March 1, 2004
oxiswoofer wrote: visst det är bra...men får man göra så? menar....tänk om jag bodde där..o blidde jättesugen på en folköl...o då skulle jag bli nekat till att köpa...förjävligt
"En butik i Falun har valt att inte delta i kampanjen. Även två butiker i ett par byar utanför tätorten har valt att ställa sig utanför."
Dom som inte ville vara med på det behövde ju inte..
March 1, 2004
Death On Wings wrote: Om folk vill supa skallen av sig låt dem göra det.
Förbjuder man saker så blir det bara extra roligt att göra motsatsen.
Kunde inte sagt det bättre själv, liksom om en polare har en låda eller nånting som det står typ "låt va" eller "öppna inte", om den lappen inte hade suttit där hade man ju inte änns kommit på tanken att öppna den 😛
November 2, 2002
Kära förmyndar sverige....inte dax att limma fast videokamera på varje individ snart så vi kan ha övervakningsystem på alla myrorna så att man vet vad varje person gör.
Ibland blir jag så jävla trött på detta land, men så fort man reser utomlands så inser man hur bra det är här.
January 14, 2002
haha.. som sagt innan en massa gånger så är det ju inte direkt svårt att få tag på öl direkt.... även om det skulle bli 20 års gräns för nån dag så finns det ju vissa som köper upp sig i tid? säkert 90% av alla fjortisar känner nog en som är över 20 som kan köpa.. en polares brorsa etc.
October 25, 2003
Shinji wrote:
Istället för 3,5: or blir det HB för fjortisarna.
precis.
sen förstår jag inte hur man kan supa sig full på 3.5or.
lär ju dricka ett 6pack rätt av ju! Öl dricker man för gemenskapen, inte för att bli full.
konstigt igentligen att fjortisarna dricker det, men 99 procent dricker för att vara som alla andra i tuffa gänget.
"Oj, va fuuuull jag är!" säger de som dryckit tre klunkar folköl. hmmm...
May 17, 2002
Zyrus wrote: Det borde ALLTID vara 20 års gräns på folköl! Tobak borde vara förbjudet och om man blir påkommen med lite starkare droger på sig, typ maja och dylikt, så borde det bli ett nackskott direkt eller livstids fängelse! Riktig livstid, inte sveriges "livstid".
nackskott är väll lite att ta i i överkant, räcker det inte bara med att låsa in dem och kasta bort nyckeln?
April 1, 2003
Vajsman wrote: Kan väl sätta 18 på öl å sprit. Alla som vill ha kommer ju över de som vill ha oavsett åldersgräns ändå men lite symboliskt sådär.
eller inte, hur skulle sammhället se ut när ännu mer redlösa ungdomar springer omkriing o spyr o har sig....
visst man kan få tag på sprit när man e 18, men det e iaf mycket färre som får tag på det än om man skulle sänka åldersgränsen....
August 20, 2001
Vajsman wrote: Kan väl sätta 18 på öl å sprit. Alla som vill ha kommer ju över de som vill ha oavsett åldersgräns ändå men lite symboliskt sådär.
Kan vi ju sätta att det är tillåtet att mörda någon, för alla som vill begå ett mord gör det även om det finns lagar mot det... 🙄
(dålig liknelse, jag vet)
4 Guest(s)