October 24, 2002
Captain_Anarchy wrote: [quote=Deuterium][quote=Captain_Anarchy]haha min prolle kostar inte 4 mille lr va de var
Men det är fortfarande samma princip, du lägger ditt nöje före barns liv.
samma princip ja men det går ju inte att jämföra på samma nivå.. som att nån lägger flera miljoner på alla vapnen.
Precis, det är samma princip, exakt samma jäkla princip, sedan att du är lite mer lättroad än herren i artiklen är en helt annan sak.
October 24, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Sortima]en tomygun är det ju något kult med liksom. Var det inte det som enligt tillverkaren skulle stoppa 1a världskriget men istället startade Maffiaeran ?
Det var väl snarare spritförbudet som startade maffia-eran? 🙂
Stämmer, var när alkohol blev förbjudet som det drog igång på allvar 🙂
August 7, 2001
skinner wrote: Ne, jag har skjutigt farsans hagel, en älgstudsare, någon konstig pistol och lite annat. Har alldig behövt vårda dom efter, då jag bara har "provskjutigt" dom.
ska han lära dig att skjuta eller låter han dig skjuta för skojs skull?
ifall han ska lära dig skjuta så bör han lära dig hur du gör rent i loppet, slutstycket osv.
men det är rätt fachinerande att det är pågrund av grym vapenvård att folk fortfarande använder vapen från andra världskriget.
May 17, 2002
skinner wrote: Ne jag brukar bara prova några "kulor" när han är och skjuter eller när någon kompis är och skjuter. Men nu när jag är med i FBU så blir det lite mer vapen!
jo, jag har läst att FM har köpt in nya 22:or till ungdomsverksamheten, det är iaf bättre än de gammla mausergevären ;).
1 Guest(s)