October 28, 2002
Det finns ju tillfallen da det suger att inte bo i Schweden. Midsommar ar ett sadant.
Det vore jaaaaavligt gott med lite svenskt kak och ett normalt, norrlandskt midsommar firande. Nagonting maste goras och vi ar nagra Svenskar har i full verksamhet att lista ut vad...!
Sa, tankte iaf man kan fa nagra ideer pa NH. Vad ar det som gor midsommar? Hur kan man pa enkelt satt fixa lite Sverige, i Shanghai?
October 28, 2002
Well, det ar val igentligen maten som ar det stora problemet. Vad fan lagar man?! Det ar ju inte direkt att gora nagot svenskt pa nudlar... 🙁
Det lutar faktiskt at att aka till IKEA ett gang pa 20 pers och fira dar :D. Ata pa restaurangen, fixa ihop ett langbord typ och kora lite midsommarstang i bollhavet kanske.
Det finns ju iaf svensk sprit dar... kan man hanga inne i lite "svenska vardagsrum", vilket kanns ganska svenskt anda, jag menar, det ar ju sallan man kan vara ute pa midsommar i Sverige 😀
June 23, 2002
Hauk wrote: Well, det ar val igentligen maten som ar det stora problemet. Vad fan lagar man?! Det ar ju inte direkt att gora nagot svenskt pa nudlar... 🙁
Det lutar faktiskt at att aka till IKEA ett gang pa 20 pers och fira dar :D. Ata pa restaurangen, fixa ihop ett langbord typ och kora lite midsommarstang i bollhavet kanske.
Det finns ju iaf svensk sprit dar... kan man hanga inne i lite "svenska vardagsrum", vilket kanns ganska svenskt anda, jag menar, det ar ju sallan man kan vara ute pa midsommar i Sverige 😀
Haha. :)R
Klockrent, det tycker jag absolut att ni ska göra, vilken grym idé av dig!
April 14, 2002
macrus wrote: [quote=Hauk]Well, det ar val igentligen maten som ar det stora problemet. Vad fan lagar man?! Det ar ju inte direkt att gora nagot svenskt pa nudlar... 🙁
Haha. :)R
Klockrent, det tycker jag absolut att ni ska göra, vilken grym idé av dig!
Det låter ju roligare än hur vi firar i Sverige 😀
October 26, 2002
macrus wrote: [quote=chippen]ni råkar inte ha tillgång till mygg??
Du kan röka eller tända någon sorts rökelse som håller myggen borta.
Finns lösningar till alla problem!
jag menade mer att mygg bidrar till en typisk middsomar stämning...
Men ni kan ju röka och låtsas att ni håller myggen borta...
1 Guest(s)