September 3, 2001
ahh... dessutom påstår regeringen att de vill "kompensera för piratkopieringen" men det är för fan inte regeringen som förlorar på piratkopiering!!!!!!!! det är ju skivbolagen o musikbranchen!!!!!!!!!
regeringen verkar bara ha sett att dom har något att tjäna på nu... vadå ska dom betala all den här extra skatten till alla stackars drabbade mediaföretagen som är dom riktiga förlorarna?
nu är jag fett arg.
October 7, 2002
HELIX wrote: Men för i h*****e!! Dom har ju redan satt kopieringsskydd på alla musik och data skivor för fan! Då ska skatten bort helt!
För övrigt så lyckades jag göra om Kraftwerks nyaste skiva till MP3 jävligt enkelt även fast det var skydd på.. Det har jag all j**la rätt att göra också...
Om lagförslaget går igenom blir det olagligt att gå runt kopieringsskydd, oavsett hur simpelt gjorda de är.
July 19, 2001
TERdON wrote: [quote=HELIX]Men för i h*****e!! Dom har ju redan satt kopieringsskydd på alla musik och data skivor för fan! Då ska skatten bort helt!
För övrigt så lyckades jag göra om Kraftwerks nyaste skiva till MP3 jävligt enkelt även fast det var skydd på.. Det har jag all j**la rätt att göra också...
Om lagförslaget går igenom blir det olagligt att gå runt kopieringsskydd, oavsett hur simpelt gjorda de är.
Om jag vill ha min fina Kraftwerksamling repfri vad ska jag göra då? Måste jag köpa två ex? Ett på färden och ett på hyllan eller? Usch och tvi.. Fast jag måste erkänna att det piratkopieras friskt ute i världen..
February 19, 2003
ända anledningen till varför jag väljer piratkoppad musik är att jag inte har råd att köpa den ärligt. nu kommer jag troligtvis inte heller få råd att koppiera skiten vilket endast ger mig ett val, att råna skivbutiker på deras skivor. inget jag tycker om men jag kan ju inte leva utan musik.
November 16, 2002
TERdON wrote: [quote=HELIX]Men för i h*****e!! Dom har ju redan satt kopieringsskydd på alla musik och data skivor för fan! Då ska skatten bort helt!
om en upphovsrättsskyddad skiva som har kopieringskydd så är det väl redan/ändå olagligt att kopiera cd-skivan
lagförslaget i vår skulle väl förbjuda all kopiering för privat bruk lr?
August 20, 2001
HELIX wrote: Om jag vill ha min fina Kraftwerksamling repfri vad ska jag göra då? Måste jag köpa två ex? Ett på färden och ett på hyllan eller? Usch och tvi.. Fast jag måste erkänna att det piratkopieras friskt ute i världen..
Jo men självklart! För då kommer ju ekonomin gå uppåt igen! NOT!
March 20, 2001
Metz wrote: [quote=TERdON][quote=HELIX]Men för i h*****e!! Dom har ju redan satt kopieringsskydd på alla musik och data skivor för fan! Då ska skatten bort helt!
om en upphovsrättsskyddad skiva som har kopieringskydd så är det väl redan/ändå olagligt att kopiera cd-skivan
lagförslaget i vår skulle väl förbjuda all kopiering för privat bruk lr?
nej. men som det ser ut idag så är det egentligen olagligt att lägga ett kopieringskydd på en skiva eftersom man som privatperson har rätt att kopiera köpt media. Dock så tror jag att det testast i domstol och dom gjorde inget åt kopieringsskyddet tror jag, är inte 100% säker.
Men en sak regerigen inte fattat är att om vi säger att skivbolagen förlorar 100miljoner var så om dom då lyckades stoppa piratkopieringen helt så skulle dom ändå inte gå med 100miljoner plus pga av det. samma med mjukvaruföretagen dom förlorar inte dom pengar folk piratkopierar för eftersom kalle på 13år som har tankat ner photoshop inte har råd/möjlighet att gå och köpa det för dom pengar det kostar. Därför kommer dom inte att tjäna ihop dom pengar de säger att dom förlorar på piratkopiering.
May 19, 2003
det förslaget om att höja skatten på bränn skivor mm är fel. om dom skulle få igenom det med det tvivlar jag på. för att höja skatten på bränn skivor är inte en korekt lösnig enligt mej. bättre att sänka priset på övriga media typ musik cd skivor till en hundring och spelen till en tvåhundring det skulle gynna försälnigen som fan. jag skulle köpa mera spel och musik allafal.
January 8, 2003
Eftersom det verkar vara fina regler inom EU om att få införa skivor hit så måste alla länder ha samma sjukt höga priser för att det ska bli någon effekt. Fattar inte varför att det prioriteras så lågt inom polisen, om det nu skulle vara så stora problem med prirat kopieing. Politikerna får väl först å främst ge resurser till polisen så de kan kolla upp och ta fast de "olagliga" människorna som jag skulle tippa på är 99% av svenska folket.
2 Guest(s)