April 1, 2003
Mezzlock wrote: här har småfjortisar blivit stoppade när dem köpt lättöl/lättcider (0,7%) 😀
*edit* hon i kassan kollade tom på en battery om de var nå alkohol 😛 garanterat att hon frågat efter leg om de typ varit 0,2%
hehehe, jag blidde stoppad en gång när jag skulle köpa sån 5 kronors cider(0.09%ig) hehe
August 20, 2001
Luk@s wrote: Tuggar man 300 tuggummin samtidigt dör man 😮
[quote=Starscream][quote=Gueno]Om man dricker 3000 liter Coca-Cola blir man berusad.. 😀
Va dyrt det blir..
Läste att om man dricker 15000 liter vatten så (kan) man också bli berusad 🙂
Om vi säger så här: "Lever du så dör du..." 🙄
November 5, 2001
En tant på ICA i Skövde frågade mig efter leg när jag köpte folköl där. Jag lämnade fram mitt körkort å då började hon räkna på fingrarna för att se om ja verkligen va 18. Brukar man inte va minst 18 för att få ha körkort? ICA-tanter är nog inte de smartaste i världen trots allt!
May 2, 2003
Om jag inte minns helt fel från lagboken (Alkohollag (1994:1738) så säger den att allt från 2,25 % och neråt räknas som "lättdryck", och butikerna gör inget fel om de säljer till mindreåriga Jag tror dock att butikerna får sätta gränser (15 år för 2,25% etc.), så länge de inte sätter högre än vad som står skrivet i lagboken.
En annan liten rolig sak i den är att om en krog ska servera alkohol måste "lättdrycker finnas att tillgå i tillfredsställande urval och omfattning".
Dock läser ingen det jag skriver, så det här inlägget gör ingen skillnad.
June 3, 2001
Luk@s wrote: Grattis Gueno *Spontan applåd* 😛
Tackar, tackar..
skiroy wrote: en kvinna på Hemköp bad om leg i kassan
Saken var bara att jag hade 3 st gröna kassar fullproppade med godsaker från bolaget
Ibland är dom ju bara för jobbiga.
Jag är 22 och får fortfarande visa legget.
Rätt störande när man har det stressigt.
3 Guest(s)