December 2, 2002
Hejsan!
Jag håller på med ett projektarbete där jag och ett "team" ska bygga upp ett nätverk på ett företag, och företaget vill ha 2 Gigabit Optofiber in... Men jag hittar ingen ISP som kan ge det eller vad det kostar, någon som kan hjälpa mig?
Helst ska det vara i Sundsvall...
January 31, 2003
http://www.netnod.se kanske kan ge er några idéer på vilka ISP som äger egna nät!
April 20, 2002
Vad är optofiber och vad gör att det skiljer sig från vanlig fiber? 😀
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 28, 2003
Adam wrote: [quote=fastbullit][quote=Tintin]Vad är optofiber och vad gör att det skiljer sig från vanlig fiber? 😀
ingen aning men det låter grymt 😀
Jepp, jag skulle kunna chansa på att det är dyrare också.. :bgrin:
hade man haft mkt pengar hade jag köpt det bara för att det låter grymmare 😀
April 20, 2002
Callister wrote: Optofiber eller optisk fiber är en tunn glasledning av kiseldioxid (SiO2 som faktiskt är rent glas), som överför information via ljuspulser istället för via elektriska signaler som i en kopparledning.
Alltså är det samma teknik som all annan fiber?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 26, 2003
Tintin wrote: [quote=Callister]Optofiber eller optisk fiber är en tunn glasledning av kiseldioxid (SiO2 som faktiskt är rent glas), som överför information via ljuspulser istället för via elektriska signaler som i en kopparledning.
Alltså är det samma teknik som all annan fiber?
fast med ett snitsigare namn som får det att låta som om det är bättre än det andra 🙂
April 20, 2002
hehe jo det låter ju faktiskt tuffare....:P
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 29, 2003
Fiber i allmänt är det stabilare?
Det låter intressant, om nu fiber är stabilare varför börjar man inte gå över mer till fiber isället för teleledningarna?
Callister wrote: Optofiber eller optisk fiber är en tunn glasledning av kiseldioxid (SiO2 som faktiskt är rent glas), som överför information via ljuspulser istället för via elektriska signaler som i en kopparledning.
November 29, 2003
Mjo, men jag vet inte om jag är helt vilse nu, men in till hemmen, tex att Telia och sådanna leverar fiber rakt in i huset.
Det skulle väl vara bättre?
Bar-Code wrote: [quote=whak]varför börjar man inte gå över mer till fiber isället för teleledningarna?
Det är redan gjort för länge sen... 🙂
January 15, 2002
whak wrote: Mjo, men jag vet inte om jag är helt vilse nu, men in till hemmen, tex att Telia och sådanna leverar fiber rakt in i huset.
Det skulle väl vara bättre?[quote=Bar-Code][quote=whak]varför börjar man inte gå över mer till fiber isället för teleledningarna?
Det är redan gjort för länge sen... 🙂
Nu gör DU mig vilse :cy: Har ingen aning just nu, snälla någon, svara på hans inlägg, blir tokig 😛
1 Guest(s)