May 9, 2001
Kom och tänka på en "telefonundersökning" jag fick för ett bra tag sedan om vad jag tyckte om våld mot kvinnor.
Sa att man ska aldrig slå en kvinna men sa även att om hon slår mig först får hon en smäll tillbaka.
Sa även att det finns kvinnor som slår sina män men det är rätt tabubelagt.
Har nämligen en polare som blev slagen titt som tätt av sin tjej av vissa orsaker.
Så läste jag denna artikeln på Aftonbladet:
July 8, 2003
Hmm, man kanske ska vara glad att vara singel. Iofs har man fått någon örfil nån gång (iofs hade hon knappast anledning) inte tänkte jag slå tillbaka men var bra nära att kasta ut henne! Tror anledningen var att jag sa att hon hade druckingt tillräckligt för kvällen... *SLAP*
January 8, 2001
män blir slagna av kvinnor handlar juh inte så mycket om att "åka på stryk" som att tjejerna örfilas, kastar saker, klöser osv osv.
väldigt många män accepterar detta, som nån skrev tidigare "kom hem för full". skulle det varit tvärt om kan du juh gissat vem som blivit polisanmäld fortare än kvickt.
det råder inte jämlikhet på alla nivåer, kvinns är juh väldigt duktiga på att kräva jämlikhet, men det borde även vi män vara
June 3, 2001
Dinos wrote: Jag förstår inte hur man kan få stryk av en kvinna. Okej om hon kör men
något slagträ, men obeväpnad är ju kvinnor inget hot.
Du har ingen syster hör jag..
Min syrra har slagit hål i huvet på mig 2 gånger, "hjälpt" mig stuka fingrar och många, många blåmärken har jag fått med..
Vet en kille som fick stryk av en tjej..
Han fick en rak höger, käkbenet gick av på 3 ställen..
Han kände sig så löjlig att han aldrig anmälde.
September 1, 2002
Gueno wrote: [quote=Dinos]Jag förstår inte hur man kan få stryk av en kvinna. Okej om hon kör men
Min syrra har slagit hål i huvet på mig 2 gånger, "hjälpt" mig stuka fingrar och många, många blåmärken har jag fått med..
Jag har två systrar, båda äldre. 4 resp 6 år äldre än mig.
Enda gången någon av dom gjort mig illa va en spark mellan benen 🙂
Fast då förtjänade jag det, man har ju inte alltid så vårdat språk, speciellt
inte när man va i tonåren 🙂
January 28, 2003
precis som kommunistiska femminister "vi kräver jämnlikhet, så länge vi inte förlorar på det"
den som säger att tjejer inte kan försvara sig har nog inte träffat dom tjejerna jag känner, å NEJ dom är inte stora å manhaftiga, dom har ffs dom flesta killarna svårt att försvara sig mot, för dom vet PRECIS vad/hur dom ska slå.... :cy:
August 21, 2001
killar får lätt stryk av sina flickvänner/kvinnor just pågrund av att de vet att de inte får slå tillbaka. Slår de tillbaka så är det ju just killen som bli anmäld. "hon bara försvarade sig ju"..
Jag anser inte en örfil som egentligt våld.. men en välriktad örfil kan dock spräcka trumhinnan och ge kraftigt nersatt hörsel..
Jag hade anmält detta, om den nu träffade riktigt.. Bara för sakens skull.
(en liten kvinna med ett tungt stekjärn kan vara otroligt farlig.. )
September 8, 2003
Gueno wrote: [quote=Dinos]Jag förstår inte hur man kan få stryk av en kvinna. Okej om hon kör men
muhahahaha, dom flesta brukar svimma när man bryter käken så det är ju inte lätt o ge igen efteråt.
men jäklar vad vad skämmit, var hon stor på nått sätt ?
2 Guest(s)