April 20, 2004
Jahha? Vad gör man nu då?
Kan de börja plocka folk nu? Eller vad händer med PUL då??
September 30, 2004
December 6, 2001
Alltså, polisen måste väl ha bevis? Och APB är väl ändå lite för jäviga (tycker man iaf) att tillhandahålla dem. Det ska ju fortfarande ligga utom rimligt tvivel (har vi den formuleringen i sverige, eller är det bara amerikanskt..)
Har man hårddisken krypterad så finns det ju inte något som helst att hitta vid ev husrannsakan
May 27, 2004
alltså jag har tänkt på en sak. Man kan väll inte bestraffa en familj för att de har laddat hem olagligheter utan man måste ju bevisa att just jag eller just min bror har det. Om vi bara skyller på varandra så borde de inte kunna göra nått. För jag kan säga att det var han som lånaqde min dator och han tvärtom. Så alltså borde det vara omöjligt att sätta dit en familj med fler än två om ingen erkänner. HAr jag rätt?
January 13, 2003
serdna wrote: alltså jag har tänkt på en sak. Man kan väll inte bestraffa en familj för att de har laddat hem olagligheter utan man måste ju bevisa att just jag eller just min bror har det. Om vi bara skyller på varandra så borde de inte kunna göra nått. För jag kan säga att det var han som lånaqde min dator och han tvärtom. Så alltså borde det vara omöjligt att sätta dit en familj med fler än två om ingen erkänner. HAr jag rätt?
Den som står för abbonemanget har ansvaret för att inga olagligheter görs.
February 12, 2002
Rune wrote: Det känns som den dagen man "åker fast" närmar sej för varje dag som går. :-k
Det är oundvikligt. 😉
Får bara hoppas att de snart börjar lägga möda på att ta de som kostar samhället pengar istället..
Registrering av allas dna och kameror överallt är iaf min dröm.
En värld utan brott, bebodd av djur kan inte existera på annat vis än med strypkoppel.
February 12, 2003
beta wrote: [quote=serdna]alltså jag har tänkt på en sak. Man kan väll inte bestraffa en familj för att de har laddat hem olagligheter utan man måste ju bevisa att just jag eller just min bror har det. Om vi bara skyller på varandra så borde de inte kunna göra nått. För jag kan säga att det var han som lånaqde min dator och han tvärtom. Så alltså borde det vara omöjligt att sätta dit en familj med fler än två om ingen erkänner. HAr jag rätt?
Sicken tur att mitt 3G-abonnemang står på min farsas företag. :bgrin:
July 18, 2001
Mean Machine wrote: [quote=beta][quote=serdna]alltså jag har tänkt på en sak. Man kan väll inte bestraffa en familj för att de har laddat hem olagligheter utan man måste ju bevisa att just jag eller just min bror har det. Om vi bara skyller på varandra så borde de inte kunna göra nått. För jag kan säga att det var han som lånaqde min dator och han tvärtom. Så alltså borde det vara omöjligt att sätta dit en familj med fler än två om ingen erkänner. HAr jag rätt?
Sicken tur att mitt 3G-abonnemang står på min farsas företag. :bgrin:
surfar du via 3G eller tankar du warez på mobilen? 🙄
March 14, 2001
beta wrote: [quote=serdna]alltså jag har tänkt på en sak. Man kan väll inte bestraffa en familj för att de har laddat hem olagligheter utan man måste ju bevisa att just jag eller just min bror har det. Om vi bara skyller på varandra så borde de inte kunna göra nått. För jag kan säga att det var han som lånaqde min dator och han tvärtom. Så alltså borde det vara omöjligt att sätta dit en familj med fler än två om ingen erkänner. HAr jag rätt?
Japp, är ungefär som med fortkörning och fartkameror (de efter vägen), fottas bilen är det ägaren som får betala även fast det var grannen som körde..
October 17, 2004
Snorch wrote: [quote=beta][quote=serdna]alltså jag har tänkt på en sak. Man kan väll inte bestraffa en familj för att de har laddat hem olagligheter utan man måste ju bevisa att just jag eller just min bror har det. Om vi bara skyller på varandra så borde de inte kunna göra nått. För jag kan säga att det var han som lånaqde min dator och han tvärtom. Så alltså borde det vara omöjligt att sätta dit en familj med fler än två om ingen erkänner. HAr jag rätt?
Japp, är ungefär som med fortkörning och fartkameror (de efter vägen), fottas bilen är det ägaren som får betala även fast det var grannen som körde..
Eeh nej. Kan du inte bevisa vem som kör bilen kan du inte få böter.
Håll handen för ansiktet och du är safe
2 Guest(s)