GeneSiS wrote: Yes, självklart är det ingen jänkare jag pratar om.. 😛
Men frågan var ifall en bak och en fram knut såg likadan ut..
Det gör dom inte..
På bakhjulsdrivna ser "knuten" i det flesta fall ut som ett vanligt knutkors.(Fast mindre).
På framhjuldrivna har du en aning mer avancerade knutar, eftersom dom skall tåla en hel del mer påfrestningar åt fler håll ioma det är styrbara hjul i det fallet...
Hoppas du förstår hur jag menar..
Som vanligt är bästa sättet att sätta sej in i det hela, helt enkelt genom att byta knutar nån gång..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 18, 2003
GeneSiS wrote: [quote=MoparPower][quote=GeneSiS]Som ni ser så går den på Ethanol, vilket gör att man får ut mer vrid och hk. Så hela styrsystemet är om-mappat så man kan köra på E85(?) Ifall det är det han kör. Han har bytt ut ventillyftarna mot mekaniska istället för hydrauliska, mm. mm.
E85 funkar med högre komp och laddtryck men har ett sämre energivärde än bensin. Mappa fär han väl göra ändå men det är ganska enkelt med Etanol, tändförställning på ca 25gradet och större spridare så funkar det även på en BMW 636csi 1984.
jo, vill du starta bilen när det är -5 så lär du få göra mer än att ställa tändningen och kasta på större spridare.. 😉
jo men oftast så kör man ju bara med dom bilarna som har etanol på sommarn eftersom de oftast används till mycket trimmade bilar
March 17, 2002
Mind wrote: [quote=Snowman89][quote=.ToL][quote=Snowman89]hmpf, visst visst rätt nice 😛 kanske ska fixa en film själv i sommar 😉
Ja det tycker jag ;)!!
iof ingen saab men den duger nog, när vi e klara me den kommer den ha runt 250hk visst inget mot 850 men vår väger ca 600kg också, scirocco 1a , 1.8l med kompressor
vadå, bygger du en egen kärra ? du är ju i moppeålder.
btw, är det inte bättre att satsa på en större motor när du ändå är i farten ?
Hurru, jag är 16 och mekar Camaro 😛
Oldschool member since 2002.
May 23, 2002
fisken wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan][quote=Gueno]Gött att veta att bakhjulsdriva är snabbare även med mindre häst. 😀
Ta ut två lika motorstarka bilar på en grusbana, en fram- och en bkhjulsdriven och testa vilken som e snabbast... 😛
Varför inte slänga med en fyrkrafsare också??
Det är förbjudet i folkrace :bgrin:
Mind: Flygfotogen är tämligen likt diesel, torde inte ge så mycket effekt. Däremot har jag en kompis som tanka sin Audi 100 med startbränsle från ett flygplan, den bilen fick nytt liv... 😀
4 Guest(s)