August 14, 2001
September 11, 2001
On 2002-04-25 18:40, daggerr wrote:
är inte damsugaren lite overkill på en stackars geting? typ en tidning räcker ju gott och väl. tar man det lite lungt å sansat så kan man ju dräpa dom små krypen med näven.
hehe, Jag tror inte att han slog getingen i huvudet med damsugaren, på dig låter det som att han slog ihjäl getingen med damsugaren.
February 19, 2002
On 2002-04-25 19:12, Kame_boy wrote:
man kan ju organisera sig och börja jaga krypen med förstoringsglas nån varm sommardag 😀
Precis vad jag gjorde förra sommarn för att roa mig lite. Fyllde en stor nål med flugor (levande såklart). Ungefär som ett litet grillspett. Sen tryckte jag nålen i ett träd ute i solen och började steka med förstoringsglaset. Kattsingen! Det fräste och knastrade och hade sig. Sen började det lukta as. Riktigt surt luktade det. Men grymt var det... Moahahaha! Grymmast var när jag brände hål på bakdelen av en sån där stor spyfluga. Usch! Helt klart en upplevelse...
February 19, 2002
Uuuuhh, Mr Mogen släppte den giftigaste kommentaren? "Är du elva".
Hur gammal är han som startat hela den här tråden då (menar inget illa)? Lipa över en liten tvestjärt? *host host*
En liten uppmaning till alla freaks som sitter här och läser dessa totalt meningslösa inlägg; Akta er för att göra förbjudna omogna saker. Man blir lätt tagen som en elvaåring. Trots pipskägget och ölmagen...
Tack hej!
June 18, 2001
Ja, han borde adderat den till en samling troféer istället för att gnälla. Sätta upp den på väggen, där man manligt nog bör placera ut skalbaggar och flugor, allt fällt med egen bössa. Är det vad du menar?
Att jag anser det omoget och idiotiskt att tortera djur är fel, förlåt mig.
May 12, 2001
On 2002-05-08 10:19, hulk_hugan wrote:
On 2002-04-25 19:12, Kame_boy wrote:
man kan ju organisera sig och börja jaga krypen med förstoringsglas nån varm sommardag 😀Precis vad jag gjorde förra sommarn för att roa mig lite. Fyllde en stor nål med flugor (levande såklart). Ungefär som ett litet grillspett. Sen tryckte jag nålen i ett träd ute i solen och började steka med förstoringsglaset. Kattsingen! Det fräste och knastrade och hade sig. Sen började det lukta as. Riktigt surt luktade det. Men grymt var det... Moahahaha! Grymmast var när jag brände hål på bakdelen av en sån där stor spyfluga. Usch! Helt klart en upplevelse...
Vilken dum j**el...plåga smådjur är ett säkert tecken på att man är stör på något sätt. Kan inte vara 11år måste fan vara 6år och utvecklingsstörd.
October 20, 2001
On 2002-04-25 16:25, fiskpinnen wrote:
Fan allså, jag hatar också insekter, de är otrevliga men också lättdödade 😛 .Fick in den första getingen i huset igår.
Den fick smaka på dammsugaren och så var det problemet löst.
Sög du upp den?? Då kanske den har bygt sig en liten koloni i damsugarpåsen.... så snart kommer dom ut i massor och hämnas
September 15, 2001
On 2002-04-27 13:45, MaZken wrote:
Hmmm... skulle insekterna utrotas så skulle ju småfåglarna bli utan mat och dom skulle dö ut. Sen skulle i sin tur rovfåglarna [som äter småfåglar] dö ut....o.s.v
ja, ni fattar vitsen, va? Till sist så skulle människan dö ut, alla småkryp är en del av kretsloppet...Det där med alla småkryp stämmer iofs inte... Fästingar är helt dumma... Inget gjur äter dom... Dom gör inge nytta. Sprider bara en massa sjukdommar.. Men vafan.. Vad skulle en hund va utan fästingar på sommaren
August 9, 2001
Det är bara löjligt att försöka verka så vuxen som möjligt med en sådan dum kommentar som "är du elva"
Respektera vad andra personer tycker om även om det är kontroversiella saker och skippa dessa "övermogna" kommentarer.
Så länge man håller sig inom icke förbjudna saker är det helt ok.
Människor utan barnasinnet kvar är tråkiga människor enligt min mening, så ni som tycker det är kul att grilla insekter kan fortsätta göra det tycker jag... för insekter finns det ändå så gott om och dessutom så kan inte insekterna känna av samma smärta som vi människor, för deras extremt primitiva hjärnor har inte plats för någon del som tar hand om smärtan på samma sätt som vår hjärna gör.
Ni som tror att jag tycker det är kul med att grilla insekter har fel... Jag hjälper insekterna att hitta ut från mitt rum istället för att döda dem.
Till personen som startade tråden, jag lider med dig, för jag hade förmodligen fått kväljningar.
2 Guest(s)