2300 vapnen på auktion!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
2300 vapnen på auktion!
whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
sp_UserOfflineSmall Offline
829058
January 24, 2005 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Det står att han dog av någon sjukdom!

Är man serös så är man! Men vapen är fruktansvärt roligt att syssla med.

Okey, missade det.

Hmm svårt att tänka mig det du.
Jag gillade soft air gun när jag var yngre, men sedan tappade jag intresset för vapen.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
829085
January 24, 2005 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Nej det har jag inte, och underhåll av dom är skit + att jag vet att dom är otroligt ivägen i lumpen.

pjuuh, då fick jag behålla datorn alltså :P.

Nä som du och alla andra säkert vet så är det rätt trist att vårda ett vapen eller att bära omkring på metallklumpen till kulspruta är inte heller direkt upphetsande. Däremot så är det rätt skoj att tömma ett par magasin/band på skjutbanan/skogen/havet ;).

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
829088
January 24, 2005 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja tömma mag är roligt! Ak-47 är nog det roligaste jag har skjutigt i alla fall.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
829094
January 24, 2005 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara jag som aldrig skjutit/hållt i ett vapen/sett ett vapen/tänkt att jag vill ha ett vapen? 😛

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
829110
January 24, 2005 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: Bara jag som aldrig skjutit/hållt i ett vapen/sett ett vapen/tänkt att jag vill ha ett vapen? 😛

nä, det är nog du och ett par miljoner till i världen som vill det 😉

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
829113
January 24, 2005 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=ZIre]Bara jag som aldrig skjutit/hållt i ett vapen/sett ett vapen/tänkt att jag vill ha ett vapen? 😛

nä, det är nog du och ett par miljoner till i världen som vill det 😉

:eye: sant

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
829151
January 24, 2005 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Nästan tragiskt att en sådan samling skall splittras upp. Men det är väl rätt typiskt sverige.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
829222
January 24, 2005 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Skulle inte tveka en sekund om jag hade haft pengarna och tillstånd.

Du psyknissen, överdrivet samlande är väl ett ganska tydligt tecken på en undertryck sexualitet? laugh

Jävla nice med vapen, en Thompson på väggen hade varit klart kungligt. Dock tror jag att just den kommer bli GANSKA dyr...

Vet inte heller hur många det finns heller, iofs.

Håller slutligen med denstore om att det är synd att en så stor samling splittas upp. 😕

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
829403
January 25, 2005 - 9:25 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=obelix]Skulle inte tveka en sekund om jag hade haft pengarna och tillstånd.

Du psyknissen, överdrivet samlande är väl ett ganska tydligt tecken på en undertryck sexualitet? laugh

It takes one to know one.. :bgrin:

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
829433
January 25, 2005 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: ok ok förstår men 2300st e väl lite o överdriva 🙄 .. då kan man ge de pengarna till nån som behöver dom om man e så j**la rik 😛

2300mhz på din processor är väl lite överdrivet, du kan sälja den och ge barn i afrika vätska för några månader, men antar att du ställer ditt nöje att få sitta framför en snabb dator högre än några afrikanska barrns liv :arg:

Nej, men en Thompson hade inte varit helt fel att äga 🙂

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
829441
January 25, 2005 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Det är skitkul med vapen skulle vart roligt om man hadde haft pengar till att köpa lite.

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
829575
January 25, 2005 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Captain_Anarchy]ok ok förstår men 2300st e väl lite o överdriva 🙄 .. då kan man ge de pengarna till nån som behöver dom om man e så j**la rik 😛

2300mhz på din processor är väl lite överdrivet, du kan sälja den och ge barn i afrika vätska för några månader, men antar att du ställer ditt nöje att få sitta framför en snabb dator högre än några afrikanska barrns liv :arg:

Nej, men en Thompson hade inte varit helt fel att äga 🙂

haha min prolle kostar inte 4 mille lr va de var wink

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
829594
January 25, 2005 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: haha min prolle kostar inte 4 mille lr va de var wink

Nej, men i grund och botten är det samma tänkande. Fast det är kanske lite svårt att inse?

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
829649
January 25, 2005 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Captain_Anarchy]haha min prolle kostar inte 4 mille lr va de var wink

Nej, men i grund och botten är det samma tänkande. Fast det är kanske lite svårt att inse?

öhh.. ja de e lite svårt o gämföra en prolle för nån tusing och att köpa vapen för flera miljoner för att ha dom på en vägg

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
829657
January 25, 2005 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: [quote=MrWeizel][quote=Captain_Anarchy]haha min prolle kostar inte 4 mille lr va de var wink

öhh.. ja de e lite svårt o gämföra en prolle för nån tusing och att köpa vapen för flera miljoner för att ha dom på en vägg

Så man ska alltså skänka 4miljoner men inte en tusenlapp? 🙄

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
829658
January 25, 2005 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: [quote=MrWeizel][quote=Captain_Anarchy]haha min prolle kostar inte 4 mille lr va de var wink

Bara för att de är värda flera miljoner så behöver han inte ha betalat det. Oftast är inte samlare särskilt rika människor. Men om du sätter igång och samlar på dig alla grafikkort som har gjorts till PC, och sedan dör med en samling på några tusen exemplar, så lär den också vara värd en ansenlig summa pengar. Men visst, avundsjukan över värdet är väl för stort för att inse att han knappast har samlat för bli rik, utan snarare för att han var intresserad av sakerna.

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
829663
January 25, 2005 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=MrWeizel][quote=Captain_Anarchy]haha min prolle kostar inte 4 mille lr va de var wink

Så man ska alltså skänka 4miljoner men inte en tusenlapp? 🙄

det sa jag inte 🙄

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
829665
January 25, 2005 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=MrWeizel][quote=Captain_Anarchy]haha min prolle kostar inte 4 mille lr va de var wink

Bara för att de är värda flera miljoner så behöver han inte ha betalat det. Oftast är inte samlare särskilt rika människor. Men om du sätter igång och samlar på dig alla grafikkort som har gjorts till PC, och sedan dör med en samling på några tusen exemplar, så lär den också vara värd en ansenlig summa pengar. Men visst, avundsjukan över värdet är väl för stort för att inse att han knappast har samlat för bli rik, utan snarare för att han var intresserad av sakerna.

nej han har förmodligen inte samlat för att bli rik! och jag är inte avundsjuk #-o

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
829667
January 25, 2005 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: haha min prolle kostar inte 4 mille lr va de var wink

Men det är fortfarande samma princip, du lägger ditt nöje före barns liv.

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
829686
January 25, 2005 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Captain_Anarchy]haha min prolle kostar inte 4 mille lr va de var wink

Men det är fortfarande samma princip, du lägger ditt nöje före barns liv.

samma princip ja men det går ju inte att jämföra på samma nivå.. som att nån lägger flera miljoner på alla vapnen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 279
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL