2012 oturens år?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
2012 oturens år?
Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 30, 2012 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

började ju i jan/feb när tjejen kastade ut mig osv...(tidigare tråd)

för några veckor sen körde någon in i min parkerade bil o smet från platsen = 6000:- i självrisk för mig, sen fick jag ryggskott o försäkringskassan har policyn o inte betala ut pengar för ryggsmärtor... men men livet går väll vidare?

nu när jag startar datorn hängde den sig. händer aldrig så jag kollar datorn o ifall det är vatten i vattenkylningen.... men då inser jag att min eheim 1048 är 100% tyst = dvs den är död / pumpar inte....

pumpen är runt 2-3år o sparsamt använd, dock har jag ett 4870x2 o min x6 i loopen så blir ju ingen miljonförlust ifall dom har "dött"....

argh?

edit:

"Ceramic shaft with ceramic and carbon bearings mean a lifetime of performance."

vet att dom här pumparna ska hålla länge o jag har säkert bara ett måndagsEX....

surfade just in på indomo.se o tänkte kolla in en ny pump = inet.se ........

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1277775
March 30, 2012 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Ptja, pumpen levde ju åtminstone under sin livstid. Det är ju lite marknadsföringsformulering på den där meningen, minst sagt. laugh

Annars... Ptja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Tror jag har en 1048 och en 1250 liggande, eventuellt. Båda 230V däremot, men du kan få någon av dem (om de nu ligger kvar) mot frakten och att du sätter upp ett MSI-klistermärke (som jag skickar med) på din dator och ger mig en bild på det. 😉
(Det är tungt det här med att jobba med marknadsföring.)

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
1277776
March 30, 2012 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

Otur år 2012? I såna fall är år 2012 för mig hela livet då (känns det som). Ska man behöva riskera hälsan för att idioterna på Försäkringskassan inte vill betala ut sjukpengar? man kan undra vad det här landet är på väg någonstans

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1277777
March 30, 2012 - 12:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Verkar vara oturens år för mig också. Eller iaf oturens månad. För det första har jag lyckats förstöra två klockor (ramlat). För någon vecka sedan så rev min katt ner ena av min högtalare (som kostade ca 4,5k), så den ramlade på tv-bänken, "face first" så att membranet gick sönder. Men högtalaren stannade inte där utan fortsatte ner mot golvet och landade på min macbook pro (som jag köpte förra sommaren) som låg där. Sprucken skärm och buckla i locket. Har drulleförsäkring men den täcker inte eftersom katten orsakade det hela.

Och som grädde på moset fick jag igår reda på att Skatteverket vill ha 14 672kr av mig! FML

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
1277796
March 30, 2012 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1277898 wrote: Ptja, pumpen levde ju åtminstone under sin livstid. Det är ju lite marknadsföringsformulering på den där meningen, minst sagt. laugh

Annars... Ptja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Tror jag har en 1048 och en 1250 liggande, eventuellt. Båda 230V däremot, men du kan få någon av dem (om de nu ligger kvar) mot frakten och att du sätter upp ett MSI-klistermärke (som jag skickar med) på din dator och ger mig en bild på det. 😉
(Det är tungt det här med att jobba med marknadsföring.)

det låter som en bra deal MM, ska undersöka min döda pump ifall den är död då jag inte hittat någon annan som lyckats ha ihjäl sin helt.... kanske var för det bästa då man får bygga om systemet o plugga in den större radiatorn man hittade billigt....

Viking1962;1277899 wrote: Otur år 2012? I såna fall är år 2012 för mig hela livet då (känns det som). Ska man behöva riskera hälsan för att idioterna på Försäkringskassan inte vill betala ut sjukpengar? man kan undra vad det här landet är på väg någonstans

läkaren visade mig riktlinjerna från försäkringskassan o varnade mig att jag troligtvis kommer bli nekad o sen får överklaga för o ens ha chans o få pengar... men men 2-3mån innan jag får fk papper om det...

för enligt riktlinjerna så har man ont i ryggen o riskerar skador om man jobbar ska arbetsgivaren fixa nya arbetsuppgifter, annars är det bara o jobba även om man har ont...

wojt: join the club. vet ändå att 2012 kommer bli ett bra år, även om jag haft maximal otur... bara vänta o se =)

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
1278054
April 6, 2012 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

öppnat pumpen o den är som ny, ehiem = power.... så nu blir det o riva hela systemet, tror det är min supreme ek som fått en damm propp / stroke.... råkat använda en dammig burk när jag fyllt på en ggr, men försökte o tömma systemet....

tur man slapp msi klistermärket, även om det inte är något fel på msi... dock kommer jag ihåg att dom nekat mig en retur, men kanske bör glömma sånt som hände för 10år sen =P

ps. glad påsk.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1278062
April 6, 2012 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Glad Påsk!

Själv har jag fått löneförhöjning, både grundlön och tillägg har förbättrats. Jag ska gifta mig i sommar och sen flytta in i min alldeles egna lägenhet i höst.

