November 26, 2002
blev en polare till mig i helgen. Vi delade studentlägenhet under studietiden. I helgen var han ensam vinnare på V75. Visst är man avundsjuk, men jag kan inte göra annat än gratulera och önska att det är min tur nästa gång.
Vad skulle ni göra om ni vann 32 mille?
För kuriosa kan jag berätta att han inte bryr sig om pengarna han tycker mest det var coolt att vara ensam vinnare. (Han är redan god ett par hundra mille.)
March 27, 2003
Jag hade försökt dela upp lite så att man inte bränner allt för stora summor direkt. Förhoppningsvis kan man ha kvar sitt förnuft (som man har nu 😉 ) och bara köpa grejor man verkligen vill ha och har läst mycke om osv... Precis som man gör idag när varje krona är viktig...
November 26, 2002
Jag hade först betalat av studie- och bostadslån. Sen hade jag skaffat mig ett nice hus att bo i och en shysst bil.
Sen till det bästa: Man lägger jobb-laptopen på skrivbordet placerar Palmen ovanpå och högst upp jobbmobilen och drar en 4" spik rätt igenom, böjer sedan spiken på båda sidor och lämnar in paketet till chefen. Han får tolka det som min skriftliga uppsägning. Free, at last!!! 😀 😀 😀
March 29, 2003
Jag hade nog rest en del, till en början.
Investerat en del i aktier.
Köpt ny dator, tv, stereo mm.
Gett bort lite till morsan, farsan, syrran, brorsan.
Men jag skulle nog inte sluta jobba helt. Några timmar om dan åtminstone. Man kan ju inte sitta framför datorn dagarna ända.
Ingen idé att börja leva lyxliv, då försvinner pengarna snabbare än man vet ordet av det.
Som den här killen som vann flera miljoner på lotto, han levde lyxliv och spydde ut pengar. Men nu....några år senare...så har han skulder upp över öronen.
July 27, 2002
Jag skulle satt en gräns på att spendera 2 miljoner tills jag får fast anställning, sen skulle jag köpa det jag behövde i efterhand. 😛
Det är ju hur dumt som helst att inte jobba och låta förmögenheten stå för utgifter, då försvinner den ganska snabbt. Men jag skulle ha en fin lägenhet i stan, en fin bil och en båt. :bok:
August 20, 2001
Callister wrote: Jag skulle satt en gräns på att spendera 2 miljoner tills jag får fast anställning, sen skulle jag köpa det jag behövde i efterhand. 😛
Det är ju hur dumt som helst att inte jobba och låta förmögenheten stå för utgifter, då försvinner den ganska snabbt. Men jag skulle ha en fin lägenhet i stan, en fin bil och en båt. :bok:
Jo exakt... Fast anställning på halvtid skulle vara fint, då har du ändå en inkomstkälla varje månad.
July 27, 2002
DiDi wrote: [quote=Callister]Jag skulle satt en gräns på att spendera 2 miljoner tills jag får fast anställning, sen skulle jag köpa det jag behövde i efterhand. 😛
Jo exakt... Fast anställning på halvtid skulle vara fint, då har du ändå en inkomstkälla varje månad.
Eller starta ett trevligt företag kanske jag skulle gjort. :va:
Hur som helst så kan man nog ha kvar förmögenheten hela livet om man är sparsam.
Tänk hur snabbt 10 miljoner kan ryka:
Du köper ett hus, du tänker att du ska slå till stort eftersom du har massa pengar. Du köper en villa för 5 miljoner.
Du köper en fullutrustad mercedes för 1 miljon, och när du ändå håller på köper du en bil till frugan för en halv miljon.
Och eftersom du ska hålla högklass inför grannarna slår du till och köper kvarterts största båt för 3-4 miljoner.
Och värre blir det om man inte jobbar då ett hus kostar mycket i drift, likaså försäkring på bilarna och inte minst båten. :bgrin:
Skulle jag sluta jobba och leva lyx hela tiden skulle jag ha minst 10 miljarder. :blink: Pengarna ryker snabbare än man tror
1 Guest(s)