October 1, 2003
WTF!!!
http://www.idg.se/ArticlePages.....TU.dbp.asp
I helv heller att dom ska få göra det!
tycker att det e dyrt som det e ju....
dom ska gå åt det andra hållet å fixa billigare prylar tycker ja
October 27, 2001
Det är ju för j***igt, att de bar kan med att föreslå det.
Det här är ett praktexempel på sossarnas bristande logik.
Musikskivor är dyra att köpa, brännbara skivor är billiga. Om man vill öka försäljningen så sänker man priserna på musikskivor (och inte tvärt om (höja priset på cd-r/-rw-skivor)), så folk köper fler.
Samma med löner, "Herregyyd va hög lön du har, vi sänker din lön". Tanken att höja lönen för de andra kommer aldrig på tal.
Då kommer ni säga: Tänk om företaget inte har råd? Då svarar jag: Investeringar för framtiden.
Man måste tänka framåt i tiden inte bakåt!
April 4, 2003
July 3, 2003
PaiN wrote: Det är ju för j***igt, att de bar kan med att föreslå det.
Det här är ett praktexempel på sossarnas bristande logik.
Musikskivor är dyra att köpa, brännbara skivor är billiga. Om man vill öka försäljningen så sänker man priserna på musikskivor (och inte tvärt om (höja priset på cd-r/-rw-skivor)), så folk köper fler.Samma med löner, "Herregyyd va hög lön du har, vi sänker din lön". Tanken att höja lönen för de andra kommer aldrig på tal.
Då kommer ni säga: Tänk om företaget inte har råd? Då svarar jag: Investeringar för framtiden.
Man måste tänka framåt i tiden inte bakåt!
So F*CKING WORD!! :bgrin:
July 19, 2001
Men för i helvete!! Dom har ju redan satt kopieringsskydd på alla musik och data skivor för fan! Då ska skatten bort helt!
För övrigt så lyckades jag göra om Kraftwerks nyaste skiva till MP3 jävligt enkelt även fast det var skydd på.. Det har jag all jävla rätt att göra också...
December 24, 2002
Ser ni inte själva grejen?
Investera i framtiden grabbar.. köp upp er på massvis med cd-r skivor m.m.
sen där priserna blir skyhöga så säljer ni dem och tjänar en slant på det hela...
om ni köper 10000 skivor och tjänar +10kr på varje skiva så kommer ni ju ha en massa pengar sen!
Se allting positivt...
Sen självklart köper ni ett par skivor till er själva oxå!
1 Guest(s)