80-talisterna, ett gäng omotiverade slöfockar|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
80-talisterna, ett gäng omotiverade slöfockar
Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
sp_UserOfflineSmall Offline
1179404
February 5, 2008 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Dock förnimmer jag en smula mer människoförakt och egoism i de senare generationerna, fast det löser sej nog med åldern.

Varje generation växer upp i en mer materialistisk miljö än föregående. Jag tror det sätter helt klart sina spår.

T ex barnen som växer upp i dagens kinesiska städer tror Newsweek och många andra kommer att förändra hela Kina. De har inte levt upp i ett kommunistiskt land som sina föräldrar utan ett väldigt materialiserat ("kapitalistiskt") samhälle med induviden i fokus.
De kommer nog att ha en helt annan värdering på saker och ting.

Samma sak gäller nog även Sverige.
Jag vet nästan inte någon (80-talist) som inte röstade blått förra valet. Det var nog en mycket bra anledning varför Sossarna förlorade valet trots att Sverige var i en högkonjuktur. (stor del av 80-talisterna fick rösträtt)

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1179421
February 5, 2008 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: Jag vet nästan inte någon (80-talist) som inte röstade blått förra valet. Det var nog en mycket bra anledning varför Sossarna förlorade valet trots att Sverige var i en högkonjuktur. (stor del av 80-talisterna fick rösträtt)

Nähää du den köper jag inte :arg:. Högkonjunkturen kom efter att Högern hade tillträtt, inget annat. Sverige var under en djup ekonomisk depression under sossarnas styre, aldrig mer en röst på sossarna.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1179424
February 5, 2008 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Nähää du den köper jag inte :arg:. Högkonjunkturen kom efter att Högern hade tillträtt, inget annat. Sverige var under en djup ekonomisk depression under sossarnas styre, aldrig mer en röst på sossarna.

Normalt sett lägger man in en smiley efter ett ironiskt inlägg, men du är väl ganska ny här så...

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1179567
February 6, 2008 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Nähää du den köper jag inte :arg:. Högkonjunkturen kom efter att Högern hade tillträtt, inget annat. Sverige var under en djup ekonomisk depression under sossarnas styre, aldrig mer en röst på sossarna.

Jag undrar också om du är ironisk eller tänker på något annat?
Du kanske tänkte på situationen under 80-talet, men förra valet så låg Sverige mycket bra till!

Det är historiskt ganska unikt att det gick så bra som det gjorde för Sverige och ändå förlorade partiet vid ledning (Sossarna) makten.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1179582
February 6, 2008 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Öl dricks helt okay i rumstemperatur, beror helt och hållet på vilken öl och vilket tillfälle.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1179895
February 9, 2008 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

Jag känner mig inte lat och omotiverad 😛

Men ärligt så tror jag hela dethär med "X-talisterna är på ett visst sätt" blir mer och mer föråldrat. Jag är allmänt emot att dra många människor över en kam och tycker man skall akta sig för det. Anledningen till att man tidigare kunde yttra sig bra(?) om olika "talister" var ju att på tex 50 talet såg skola, samhälle mm. hyffsat likadant ut i hela sverige. Nu på det nya millenniet, bla tack vare IT, så är man inte lika bunden av att formas av sin miljö.

Så tror jag i alla fall 😉 En enkelt lat och aningen sen 80-talist.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1179948
February 9, 2008 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

ingen gillar 80-talisterna.
jag måste ta mig en ljumen öl nu.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1180537
February 12, 2008 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Hmm... Ska jag räknas som 70 eller 80-talist?

när är du född? laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 382
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL