January 28, 2003
HELVETE, hur fan kunde jag missa den!! :arg:
repris??
sen så är det befängt att lita på 3ans dokumentärer, dom är så in i h*lvete riktade för att få fram det budskap dom vill...
dom flesta som håller på med streetrace ser väldigt seriöst på sin "sport" och ligger inte å pressar som satan på väg från och till racen, kör inte som galningar vanligtvis och tävlar endast på "säkra" vägar, dvs vägar som är VÄLDIGT lite traffikerade och väldigt sent på natten...
men som vanligt så finns det ju en liten klick som sticker ut från mängden och än en gång lyckas få alla dömda efter deras beteende...
December 15, 2002
HELIX wrote: [quote=ManicBlue]Jösses vilka dårar de nyss var på dumburken. 3:an visade en dokumentär om illegal streetrace nyss. Blir fan mörkrädd när man ser hur mycket omdömeslöst folk de finns.
Snackar du om politikerna som vägrar ge dom tillåtelse att rejsa eller?
Visst vore de kul om de fick köra legala race på bana, men efter att ha sett de där programmet kan jag lugnt säga att alla de killarna är inte ute efter att köra race på en flygstrip.
De var bilder från Getaway Stockholm och en rad andra tokrace.
October 28, 2002
vadårå ? Inget fel med det, här i Östersund finns det even 😛 Vi har vallsunsloppet, köra bron snabbast möjligt, rekordet är 1:20 med topp hastighet på 160 tror jag.. Har åkt med över i 130 8) (volvo 240)
Det ska tilläggas att bron är brant upp först och sedan brant neråt, och inte särskilt lång. dessutom går den i böj i början..
Har alla getaway filmerna, ghostrider mm..
Street Race är en av dom få sporter jag tycker om.
January 28, 2003
ManicBlue wrote: [quote=HELIX][quote=ManicBlue]Jösses vilka dårar de nyss var på dumburken. 3:an visade en dokumentär om illegal streetrace nyss. Blir fan mörkrädd när man ser hur mycket omdömeslöst folk de finns.
Snackar du om politikerna som vägrar ge dom tillåtelse att rejsa eller?
Visst vore de kul om de fick köra legala race på bana, men efter att ha sett de där programmet kan jag lugnt säga att alla de killarna är inte ute efter att köra race på en flygstrip.
De var bilder från Getaway Stockholm och en rad andra tokrace.
åter igen, vad tror du det är 3an vill ha fram?? inte att dom är snälla pojkar som besöker sin gamla mormor varje vecka iaf...
du tror alla kör som i filmerna?? en typisk svensson... en gör det, alla gör det
lockelsen är kamp man-mot-man.. snabbast över 402m, lr vilken längd dom nu väljer att köra vinner.. dom ligger ju knappast å pressar på motorvägar under rusningstrafik..
June 3, 2001
ManicBlue wrote: Blir fan mörkrädd när man ser hur mycket omdömeslöst folk de finns.
Jag blir mörkrädd när jag tänker på alla fotbollsplaner och golfbanor det finns.. 👿 :arg: 😡
Dom unnar "oss" inte ens en asfalterad sträcka på 400 mitt ute i ingemansland.
"Vi" har/får ju ingen annanstans att hålla till..
March 17, 2002
Om vi tar Birka-cupen och Cityrace Stockholm som exempel så är allt mycket arrangerat.
Dom vet både sina egna och bilens gränser, och jag har då aldrig märkt att nån av förarna tar onödiga risker.
Dessa race har funktionärer som ser till att ingen obehörig person står inom ett visst avstånd från sträckan som körs.
Avspärrningar förekommer oftast...
Blackrace Stockholm är ju somsagt den tillåtna varianten, där dom har fått tillstånd av Polisen att arrangera racen under kontrollerade omständigheter.
Just i detta fall står Polisen på racarnas sida, då båda parterna vill att racarna får tillgång till t.ex. Tullinge, istället för att köra på gatorna.
Så på dom senaste Blackracen har Polisen varit där och videofilmat körningarna, som sedan ska granskas av Parti-gubbarna.
För att sedan ta ett beslut, om hurvida dessa ska få raca på Tullinge.
Att avvisa dom från Tullinge, tvingar förarna och arrangörerna till att hålla sig till gatan.
Det är just detta dom försöker motverka också, men ändå kan dom inte fixa fram en bana att köra på trots det mycket stora intresset!
Så enligt mig är det personerna som bestämmer vart dom får köra som är helt tappade bakom vagnen.
Skulle det vara en 30-åring som satt i riksdagen skulle beslutet redan ha tagits... och troligen skulle dom få köra på Tullinge, eller t.o.m få en bana att hålla till på.
Men nu när medelåldern är över 50 år i riksdagen, och fylld med folk som tror att man inte kan köra övrr 110km/h under kontrollerade omständigeheter så kommer vi aldrig få igenom beslutet!
Oldschool member since 2002.
December 15, 2002
MrWeizel wrote:
åter igen, vad tror du det är 3an vill ha fram?? inte att dom är snälla pojkar som besöker sin gamla mormor varje vecka iaf...
du tror alla kör som i filmerna?? en typisk svensson... en gör det, alla gör det
lockelsen är kamp man-mot-man.. snabbast över 402m, lr vilken längd dom nu väljer att köra vinner.. dom ligger ju knappast å pressar på motorvägar under rusningstrafik..
Jag bryr mig inte hur 3:an vill vinkla programmet. Jag vet att många är seriösa med sitt intresse för motorsport, så även jag själv.
Vad som gör mig förbannad är att man kör i hastigheter upp mot 300km/h mitt i centrala stadsdelar. Vad hade du sagt om en väldigt nära bekant eller familjemedlem blivit mosad av en idiot bara för att han/hon råkade korsa vägen just då?
December 15, 2002
Gueno wrote: [quote=ManicBlue]Blir fan mörkrädd när man ser hur mycket omdömeslöst folk de finns.
Jag blir mörkrädd när jag tänker på alla fotbollsplaner och golfbanor det finns.. 👿 :arg: 😡
Jag skulle också gärna se att man fick lagliga race på banor vigda till just den här typen av verksamhet.
En golfbana har dock inte lika stor potential att döda min dotter som en bil i över 200 blås har!!
March 17, 2002
ManicBlue wrote: [quote=Gueno][quote=ManicBlue]Blir fan mörkrädd när man ser hur mycket omdömeslöst folk de finns.
Jag skulle också gärna se att man fick lagliga race på banor vigda till just den här typen av verksamhet.
En golfbana har dock inte lika stor potential att döda min dotter som en bil i över 200 blås har!!
Jag har varit närmare döden tack vare golfbollar än bilar...
Oldschool member since 2002.
June 3, 2001
ManicBlue wrote: En golfbana har dock inte lika stor potential att döda min dotter som en bil i över 200 blås har!!
Med säkerhetsavstånd så händer inget med publiken..
Så din dotter är säker..
Däremot kan din dotter få en golffoll i huvet.. 😕
Så du får nog tänka om där..
May 11, 2003
En av mina hobbisar är bland annat streetrace.. Jag tyckte inte 3an var särskilt objektiva eftersom dom lyfte först främst fram att man kör fö kicken att veta att man kan få snuten på sig.. Riktigt så är det ju knappast (ingen vill väl bli av med kortet?)..
Jag bor i Malmö och alla som jag känner tycker det är mycket possitivt med en permanent bana.. Så länge en permanent bana inte finns kommer vi köra på gatorna i protest (och mäta våra bilar).
BYGG EN BANA SÅ ATT MAN FÅR KONTROLL PÅ DET!
det är mitt tips till kommunen!
December 15, 2002
Gueno wrote: [quote=ManicBlue]En golfbana har dock inte lika stor potential att döda min dotter som en bil i över 200 blås har!!
Med säkerhetsavstånd så händer inget med publiken..
Så din dotter är säker..
Däremot kan din dotter få en golffoll i huvet.. 😕
Så du får nog tänka om där..
Såg du programmet? Jag pratar inte om nån löjlig raksträcka på 402m. Fattar inte hur man kan ha mage att försvara den typ av körning som bilderna visade.
June 3, 2001
ManicBlue wrote: Såg du programmet? Jag pratar inte om nån löjlig raksträcka på 402m. Fattar inte hur man kan ha mage att försvara den typ av körning som bilderna visade.
Ja..
Jag gör det inte för kicken.. jag gör det för att det är så jävla kul.. 8)
Vad pratar du om då?
Jag tänker försvara det tills jag går med rullator. :arg:
Du är golfare va?
2 Guest(s)