November 4, 2001
Köpte en 3g-telefon i samband med att den släpptes, motorola a920. Och jag kan bara säga att jag är grymt nöjd! En p800 fast nyare, från motorola och med 3g. Laddade hem ett Dan Bäckman-klipp ifrån 3's portal, och det gick i ungefär 47kiloByte/s alltså ~375kbps. Helgrymt i mobilen, ljudet i mp3-spelaren är bra, input när man skriver funkar bra på touch screenen, antingen latinskt tagentbordslayout eller skriva själv. Finns hur mkt. funktioner som helst!
Ifall ni ska köpa ny mobil, kolla 3g!
//chrippaz.
November 4, 2001
Abonnemanget kostar 150kr/månaden men då får du 60 fri samtalsminuter (du ringer gratis första timmen), därefter typ 2kr/minuten, sms kostar 1kr, videosamtal 2.5kr, mms 3.8kr. Jag betalade 2560 inkl. anslutningsavgiften för telefonen, och sen kostar det 150kr extra i 12 månader för att betala mobilen. Jag frågade om jag kunde betala för alla månader på en gång men det fick jag inte, så jag la undan en buffert för det. Men totalt kostar telefonen mig 4360kr + abonnemanget.
Men då får man ju tänka på att man får en telefon med otaliga funktioner, 2 batterier, 2 laddare, borställ med laddning, usb-kabel, 32MB SD-kort, stereo handsfree och skyddfodral.
Ja du har rätt motorolan har riktig gps inbyggt men mjukvaran finns inte än, eftersom dom fick stressa med att släppa den så kommer det komma ny mjukvara snart som fixar lite buggar och gör bluetooth samt gps tillgängligt.
June 18, 2001
Mobilt internet kan du även ha med GSM (med eller utan GPRS). Videosamtal får gå under kategorin 'icke användbart'. 🙂 Visst kan det vara kul, men det förutsätter som sagt att dem man pratar med också har 3G, och även om det vore så vet jag inte om det skulle vara värt de dyrare abonnemangsformer 3G innebär.
November 4, 2001
Vill bara poängtera att det beror på hur mkt. man ringer. Mobilt internet med GSM 😀 typ 14kbps med gprs.. Det kommer antagligen bli mer förmånligt efter årets slut, när andra företag lanserar sina abonnemang. Det är egentligen bara en tidsfråga när alla gått över till tredje generationens nät. Några är pionjäre medan andra börjar använda när det är fullt utprövat, som med allt annat.
Hoppas att alla förstår att man kan använda gsm-nätet när man är utanför 3g-nätet. Det är inte så att man bara kan ringa i malmö, göteborg och Stockholm. 😉
1 Guest(s)