February 19, 2004
ilg@dd wrote: Dock förnimmer jag en smula mer människoförakt och egoism i de senare generationerna, fast det löser sej nog med åldern.
Varje generation växer upp i en mer materialistisk miljö än föregående. Jag tror det sätter helt klart sina spår.
T ex barnen som växer upp i dagens kinesiska städer tror Newsweek och många andra kommer att förändra hela Kina. De har inte levt upp i ett kommunistiskt land som sina föräldrar utan ett väldigt materialiserat ("kapitalistiskt") samhälle med induviden i fokus.
De kommer nog att ha en helt annan värdering på saker och ting.
Samma sak gäller nog även Sverige.
Jag vet nästan inte någon (80-talist) som inte röstade blått förra valet. Det var nog en mycket bra anledning varför Sossarna förlorade valet trots att Sverige var i en högkonjuktur. (stor del av 80-talisterna fick rösträtt)
February 17, 2004
Ang wrote: Jag vet nästan inte någon (80-talist) som inte röstade blått förra valet. Det var nog en mycket bra anledning varför Sossarna förlorade valet trots att Sverige var i en högkonjuktur. (stor del av 80-talisterna fick rösträtt)
Nähää du den köper jag inte :arg:. Högkonjunkturen kom efter att Högern hade tillträtt, inget annat. Sverige var under en djup ekonomisk depression under sossarnas styre, aldrig mer en röst på sossarna.
Dani wrote: Nähää du den köper jag inte :arg:. Högkonjunkturen kom efter att Högern hade tillträtt, inget annat. Sverige var under en djup ekonomisk depression under sossarnas styre, aldrig mer en röst på sossarna.
Normalt sett lägger man in en smiley efter ett ironiskt inlägg, men du är väl ganska ny här så...
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 19, 2004
Dani wrote: Nähää du den köper jag inte :arg:. Högkonjunkturen kom efter att Högern hade tillträtt, inget annat. Sverige var under en djup ekonomisk depression under sossarnas styre, aldrig mer en röst på sossarna.
Jag undrar också om du är ironisk eller tänker på något annat?
Du kanske tänkte på situationen under 80-talet, men förra valet så låg Sverige mycket bra till!
Det är historiskt ganska unikt att det gick så bra som det gjorde för Sverige och ändå förlorade partiet vid ledning (Sossarna) makten.
September 27, 2005
Jag känner mig inte lat och omotiverad 😛
Men ärligt så tror jag hela dethär med "X-talisterna är på ett visst sätt" blir mer och mer föråldrat. Jag är allmänt emot att dra många människor över en kam och tycker man skall akta sig för det. Anledningen till att man tidigare kunde yttra sig bra(?) om olika "talister" var ju att på tex 50 talet såg skola, samhälle mm. hyffsat likadant ut i hela sverige. Nu på det nya millenniet, bla tack vare IT, så är man inte lika bunden av att formas av sin miljö.
Så tror jag i alla fall 😉 En enkelt lat och aningen sen 80-talist.
2 Guest(s)