August 20, 2001
Då är jag tillbaka med en ny omröstning (den förra blev så klyddig mot slutet 🙄 )
Denna gången är det bara tecknat från 80-talet och endast serier som gick över en längre tid på 80-talet (alltså inte in på 90-talet) 😉
p.s. (När jag tittade runt efter årtal och liknande hittade jag denna serien... Rubik - The Amazing Cube) d.s.
April 15, 2003
Min röst gick till Transformers (1984-1988)
men jag älskar verkligen oxå att se på
Inspector Gadget (1982-1986)
Disney's Adventures of the Gummi Bears (1985-1989)
Smurfs (1981-1986)
He-man var sådär. MEn hey!!! wait a sec.. var är evokerna??
The adventures of the ewoks. GAH!! De 'är ju bäst 😀
January 30, 2001
August 20, 2001
ArreliuS wrote: MEn hey!!! wait a sec.. var är evokerna??
The adventures of the ewoks. GAH!! De 'är ju bäst 😀
The Ewoks (1985-1986)
The All-New Ewoks (1986-1987)
HoliC wrote: Hmm... tycker personligen att Robotech Macross Saga var hur grymt som hellst när jag var liten, men inte säker på när den var gjord.
Robotech, aka Macross (1982, 1985-1986) (tror jag i alla fall;))
November 26, 2002
Jag tror att Inspector Gadget var min favorit av dessa...
Fast det var ju på ittiotalet jag tittade på det.
Smurfarna var nog det enda på listan som jag faktiskt såg på åttiotalet... kanske..
jag är ju född 85, så jag var inte så stor då 🙂
Det var nog björnes magasin för hela slanten.
February 21, 2003
Men var är "Solens barn" då? Eller "The Mysterious Cities of Gold" som det heter på engelska... Klart bästa jag sett på iaf. Gick på 3:an när Skurt hade sina barnprogram.
August 20, 2001
Metz wrote: HAHAHA va bumbibjörnarna det bästa man visste när man va liten lr 😀 😀
Det är fortfarande bra 😉
Ogrebeast wrote: Men var är "Solens barn" då? Eller "The Mysterious Cities of Gold" som det heter på engelska...
Det gick in på 90-talet (1986-1990) så därför är det inte med :bok:
July 19, 2001
Metz wrote: HAHAHA va bumbibjörnarna det bästa man visste när man va liten lr 😀 😀
Ska du ha stryk eller? :p
Ogrebeast wrote: Men var är "Solens barn" då? Eller "The Mysterious Cities of Gold" som det heter på engelska... Klart bästa jag sett på iaf. Gick på 3:an när Skurt hade sina barnprogram.
JA! Det var det de hette! Jag såg ALLTID på det! Det var verkligen skitbra.. Tillochmed min farsa satt och såg 🙂 Jag såg det på The Childrens Channel, TCC.. Den gamla goda tiden innan Cartoon Network..
Stjälv röstade jag på Inspector Gadget..
Här är lite sköna themes från serierna om någon vill ha..
http://user.tninet.se/~pqm321k/Nostalgi/
February 21, 2003
DiDi wrote: [quote=Ogrebeast]Men var är "Solens barn" då? Eller "The Mysterious Cities of Gold" som det heter på engelska...
Det gick in på 90-talet (1986-1990) så därför är det inte med :bok:
Njae så sent som 1990 sändes det väl aldrig? Dessutom så producerades första avsnittet redan 1982.
Edit:
Kom igen nu DiDi, in med den på listan 😀
February 21, 2003
HELIX wrote: http://www.mysteriouscitiesofg.....frames.htm
JA! Det var det de hette! Jag såg ALLTID på det! Det var verkligen skitbra.. Tillochmed min farsa satt och såg 🙂 Jag såg det på The Childrens Channel, TCC.. Den gamla goda tiden innan Cartoon Network..
Ja, det finns inte många program som slår det. Har alla avsnitt nu 😀 Det ska tydligen produceras en uppföljare MCoG 2 p g a påtryckningar från fans, trots att serien är över 20 år gammal. Men den ska nog bara släppas i Frankrike 🙁 Tur att man kan franska dock...
August 20, 2001
Ogrebeast wrote: Ja, det finns inte många program som slår det. Har alla avsnitt nu 😀 Det ska tydligen produceras en uppföljare MCoG 2 p g a påtryckningar från fans, trots att serien är över 20 år gammal. Men den ska nog bara släppas i Frankrike 🙁 Tur att man kan franska dock...
Går tyvärr inte att lägga till fler... Sedan så såg jag att serien gick i Frankrike 1982 och i "resten av världen" 1986-1990...
Hittade också detta:
http://home.ptd.net/~crimson/sequel.html wrote: Well, now Cities of Gold fans may finally have the answers they've been waiting for!! The rumored sequel is now a reality, and has begun early stages of production, nearly seventeen years after the original series' completion in 1982. The sequel will follow the adventures of Esteban, Tao, and Zia, and their friends as they search for the remaining cities of gold. The sequel will be directed by Jean Chalopin, the original director of Mysterious Cities of Gold.
The plot details are all top secret. But we'll keep you up to date, as new details become available for release.
update 11/21/01:
It saddens me to have to announce that work on the sequel is temporarily suspended due to lack of funding, and lack of interest from television stations. There's no way of knowing if work will ever resume on the project, but one thing is for sure, and that is that support and interest from Cities of Gold fans will definately be needed, so don't give up on the sequel yet - keep hoping for the sequel, and try to generate support for it in whatever way possible.
June 13, 2001
"Det var en gång" fransk sci-fi serie... kollade alltid
http://www.nemoprod.net/anime/.....ieufes.php
http://olivier.bruneau3.free.f.....espace.mpg
sen har vi ju: Doktor Snuggles
1 Guest(s)