Om det nu måste finnas en balans i universums karma ber jag om ursäkt om jag stal just din, men jag är inte ledsen för det 😛

Det är bara härda ut så löser sig allting. Hårt jobb brukar löna sig 🙂

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
1278065
April 6, 2012 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Andreas G;1278185 wrote: Glad Påsk!

Själv har jag fått löneförhöjning, både grundlön och tillägg har förbättrats. Jag ska gifta mig i sommar och sen flytta in i min alldeles egna lägenhet i höst.

Om det nu måste finnas en balans i universums karma ber jag om ursäkt om jag stal just din, men jag är inte ledsen för det 😛

Det är bara härda ut så löser sig allting. Hårt jobb brukar löna sig 🙂

tack, är väldigt soligt o mår bra.... tömt systemet o när jag när jag ska plugga ihop systemet så inser jag att as5 är borttappat så men kan iallafall prova provtrycka systemet....

var då inte nämvärt med damm i systemet, måste försvunnit när jag tömde det kanske? fortsättning följer....

edit:

felet hittat.... glappkontakt, knacka lite på pumpen så fungerar den igen. så nu sitter jag o lyssnar så pumpen inte lägger av..... argh... undra hur länge det håller ????

om inte det här är nog så repade jag självklart skärmen då jag lyfte upp mitt chassi på skrivbordet....

edit2: nu har hårdisken börjat o skramla vid läsning.... bara o göra backupp då eller kanske dax o köpa ny disk?

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1278176
April 9, 2012 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter sett detta så bör ni uppskatta så länge ni har en någorlunda god levnadsstandard. 2012 kan bli ett ordentligt tråkigt år med en finansiell härdsmälta!

Chris Martenson's presentation at the Gold & Silver Meeting in Madrid - YouTube

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
1278392
April 13, 2012 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

om någon är nyfiken så var jag hos tandläkaren för min visdomstand ploppade ju fram iår. han var väldigt positiv o sa att jag kunde ha kvar den men då kommer jag få hål i två tänder istället då dom gnager på varandra...

då sa jag är det inte lika o dra den innan jag får hål? så nu är en 2000:- tanddragning bokad, o 600:- besöket idag = $$$

men jag var ändå glad då han sa förra gången att det skulle kosta 5000:- då tanden inte syntes o var en invecklad dragning....

så då fortsätter jag o köra bil till jobbet o tänker varför inte fördriva tiden lite då jag inte kommer på en heltimme.............. sant o gjort jag åkte till okq8 o pumpade vinterdäcken till högre tryck då jag tänkte byta till sommardäck inom kort.(var ishalt i morse, fortfarande is på rutorna vid 0600)

när jag är på sista däcket så går ventilen sönder i däcket..... = vad är chansen???

vart inte förvånad men ändå hur o vad är chansen? skrattade lite samtidigt som jag tänkte varför jag o nu? 10min pumpande med dom bärbara pumparna o snappt på med korken på ventilen så jag hade lite luftryck i däcket... körde till jobbet o tänkte orkar inte hålla på med sånt här....

efter jobbet inser jag att det är 100 bilar på kö för däckreparationer så jag åker hem o tänker jag byter till sommardäck....

förra året fick jag punka o tänkte: "är ju bara 2-3mm kvar, bara köpa ny nästa år istället för o laga däcket" = ett däck är det punka på....

slutsats = är ni förvånad eller är det bara att acceptera ödet?

ps.

tror inte jag har berättat om min "elräkning". fick ett brev före påsk där det stog = "ser vi att denna faktura betalas den datum, senare går den vidare till inkasso"

två brev har alltså försvunnit i posten. o till råga på att så skulle el ingå i lgh, men på något sätt ändrades avtalen o då jag inte var med på bostadsmöterna så hade jag ju ingen koll....

= 1792:-

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1278550
April 16, 2012 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

wojt;1277900 wrote: Verkar vara oturens år för mig också. Eller iaf oturens månad. För det första har jag lyckats förstöra två klockor (ramlat). För någon vecka sedan så rev min katt ner ena av min högtalare (som kostade ca 4,5k), så den ramlade på tv-bänken, "face first" så att membranet gick sönder. Men högtalaren stannade inte där utan fortsatte ner mot golvet och landade på min macbook pro (som jag köpte förra sommaren) som låg där. Sprucken skärm och buckla i locket. Har drulleförsäkring men den täcker inte eftersom katten orsakade det hela.

Och som grädde på moset fick jag igår reda på att Skatteverket vill ha 14 672kr av mig! FML

WTF! Får du inte ersättning av försäkringsbolaget för att katten välter högtalaren, är dom dumma i huvudet? Vilket försäkringsbolag har du egentligen? Jag har fått ersättning om jag har slagit sönder saker av försäkrigsbolaget, så länge jag inte släger ut bildskärmen från balkongen (skulle bli svårt att förklara) eller liknande.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 123
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL