February 12, 2003
phroze_project wrote: Nån som sitter på ett 56 K modem fortfarande??
Jag gör det =(
Men till veckan hoppas jag att mitt 8 mbit har kommit igång :bgrin:
Den här tråden är ju underbar. Tack för att du påminner mig om att jag snart är ensam i hela jävla sverige med 56K...:)
Men jag ska nog fan gräva eget 42000mbit så fort som möjligt...
October 7, 2002
Xenomorphed wrote: HORROR!
Försök då föreställa dig hur det är hemma hos mina föräldrar. Där är det TRE (utom när jag är hemma med ibooken, då är det FYRA), datorer på ett 56k-modem. Det är så slött att man får timeouts ibland när man surfar, eftersom standardinställningarna i webläsarna är för snålt ställda för den internet-uppkopplingen...
September 12, 2001
TERdON wrote: [quote=Xenomorphed]HORROR!
Försök då föreställa dig hur det är hemma hos mina föräldrar. Där är det TRE (utom när jag är hemma med ibooken, då är det FYRA), datorer på ett 56k-modem. Det är så slött att man får timeouts ibland när man surfar, eftersom standardinställningarna i webläsarna är för snålt ställda för den internet-uppkopplingen...
Milda jesus ! 😮 😮
December 28, 2004
Man blir bara mer och mer kräsen.
Först var det 56k, då klagade man på att det gick allmänt segt och för att inte tala om hur nerladdningar gick.
När man fick snabbare internet aka bredband så är man fortfarande inte nöjd, Jag vill ha snabbare "UP"-hastighet.
Nästa steg blir väl 100 mbit upp/ner om inte snabbare när man har stabil ekonomi.
June 3, 2001
Min internethistoria.
36,6k(?) - Det funka men var det roligt?
56k - Fort som katten när man inte visste va fast uppkoppling var.
ADSL (Fast uppkoppling) = 0,5/0,5Mbit - Satbilt, gick möe fortare att surfa på aftonbladet och lunarstorm. :bgrin:
Bredband = 2,0/0,4Mbit - Nu började det hända grejer, men det var på tok för slö upload + att det inte var full duplex.
Bredband = 8,0/0,8Mbit - Räcker gott och väl men fortfarande på tok för söl upload för dagens krav + att det inte är full duplex.
Bredband (framtid) - 10/10Mbit eller 100/100Mbit åt båda hållen.
1 Guest(s)