April 20, 2002
UndaC wrote: Först och främst hade jag köt ett hus.
Sen hade jag dragit egen fiber så att jag hade haft 1 gbit. 😉Grymmaste hemmabion som tänkas kan. Sparat fem mille. Sen ut och rest men nån brud som bara är ute efter mina pengar. 😉
Då tycker jag ditt första svar i tråden var bättre....:D
Jag skulle köpt en Ferarri 360, en Lamborghini Diabo & en Volvo S60(+ tuning & trim för en miljon så klart) och lagt ner runt 5 miljoner på en villa i Dubai. Resten skulle investeras i lågriskaktier.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 14, 2003
Farbror wrote: Faan va sjukt att dom som e rikare blir rikare(På ren lotto men iaf) och de fattiga blir fattigare ..... jag har e ass bra ide kan inte staten ha ett lotteri lr nått så alla betalar 5kr mer i skatt varjemånad sen ger dom ut de extra pengarna till vinnster till typ 2 st isf skulle antalet rika öka med 24st om året o det e inte fy skam... bättre med 2 rika än att 9 mille köper en snickers liksom....Då skulle juh de som vunnit på ekonomin stabil o stara egen som leder till mej jobb.. 😛
Staten tjänar grymt med pengar på svenska spel som det är.
Dessutom så är det bättre för sveriges ekonomi att en slösaktig person vinner pengar än en som tänker lägga dom under madrassen (= ingen skatt på konsumtionen)
May 5, 2004
Just nu känns det som att en lägenhet här vore ju inte helt fel:
http://www.turningtorso.com/fakta.asp
Naturligtvis högt upp och med utsikt emot öresundsbron.
Sen, som andra sagt, resa en hel del.
Har man så mycket som 32 miljoner kan man ju lätt leva på räntan på ett vanligt sparkonto, högsta ränta jag sett är runt 2.5% vilket ger 800 000 per år före skatt.
November 26, 2002
Spinnjonte wrote: Men när ska ni fatta att det bara handlar om 2,9 mille? Dom var ju 11 stycken som delade på det.
Jag var med och spelade med honom vid ett par tillfällen under studietiden. Då spelade han system på 10-15.000 kr. Vi var ofta ett 4-5 grabbar som delade på ett sådant system. Han stod för ca 10.000 kr och vi slängde in 500 var. Sen delade vi eventuell vinst efter satsat belopp. Om han nu delar på ett system på 80.000 med 10 andra så är jag säker på att 65-70.000 är hans pengar. 70.000 är för honom som en tia för oss vanliga människor. Det finns pengar att ta av om man säger så.
Hans andel är aldrig 10% av ett system, han skulle inte ens bry sig om att spela i så fall.
April 20, 2002
.doedels wrote: Är han en sånhär utslagen typ som bara hänger på solvalla för att han inte har något bättre för sig ?
Det skulle jag varit om jag var han...:D...och tyckt om att spela på hästar då....själv skulle jag nog valt att slösa pengarna på resor, kanske till Las Vegas om jag ville spela eller Västindien om jag velat slöa.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)