April 20, 2002
whak wrote: Mjo, men jag vet inte om jag är helt vilse nu, men in till hemmen, tex att Telia och sådanna leverar fiber rakt in i huset.
Det skulle väl vara bättre?[quote=Bar-Code][quote=whak]varför börjar man inte gå över mer till fiber isället för teleledningarna?
Det är redan gjort för länge sen... 🙂
Klart jag ska svara på inlägget.
Fibertekniken kom till efter att de redan dragit in kopparledningar till de i princip alla hus i Sverige. Fiber är dessutom aningen dyrare än kopparledningar. Det säger väl det mesta antar jag. Bara att dra egna slutsatser varför...:D
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 16, 2004
Tintin wrote:
Klart jag ska svara på inlägget.Fibertekniken kom till efter att de redan dragit in kopparledningar till de i princip alla hus i Sverige. Fiber är dessutom aningen dyrare än kopparledningar. Det säger väl det mesta antar jag. Bara att dra egna slutsatser varför...:D
Fibern i sig själv är ju inte så dyr men den är lite svårare att skarva/kontaktera än koppar. Sen skall den ju dras till husen med då oftast i marken och det kostar att gräva. Teleledningarna finns ju redan så lite lättare att använda dem.
April 20, 2002
Pojo wrote: [quote=Tintin] Klart jag ska svara på inlägget.
Fibertekniken kom till efter att de redan dragit in kopparledningar till de i princip alla hus i Sverige. Fiber är dessutom aningen dyrare än kopparledningar. Det säger väl det mesta antar jag. Bara att dra egna slutsatser varför...:D
Fibern i sig själv är ju inte så dyr men den är lite svårare att skarva/kontaktera än koppar. Sen skall den ju dras till husen med då oftast i marken och det kostar att gräva. Teleledningarna finns ju redan så lite lättare att använda dem.
Jämför man Kopparledning och fiberkabel per meter, blir det inte stor skillnad då?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 2, 2002
niro wrote: Hahah, du går på John Bauergymnasiet! 😀 Jag har samma uppgift, jag ringde till Telia företag 90400. Fick prisuppgiter och så, men jag ska nog tvinga dig att ringa själv, lite jobb ska du väl ha! 😀
Bah, säg nu ;P Annars ska jag hitta dig och klistra fast dig på toaletten, utan lyse! muhaha! Eftersom det bara är 2 klasser på johnbauer i sundsvall som har fått den uppgiften, och chansen att du går i min är mycket liten (eftersom du faktistk har ringt så har du ju arbetat altså går du inte i min klass...) så då är det 1 klass kvar, kanske två ;P Så jag kan säkert hitta dig ;P
Nej men säg nu 😛 Hade jag velat ringa hade jag ju redan ringt 😛
1 Guest(s)