February 21, 2003
fastbullit wrote: 40 frågor sen gav den upp jag tänkte på en diamant
Du är medveten om att diamant är en mineral va?
Det dröjde 12 frågor innan den gissade rätt på diamant när jag svarade. 😛
BTW
Den där AI:n tänker inte alltför logiskt alla gånger:
You were thinking of software.
Is it flexible? You said Yes, I say No.
🙄
February 12, 2003
Diamant:
Is it heavy? You said Yes, I say No.
Vafasen det beror ju på storleken ju, korkad fråga egentligen!
Is it round? You said Probably, I say No
Beror la på hur man formar den.....finns naturliga runda också!
Do you hold it when you use it? You said Yes, I say No
Man håller la fasen en diamant om man har den i en ring?
August 17, 2003
x-per wrote: Diamant:
Dom är väl massiva, men vad jag vet så finns det inte såpass stora diamanter att de är tunga.
February 12, 2003
Nja spelet verkar inte vara färdigutvecklat eller så är det massa puckon som spelat det och förstört AI:n
Bok:
Is it used for communications? You said No, I say Yes
Hur då?
Does it help accomplish tasks? You said No, I say Yes.
??????
Do you put your name on it? You said No, I say Yes.
Jag kladdar knappast ner mitt namn på böckerna i bokhyllan!
Is it considered valuable? You said No, I say Yes
Kostar la typ 100 spänn så det är la inte värdefullt, inte ens stort affectionsvärde!
Is it black and white? You said Irrelevant, I say Yes
Jaha så precis alla böcker är svarta och vita?
Iofs så finns det böcker med vit bakgrund och svart/blå/grön/röd text!
November 25, 2003
Does it help accomplish tasks? You said No, I say Yes.
Hört uttrycket RTFM någon gång? Nog hjälper böcker ofta till att klara av uppgifter.
Angående priset så beror det helt på vad det är för bok. Kurslitteratur brukar vara dyr, sedan är originalutgåvor ohyggligt eftertraktade samlarojbekt. Kunskap är för övrigt ovärderligt
Sedan förstår du väl själv att alla böcker inte är svartvita, men att majoriteten är det.
June 17, 2002
Lauregos wrote: [quote=x-per]Diamant:
Dom är väl massiva, men vad jag vet så finns det inte såpass stora diamanter att de är tunga.
Tunga.. nej...
den största diamant som finns e den som sitter på Drottning Elisabeth II spira... eller om det var den som sitter på kronan.. iaf så satt dom 2 ihop innan så det e väl då båda... Tror det var napoleon eller nån som delande den o satte dom på varsin grej...=)
January 26, 2003
MULLVADEN wrote: [quote=Lauregos][quote=x-per]Diamant:
Tunga.. nej...
den största diamant som finns e den som sitter på Drottning Elisabeth II spira... eller om det var den som sitter på kronan.. iaf så satt dom 2 ihop innan så det e väl då båda... Tror det var napoleon eller nån som delande den o satte dom på varsin grej...=)
japp, the star of africa eller the Cullinan. Den är på 3,106 carat, alltså c:a 621 gram om jag räknat rätt. Den är delad och båda delarna är i de brittiska kronjuvelerna
September 28, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=fastbullit]40 frågor sen gav den upp jag tänkte på en diamant
jo det vet jag tror du jag är korkad 😀 nej men jag lurade den lite för för den frågade om storlek och hur tung den var där gav jag konstiga svar som inte liknade varandra eftersom teoretiskt sett kan en diamant vara större än en mikrovågsugn och omöjilg att lyfta
February 21, 2003
fastbullit wrote: [quote=Ogrebeast][quote=fastbullit]40 frågor sen gav den upp jag tänkte på en diamant
jo det vet jag tror du jag är korkad 😀 nej men jag lurade den lite för för den frågade om storlek och hur tung den var där gav jag konstiga svar som inte liknade varandra eftersom teoretiskt sett kan en diamant vara större än en mikrovågsugn och omöjilg att lyfta
Hehe, blev bara så fundersam över hur du kunde "misslyckas" på den som datorn svarade så snabbt på för mig.
January 23, 2002
Tänkte på DVD-skiva.
Han tog inte det, gissade dock på CD-skiva på en av de sista frågorna.
Men han påpekande funderar jag över.
Could it be found in a classroom? You said No, I say Yes. (Är det vanligt?)
Would you use it daily? You said Doubtful, I say Yes. (Beror kanske på att vi befinner oss i Sverige för än så länge så använder ju inte majoriteten av folket en DVD-skiva dagligen.)
Would you find it in an office? You said Probably, I say No. (Likväl som att man tydligen ska hitta det i ett klassrum.)
Is it made of metal? You said Unknown, I say No. (Visst finns det metall i DVD-skivor ibland?)
Can you play games with it? You said Yes, I say No. (Spel kan ju finnas på DVD-skivor.)
Does it help accomplish tasks? You said Yes, I say No. (Finns ju t.ex. uppslagsverk på DVD-skiva.)
2 Guest(s)