September 12, 2001
Arny wrote: På begäran av Skiroy (eller vad man nu ska kalla) skapar jag nu en tråd där vi kan disskutera 42 och alla dess mysterier eftersom Magiska siffror-tråden gick off-topic.
Perfekt...
Denna tråd satt som gjuten. 🙂
Kan väl säga att jag är en fan av dessa underbara böcker. 😛
November 5, 2001
skiroy wrote: Perfekt...
Denna tråd satt som gjuten. 🙂
Kan väl säga att jag är en fan av dessa underbara böcker. 😛
Vad jag vet har det aldrig skrivits några bättre böcker. De kan läsas på så många olika sätt. "1984" av George Orwell är en annan bok jag kan rekomendera. Inte alls i samma stil som LGTG men ändå mycket aktuell. Gå och köp! Den förtjänar också att stå i allas bokhylla.
November 5, 2001
ruski2 wrote: måste vänta tills jag måste läsa nån bok i skolan i så fall.
Måste och måste. Om du nu inte känner dig motiverad så läs den i förväg coh skriv en recension. Bara att lämna in när det väl är dags. Annars kan du ju läsa den bara för att det är en helt underbar bok.
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Krqagyzzz]btw, tror zander har min inbundna..
Tycker du ska köpa en ny eftersom du aldrig kommer få tillbaka den. Liftarens guide till galaxen bör finnas i allas bokhylla. Om du nu inte har en bokhylla så skaffa en att ställa din nyinköpta LGTG.
jag har den i två exemplar till så det är rätt lugnt..
January 15, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Jontez]Jag fattar inte. "Svaret på allt är 42" Så vadå, om jag frågar en brud som ser as läcker ut hur gammal hon är, så är hon 42? 😕
ungefär så men inte riktigt.. du frågar hur gammal hon är, hon svarar 42. hon svarar inte jag är 42 utan bara 42
😕 ok
May 17, 2002
Jontez wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Jontez]Jag fattar inte. "Svaret på allt är 42" Så vadå, om jag frågar en brud som ser as läcker ut hur gammal hon är, så är hon 42? 😕
ungefär så men inte riktigt.. du frågar hur gammal hon är, hon svarar 42. hon svarar inte jag är 42 utan bara 42
😕 ok
det var väll inte så svårt.
November 26, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Öwall]Om ni ska läsa den, se då till att läsa den på engelska.
Den svenska versionen är i princip bara en fjantig barnbok.
men tänk på den som inte är så vassa på utrikiska. bättre att läsa den på svenska än att inte läsa den alls...
Detta är möjligen sant, men jag vidhåller min rekommendation.
May 17, 2002
Öwall wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Öwall]Om ni ska läsa den, se då till att läsa den på engelska.
Den svenska versionen är i princip bara en fjantig barnbok.
men tänk på den som inte är så vassa på utrikiska. bättre att läsa den på svenska än att inte läsa den alls...
Detta är möjligen sant, men jag vidhåller min rekommendation.
jo tanken din äro ju god. man kan ju jämföra det med att se en dubbad film...uuuuuusch :spy:
2 Guest(s)