungen o byta pgr av
att Tv4 inte uppskatte.
Har är motorintresserad och äger NH's fetaste fel och är riktigt datorGeek, och hans bästa ägodel just nu är hans
possitiv humor.
Petra Nordlund wrote: Hej! Jag är naturligtvis smickrad men ser
Phett en andra plats.
För det första vilken Petra Nordlund pratar vi om här, är inte så bra på TV4 ankare. Och för det andra hur f*n fick hon reda på att du hade henne som avatar, hur liten chans är det igentligen, hon bara råkade klicka in på NH och se hennes bild som din avatar.
Och vadå kinkigt, låter nästan som hon blir tänd på det.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
June 3, 2001

The Dragon wrote: För det första vilken Petra Nordlund pratar vi om här, är inte så bra på TV4 ankare. Och för det andra hur f*n fick hon reda på att du hade henne som avatar
Japp det är hon den ÿbersnygga på TV4.
Det var nån som fråga mig om jag fick ha den för henne så jag mailade och fråga om jag fick ha den..
Ångrar det lite..[Image Can Not Be Found]
June 30, 2001

Smirnoff wrote:
10 En 08,gillar djurgården. Kan man lista ut vem det är? Mathias varit en aktiv medlem här på NH.se så han förtjänar o få komma med
i min topp tio lista![]()
Weee! . Topp 10 är mycket bra, men lite snålt
Förra veckan hade jag själv mitt två-årsjubileum . Kanske ska göra en egen 10-i-topp-lista.
Min första tråd kommer jag inte ens ihåg. Kanske ska söka lite. På den tiden hette jag mawal, men man kunde själv ändra sitt användarnamn.
Edit: hittade min första tråd och ingen har ännu svarat.
https://www.nordichardware.se/.....php?t=4950
December 22, 2000

Gueno wrote:
[quote=Petra Nordlund] Hej! Jag är naturligtvis smickrad men ser
Phett en andra plats.
Hahaha!! De här jag missat helt!! hahah!! Va de därför du bytte! hehe