800 procent högre skatt på cd i vår|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
800 procent högre skatt på cd i vår
Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
sp_UserOfflineSmall Offline
429935
October 6, 2003 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

hoppas att alla verkligen förstår att det är en total bojkott för cd-r samt musikcdskivor som gäller i så fall.

Dom ska fan inte tjäna på en så dålig ide....

*mumlar nåt om 9mm*

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
429942
October 6, 2003 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man kör daemon-tools behöver man inga cd skivor ;P

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
429945
October 6, 2003 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

ahh... dessutom påstår regeringen att de vill "kompensera för piratkopieringen" men det är för fan inte regeringen som förlorar på piratkopiering!!!!!!!! det är ju skivbolagen o musikbranchen!!!!!!!!!
regeringen verkar bara ha sett att dom har något att tjäna på nu... vadå ska dom betala all den här extra skatten till alla stackars drabbade mediaföretagen som är dom riktiga förlorarna?

nu är jag fett arg.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
429961
October 6, 2003 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

En annan sak.. Min Kraftwerkskiva kostade 200:-.. Det är en jävla plastskiva för fan.. Om den bara kostade 90:- så skulle dom få in lika mycket pengar.. Jag skulle iallafall köpa mer skivor då..

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
430045
October 6, 2003 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Men för i h*****e!! Dom har ju redan satt kopieringsskydd på alla musik och data skivor för fan! Då ska skatten bort helt!

För övrigt så lyckades jag göra om Kraftwerks nyaste skiva till MP3 jävligt enkelt även fast det var skydd på.. Det har jag all j**la rätt att göra också...

Om lagförslaget går igenom blir det olagligt att gå runt kopieringsskydd, oavsett hur simpelt gjorda de är.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
430050
October 6, 2003 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

TERdON wrote: [quote=HELIX]Men för i h*****e!! Dom har ju redan satt kopieringsskydd på alla musik och data skivor för fan! Då ska skatten bort helt!

För övrigt så lyckades jag göra om Kraftwerks nyaste skiva till MP3 jävligt enkelt även fast det var skydd på.. Det har jag all j**la rätt att göra också...

Om lagförslaget går igenom blir det olagligt att gå runt kopieringsskydd, oavsett hur simpelt gjorda de är.

Om jag vill ha min fina Kraftwerksamling repfri vad ska jag göra då? Måste jag köpa två ex? Ett på färden och ett på hyllan eller? Usch och tvi.. Fast jag måste erkänna att det piratkopieras friskt ute i världen..

silke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 663
430099
October 6, 2003 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ända anledningen till varför jag väljer piratkoppad musik är att jag inte har råd att köpa den ärligt. nu kommer jag troligtvis inte heller få råd att koppiera skiten vilket endast ger mig ett val, att råna skivbutiker på deras skivor. inget jag tycker om men jag kan ju inte leva utan musik.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
430150
October 7, 2003 - 3:09 am
sp_Permalink sp_Print

TERdON wrote: [quote=HELIX]Men för i h*****e!! Dom har ju redan satt kopieringsskydd på alla musik och data skivor för fan! Då ska skatten bort helt!

om en upphovsrättsskyddad skiva som har kopieringskydd så är det väl redan/ändå olagligt att kopiera cd-skivan

lagförslaget i vår skulle väl förbjuda all kopiering för privat bruk lr?

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
430173
October 7, 2003 - 6:43 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Om jag vill ha min fina Kraftwerksamling repfri vad ska jag göra då? Måste jag köpa två ex? Ett på färden och ett på hyllan eller? Usch och tvi.. Fast jag måste erkänna att det piratkopieras friskt ute i världen..

Jo men självklart! För då kommer ju ekonomin gå uppåt igen! NOT!

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
430189
October 7, 2003 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

Bränn på DVD. Inga repor.

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
430289
October 7, 2003 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

This sucks... 800% dessutom, att dem bara har mage!

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
430355
October 7, 2003 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

jag kommer snart flippa å börja avrätta politiker..
känner att det rycker lite i min sinnessjuka hjärna..
jag bli r så IRRITERAD.. FAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNN

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
430370
October 7, 2003 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: [quote=TERdON][quote=HELIX]Men för i h*****e!! Dom har ju redan satt kopieringsskydd på alla musik och data skivor för fan! Då ska skatten bort helt!

om en upphovsrättsskyddad skiva som har kopieringskydd så är det väl redan/ändå olagligt att kopiera cd-skivan

lagförslaget i vår skulle väl förbjuda all kopiering för privat bruk lr?

nej. men som det ser ut idag så är det egentligen olagligt att lägga ett kopieringskydd på en skiva eftersom man som privatperson har rätt att kopiera köpt media. Dock så tror jag att det testast i domstol och dom gjorde inget åt kopieringsskyddet tror jag, är inte 100% säker.

Men en sak regerigen inte fattat är att om vi säger att skivbolagen förlorar 100miljoner var så om dom då lyckades stoppa piratkopieringen helt så skulle dom ändå inte gå med 100miljoner plus pga av det. samma med mjukvaruföretagen dom förlorar inte dom pengar folk piratkopierar för eftersom kalle på 13år som har tankat ner photoshop inte har råd/möjlighet att gå och köpa det för dom pengar det kostar. Därför kommer dom inte att tjäna ihop dom pengar de säger att dom förlorar på piratkopiering.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
430387
October 7, 2003 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

det förslaget om att höja skatten på bränn skivor mm är fel. om dom skulle få igenom det med det tvivlar jag på. för att höja skatten på bränn skivor är inte en korekt lösnig enligt mej. bättre att sänka priset på övriga media typ musik cd skivor till en hundring och spelen till en tvåhundring det skulle gynna försälnigen som fan. jag skulle köpa mera spel och musik allafal.

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
430552
October 7, 2003 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom det verkar vara fina regler inom EU om att få införa skivor hit så måste alla länder ha samma sjukt höga priser för att det ska bli någon effekt. Fattar inte varför att det prioriteras så lågt inom polisen, om det nu skulle vara så stora problem med prirat kopieing. Politikerna får väl först å främst ge resurser till polisen så de kan kolla upp och ta fast de "olagliga" människorna som jag skulle tippa på är 99% av svenska folket.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
430612
October 7, 2003 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Jag vet vad mitt UF företag ska syssla med!

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Edit:Hauk...det blev lite väl många dollartecken va !?
Redigerat/skiroy

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 458
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL