March 9, 2004
Vamp wrote: [quote=Alex_88_]Tänkte tillägga att körkortet kom idag 😀
fort ner på posten och hämta det. Kändes väldigt skönt så här efter 76 mil sen i onsdag 😀
Mitt kom också idag :D.
Har dock inte hunnit med 76 mil, dock typ 7 timmars körning kanske ;D
Fy på dig!! ut och kör 😀
February 22, 2006
Kan säga så mycket som så, att döda vinkeln är viktig, är tvungen att kolla på 3 ställen när det ska svängas...backspegel, sidospegel och dödavinkeln...
Glöm inte blinkers, kör inte för fort etc etc etc etc...
Själv vet jag inte när jag ska köra upp, däremot är det dem tipsen som jag fått så att jag vet vad som gäller...:)
May 19, 2003
freddegbg wrote: Kan säga så mycket som så, att döda vinkeln är viktig, är tvungen att kolla på 3 ställen när det ska svängas...backspegel, sidospegel och dödavinkeln...
Själv vet jag inte när jag ska köra upp, däremot är det dem tipsen som jag fått så att jag vet vad som gäller...:)
Ja, du ska hålla bra koll i backspeglarna, det är viktigt. Sen självklart ska du hålla hastigheten (Vilket man har svårt att göra sen när man fått lappen) 😀
March 9, 2004
Vamp wrote: [quote=freddegbg]Kan säga så mycket som så, att döda vinkeln är viktig, är tvungen att kolla på 3 ställen när det ska svängas...backspegel, sidospegel och dödavinkeln...
Ja, du ska hålla bra koll i backspeglarna, det är viktigt. Sen självklart ska du hålla hastigheten (Vilket man har svårt att göra sen när man fått lappen) 😀
Eller hur 😀 fast man försöker iaf och bara leker lite genom att accelarer så fort att man trycks bakåt i bilstolarna 😀
October 23, 2004
Grattis!
Tänk om man hade ett körkort 😛
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
September 1, 2002
Döda vinklar är där backspeglarna inte når. Dvd du måste vrida på skallen att se.
Finns dock även döda vinklar framåt, "bjälken" mellan vindruta och dörrar samt att backspegeln kan vara i vägen =)
(Har inte körkort än, bara övningskört i 4 månader. Ska dock se till att ha lappen innan Augusti).
January 20, 2002
Som alltid. De vill att man köra kontrollerat och säkert i trafiken.
De släpper inte ut någon som är osäker och inte har koll.
Sen att man gör småmissar bryr de sig inte om.
Jag glömde o blinka en gång...
Grattis till kortet! Köp nu en värsting Audi så du kan komma med i klubben (nordicaudi.com) ;).
March 9, 2004
Hehe ;D tuvär så är budgeter inte så bra, men jag lyckades ta mitt körkort för totalt 6400kr med allt inräknat (tryckning av körkort osv).
Sen för att kolla styr- och bromsservo så pumpar du brosen och drar ratten till höger lite löst och startat bilen. Då ska ratten röra på sig mycket lättare och bromsen åka ner lite längre
*Tackar btw 😀
3 Guest(s)