3 bruna..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2004
bjorne wrote: [quote=Garfzez][quote=BelGarath][quote=Garfzez][quote=ocz]Jag ska skaffa ett gult öga, ni vet vad det innebär...
Hepatit?
Nej de är väl nån ny sorts "inne-drog" bland 13 åringarna i sverige
Kanske flytade tvål i ögat? 🙄
Knark e bara gott på filmjölk.
Skulle chans på att han ska supa röven av sig, ögat kan bli lite gulglansigt på morgonen då.
Min familj lyckades få tag på en hund som hade ett blått och ett brunt öga 🙂
Klura lite till. :bgrin: 😀
October 16, 2003
ocz wrote: [quote=bjorne][quote=Garfzez][quote=BelGarath][quote=Garfzez][quote=ocz]Jag ska skaffa ett gult öga, ni vet vad det innebär...
Hepatit?
Skulle chans på att han ska supa röven av sig, ögat kan bli lite gulglansigt på morgonen då.
jag vet!!! du har ett öga av glas :bok:
May 10, 2002
Bogus^ wrote: [quote=ocz][quote=bjorne][quote=Garfzez][quote=BelGarath][quote=Garfzez][quote=ocz]Jag ska skaffa ett gult öga, ni vet vad det innebär...
Hepatit?
jag vet!!! du har ett öga av glas :bok:
yes, ocz råkade göra sig blind på sitt vänstra öga förra året i ett bananrelaterat-brott. Tre andra personer blev lindrigt skadade och bananen är fortfarande på fri fot. Här är en bild på hur gärningsmannen kan tänkas se ut:
[Image Can Not Be Found]
May 10, 2002
Kizo wrote: :-k
Värt att notera efter en såhär lång tid så kan bananen mycket väl se ut såhär: http://quarzi.mine.nu/Start/Up...../banan.bmp
Och bananen kan ha laggt sitt kriminella förflutna bakom sig och kanske så jobbar han på posten, har fru och barn och en schäfer.
[Image Can Not Be Found]
September 16, 2002
ocz wrote: lol? Var kom det där ifrån? 😛
Banan odlas lite varstans, allra mest i Brasilien, Indien och på Filippinerna. Ekologiska bananer kommer oftast från Italien, Frankrike, Argentina och Nya Zeeland. Den trädliknande plantan växer till full höjd (5-10 m) och bär frukt på ett halvår, varefter hela växten kapas och de ännu gröna bananerna skeppas till sin destination och mognar i efterhand. Bananodlingar har kritiserats för den intensiva användningen av bekämpningsmedel, som visserligen inte i första hand försämrar banarnas kvalitet som livsmedel men i desto högre grad går hårt åt arbetskraften och den lokala miljön.
March 14, 2004
Kizo wrote: [quote=ocz]lol? Var kom det där ifrån? 😛
Banan odlas lite varstans, allra mest i Brasilien, Indien och på Filippinerna. Ekologiska bananer kommer oftast från Italien, Frankrike, Argentina och Nya Zeeland. Den trädliknande plantan växer till full höjd (5-10 m) och bär frukt på ett halvår, varefter hela växten kapas och de ännu gröna bananerna skeppas till sin destination och mognar i efterhand. Bananodlingar har kritiserats för den intensiva användningen av bekämpningsmedel, som visserligen inte i första hand försämrar banarnas kvalitet som livsmedel men i desto högre grad går hårt åt arbetskraften och den lokala miljön.
Vadå skum... 🙄
November 5, 2004
Elias667 wrote: Du har liksom två pigment, ett från mamma och ett från pappa. I vanliga fall är brunt pigment dominant så om du får ett grönt pigment från en förälder och ett brunt pigment från den andra föräldern blir du brunögd. (Vilket av dessa pigment du sedan för vidare till dina barn är 50% 50% chans, kan bli brunt, kan bli ett grön).
Men så kan det vara så att det bruna pigmentet är skadad i ditt ena öga (mutationer osv.) och då faller det till ditt gröna pigment att bestämma vilken färg ögat blir. Resultatet blir som i ditt fall, ett brunt och ett grönt öga (det gröna ögat har alltså bara ett pigment, det andra är skadat).
Extra: Blåa ögon är egentligen pga. avsaknande av pigment, gröna är inte helt avsaknanade men inte alls lika mycket pigment som bruna... desto brunare desto mer pigment.
Gröna ögon är mera dominanta än blåa, men mindre än bruna.
Har för mig att gröna ögon är pga en gen som skickar ut koppar i ögat och därmed skapar den gröna färgen.
Finns gula och grå ögon också, var de hamnar på listan över dominanta gener vet jag inte.
Dock trodde jag att blå var mer dominanta än gröna ögon.
3 Guest(s)